Komunikaty PR

Popyt na mieszkania o małej powierzchni rośnie – jaki jest tego powód?

2021-02-11  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Miasta o dużym zagęszczeniu, takie jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, odnotowują wzrost liczby jednopokojowych mieszkań. Dzieje się to za sprawą pokolenia millenialsów, które faworyzuje mniejsze i tańsze przestrzenie, często też wybiera życie w pojedynkę i później zakłada rodzinę. Mniejsza przestrzeń życiowa ma sens – zwłaszcza jeśli mieszkamy w popularnym mieście, gdzie ludzie gromadzą się w pogoni za swoimi marzeniami i celami zawodowymi. Jakie mieszkania wybierają młodzi ludzie? Kto dziś jest zainteresowany kawalerkami?

Wybór mniejszej przestrzeni życiowej jest prawdopodobnie jednym z najlepszych pomysłów „na start” – pozwala na zmniejszenie wydatków na życie i uzyskanie kontroli nad finansami w perspektywie długoterminowej. Dlatego też współcześni mieszkańcy miast coraz częściej wybierają wysoce funkcjonalne mieszkania, które sprawiają, że życie w dużym mieście staje się mniej stresujące, o wiele przyjemniejsze i rozsądne pod względem finansowym. 

Nieruchomości na rynku wrocławskim – rośnie popyt na kawalerki

Rynek deweloperski we Wrocławiu jest jednym z największych w Polsce i przez lata szybko się rozwijał, dlatego dziś znaleźć można tu sporo ofert mieszkaniowych – w tym jednopokojowych. Dużym zainteresowaniem potencjalnych kupców wrocławskich mieszkań cieszy się dzielnica Fabryczna. Lokale w tej okolicy, na przykład w inwestycja Pixel House przy ulicy Legnickiej, oferują lokale typu studio, które są doceniane przez osoby, które zaczynają mieszkać w innym mieście ze względu na naukę lub pracę. 

– Widzimy, że zainteresowanie tą częścią miasta rośnie, zwłaszcza wśród osób poszukujących mieszkań jednopokojowych o powierzchni ok. 30-35 metrów kwadratowych. Zapotrzebowanie to dostrzegają też inwestorzy, którzy stanowią dziś silną grupę nabywców. Lokalizacja jest jednym z głównych czynników wyboru. W tym przypadku przesądza bliskość biurowców czy komunikacji miejskiej. Dzięki temu łatwiej im znaleźć najemcę. Taką ofertą są zainteresowani jednak nie tylko inwestujący, lecz także osoby szukające ekonomicznego rozwiązania na start – tłumaczy Jakub Orski z WPBM Mój Dom S.A.

Mniejsze przestrzenie są tańsze w aranżacji 

Małe mieszkania – kawalerki lub lokale typu studio – pozwalają na niższe miesięczne wydatki na media i utrzymanie, ale także mniejszy czynsz, który umożliwia przeznaczenie środków finansowych na inne cele. Ich dodatkową zaletą jest funkcjonalność i łatwość w aranżacji – pozwalają na szybkie i niedrogie rozwiązania w kwestii dekoracji wnętrz. Im większa przestrzeń, tym większe wydatki i więcej czasu na zaaranżowanie każdego kąta w mieszkaniu, co nie pozwala na utrzymanie większej kontroli domowego budżetu. 

Mniejszy metraż pozwala na dekorację w indywidualnym stylu przy minimalnych nakładach finansowych. Należy pamiętać, aby przed aranżacją i organizacją mieszkania przeanalizować swoje codzienne nawyki tak, by aranżacja ułatwiała funkcjonowanie. Co to oznacza? To przede wszystkim zastanowienie się nad kolejnością podejmowanych czynności i ułożenie mebli oraz przyborów tak, aby nie generować niepotrzebnego ruchu.

Rośnie trend elastycznych przestrzeni

Architekci i projektanci coraz częściej tworzą elastyczne przestrzenie, dopasowujące się do oczekiwań i możliwości nabywców. Dziś mieszkania jednopokojowe cieszą się dużym zainteresowaniem – zarówno dzięki inwestorom, jak i osobom rozpoczynającym samodzielne życie. To ekonomiczne rozwiązanie, które jest również praktyczne – nawet jeśli nabywamy lokum na własność i zechcemy powiększyć swoją przestrzeń życiową, możemy wynająć aktualną kawalerkę, traktując to jako inwestycję w przyszłość – swoją i swoich dzieci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.