Komunikaty PR

PREFABRYKACJA – WKRACZAMY W PRZYSZŁOŚĆ

2021-01-20  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania doc ( 0.01 MB )

Konsekwentnie rozwijana koncepcja prefabrykacji przynosi firmie wymierne efekty. W mijającym roku wyraźnie rozwinął się eksport do krajów skandynawskich – Szwecji i Norwegi – gdzie oprócz dotychczasowych – Buszrem zyskał kolejnych klientów. Zamówienia obejmują głównie budynki wielorodzinne i przemysłowe. Technologia prefabrykacji w krajach północnej Europy stoi na bardzo wysokim poziomie – zarówno pod względem technicznym, jak i jakości prowadzonych realizacji. O jej popularności nie wspominając (np. w Szwecji ponad ¾ wszystkich budynków powstaje z udziałem prefabrykatów). Tym bardziej cieszy ekspansja właśnie na tym rynku mimo trudnego czasu dla gospodarki spowodowanego trwającą epidemią.

 

Do prefabrykacji przekonują się coraz większa liczba inwestorów. Pytania o wycenę realizacji projektu w alternatywnej niż przewidywał pierwotnie projekt - jest wśród inwestorów budujących domy jedno i wielorodzinne (w tym domy szeregowe), coraz częstszym zjawiskiem. I bardzo dobrze, bo sumaryczna cena budowy tego typu obiektów – uwzględniająca wszystkie rzeczywiste koszty jego budowy i wykończenia jednoznacznie przemawia na korzyść właśnie prefabrykacji.

 

Jednak miejscem, w którym prefabrykacja – a dokładniej oszczędności dla inwestora decydującego się na właśnie tą technologię widać w rachunkach najwyraźniej – jest budownictwo wielorodzinne. Przekonuje o tym między innymi referat przygotowany przez firmę na najbliższe Dni Betonu. Kompletna analiza porównawcza została oparta o studium przypadku budowy pierwszego w Polsce wielorodzinnego budynku z prefabrykatów keramzytobetonowych. Obliczenia wzięły pod uwagę nie tylko o aktualne ceny materiałów budowlanych, ale również wszystkie koszty okołobudowlane związane z utrzymaniem placu budowy, magazynowaniem materiałów, czasem powstawania inwestycji, zatrudnianiem różnych ekip specjalistów oraz koniecznych reklamacyjnych napraw i przeróbek itd. itp.

 

Bezpowrotnie mija czas, kiedy o prefabrykacji inwestor myślał jedynie w kontekście trudnych do wykonania i czasochłonnych detali jak schody czy balkony. Świadomi inwestorzy wiedzą dokładnie co oznacza krótszy czas trwania budowy, a przede wszystkim - mniejsza liczba pracowników. Przekonuje ich dodatkowo technologia oparta na keramzycie, w której wymagania normowe dotyczące izolacyjności termicznej i akustycznej osiągane są (a nawet je przewyższają) przy cieńszych ścianach zewnętrznych i wewnętrznych. Dzięki prefabrykacji keramzytobetonowej użytkownicy mogą korzystać z mieszkań o zdrowym mikroklimacie, cieplejszych i cichszych. A inwestorzy oferują osiedla, na których PUM większa jest nawet o 8% w stosunku do tego samego projektu realizowanego w technologiach tradycyjnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.