Komunikaty PR

Powstał pierwszy marketplace dla coworków

2021-11-10  |  09:00
Biuro prasowe

Biur coworkingowych w Polsce jest już tak dużo, że wystartował marketplace dla coworków 

 

Multicowork to odpowiedź na rosnącą liczbę przestrzeni coworkingowych oraz ich użytkowników – oferuje dostęp nie do jednego biura, a do całej sieci różnych coworków. 

 

Kiedyś w coworku spotkać można było głównie freelancerów i przedstawicieli startupów.  Dziś pandemia tak bardzo spopularyzowała ideę dzielenia biura, że równie często z ich przestrzeni korzystają średnie i duże firmy, a także globalne korporacje. Widmo kolejnych fal pandemii oraz zaprzyjaźnienie się z pracą zdalną sprawiły, że wiele firmowych biur wciąż świeci pustkami. Z drugiej strony izolacja spowodowana lockdownem odcisnęła mocne piętno na samopoczuciu dużej części pracowników. 

 

Z badania na temat pracy zdalnej, które przeprowadziły firmy Antal oraz Cushman & Wakefield, wynika, że większość pracowników akceptuje pracę zdalną i nie chce z niej całkowicie rezygnować, a niemal 40 proc. milenialsów chciałoby na stałe pracować z domu. [1] 

 

“Wielu pracowników szuka opcji pomiędzy home office, a firmowym biurem na drugim końcu miasta. Chcą czasem popracować wśród innych ludzi, w przyjaznej przestrzeni biurowej, gdzie mają dostęp do sprzętu i wyposażonej kuchni. Wiele firm zrezygnowało z własnej przestrzeni biurowej, ale ma w swoich szeregach pracowników, którzy z różnych powodów nie mogą lub nie chcą pracować wyłącznie z domu”. – tłumaczy Piotr Boulangé, współzałożyciel Multicoworka, wielki fan i propagator idei coworkingu. 

 

Muticowork jest odpowiedzią właśnie dla takich pracodawców. Umożliwia im oferowanie pracownikowi dostępu do wielu biur coworkingowych. Pracownik wybiera to biuro, które ma najbliżej swojego domu, które mu najbardziej odpowiada, albo do którego jest mu po prostu po drodze (np. podczas podróży służbowej, albo na spotkanie z klientem). “Siłą naszego rozwiązania jest elastyczność i dowolność wyboru. Pracownik czuje się zaopiekowany, a pracodawca wie, że udostępnia mu najlepsze warunki do pracy”. – tłumaczy Boulangé. Sam od dziesięciu  lat pracuje w różnych biurach coworkingowych na całym świecie. 

 

W sieci Multicowork znalazły się już tak znane marki coworkingowe jak Bobo Coworking, BusinessLab Nowy Świat i Workin w Warszawie, oraz takie jak Idea Place we Wrocławiu, Cowalski w Poznaniu, GoodPlace z Gdańska, czy ogólnopolskie sieci coworków, takie jak: BeIN Offices, (dawniej Business Linki)  i Chillispaces (Rise.pl). Daje to razem blisko pięć tysięcy biurek, do których Multicowork umożliwia dostęp. 

 

Już kilka firm zdecydowało się dołączyć Multicowork do listy benefitów dla swoich pracowników, obok karty Multisport czy karty lunchowej. Nicole Półtorak z projektu Positive AAL przyznaje, że takie rozwiązanie spełnia potrzeby jej rozproszonego i młodego zespołu. “Kiedy nasi pracownicy zaczęli skarżyć się na spadek produktywności, pracując wyłącznie z domu, szukaliśmy pomysłu na to, jak możemy im pomóc. W branży innowacyjnej w miejscu pracy potrzebujemy stymulacji i kreatywnej atmosfery, dlatego tak dobrze pracuje nam się w przestrzeniach coworkingowych. Z drugiej strony równie ważna jest dla nas elastyczność: wybór dni i lokalizacji, z której pracujemy. Taką wolność daje tylko Multicowork.” 

 

Od kilku ostatnich lat ma miejsce rozkwit polskiego rynku powierzchni elastycznych. Z raportu JLL i Skanska „FLEXcellent Working” dowiadujemy się, że od 2014 roku globalne, średnioroczne tempo wzrostu w sektorze biur flex wynosiło 25 proc. W Polsce od 2015 roku podaż przestrzeni elastycznych wzrosła aż sześciokrotnie.[2]

 

Twórcy Multicowork planują mieć w swoim portfolio przestrzenie coworkingowe we wszystkich największych miastach Polski. 
 

Twórcami Multicowork są:

 

Piotr Boulangé – Cowork Expert, Mentor Startupów. Założyciel i CEO Multicowork. Dyrektor Founder Institute w Warszawie. Pisze doktorat na temat Korzyści wynikających z pracy w coworkach. W 2012 Założył jeden z pierwszych warszawskich coworków. Ex-WeWork Labs Manager na Region CEE. Ex-Bolt Country Manager. Socjolog, ukończył Executive MBA. Pasjonat biegów Ultra.

 

Wiktor Doktór – Ekspert specjalizujący się w szerokim zakresie działań w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu, w tym BPO, Centrów Usług Wspólnych, Call i Contact Center oraz w tematyce nearshoringu i offshoringu. Prezes Zarządu Pro Progressio - organizacji konsultingowo-doradczej w obszarze nowoczesnych usług biznesowych oraz Członek Zarządu Multcowork. Jest także autorem podcastów „BSS bez tajemnic” i „Good Morning BSS World”, gdzie wraz z gośćmi porusza różne tematy związane z globalnymi działaniami outsourcingowymi. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.