Porozumienie o współpracy PLGBC i PINK
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
PLGBC podpisało porozumienie o współpracy ze Stowarzyszeniem Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych PINK. Organizacje będą współpracować na rzecz promocji zrównoważonego budownictwa oraz standardów i dobrych praktyk w budownictwie komercyjnym. Umowę podpisano w listopadzie br.
Współpraca Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC i Stowarzyszenia Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych PINK ma charakter partnerski. Głównym celem jest promowanie zrównoważonego budownictwa, w tym zrównoważonej architektury.
Podstawą współpracy jest wspólna i wzajemna komunikacja w obszarze inicjatyw, projektów i wydarzeń. Organizacje zakładają również współorganizację warsztatów, konferencji, szkoleń i wyjazdów studyjnych.
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC jest organizacją pozarządową, która od 2008 roku realizuje działania dla transformacji budynków, miast i ich otoczenia w takim kierunku, aby sposób ich planowania, projektowania, wznoszenia, użytkowania, modernizowania, rozbierania i przetwarzania był jak najbardziej zrównoważony. Jest jedną z 70 green building councils zrzeszonych w World Green Building Council.
Stowarzyszenie Polskiej Izby Nieruchomości Komercyjnych PINK to grupa reprezentująca deweloperów, inwestorów, usługodawców sektora nieruchomości komercyjnych w środowisku gospodarczym, politycznym i społecznym. Stowarzyszenie chce mieć wpływ na działania legislacyjne, które dotyczą jego członków. Współpracując z innymi organizacjami chce promować dobre standardy działania rynku nieruchomości komercyjnych poprzez stworzenie swoim członkom platformy wymiany wiedzy, kontaktów i możliwości biznesowych.
- Dzięki partnerstwu i współpracy, wspólnie podnosimy rangę i znaczenie zrównoważonego budownictwa, jako kluczowego rozwiązania do walki ze zmianami klimatu. W działaniach realizowanych przez PLGBC mocno skupiamy się wokół strategicznych obszarów: zasad gospodarki o obiegu zamkniętym, zwiększaniu bioróżnorodności czy podnoszeniu jakości życia i zdrowia. Te kwestie są dla nas bardzo istotne. Dzieląc się doświadczeniami w ramach wspólnie podejmowanych inicjatyw, liczymy, iż uda nam się wiele osiągnąć, szybciej i sprawniej, dla lepszej przyszłości, naszej i przyszłych pokoleń. Każdy wnosi swój wkład z każdego miejsca w łańcuchu wartości. Partnerstwa bardzo w tym pomagają - mówi Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzająca, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC.
Organizacje zakładają także wymianę i udział swoich ekspertów w ramach organizowanych wydarzeń, a także udostępnianie materiałów merytorycznych, czy wzajemne patronaty nad wydarzeniami.
- W przyszłorocznej agendzie PINK zrównoważone budownictwo i kwestie ESG są na wysokiej pozycji – jako jedne z głównych wyzwań stojących przed całą branżą nieruchomości komercyjnych. Działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i promowanie dobrych praktyk mogą przełożyć się na podniesienie jakości budynków i w konsekwencji - jakości życia mieszkańców miast. Tym bardziej się cieszę z porozumienia o współpracy podpisanego przez PINK i PLGBC. Liczymy na wiele wspólnych inicjatyw. Synergia działań może być tym większa, że wiele firm jest członkami obu naszych organizacji – podkreśla Agnieszka Hryniewiecka-Jachowicz, Dyrektor Operacyjny, Stowarzyszenie Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych PINK.
Porozumienie podpisano w listopadzie br.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.