Komunikaty PR

Prezes Grupy Arche: ruszamy z rewitalizacją 10 obiektów

2023-06-15  |  01:00
Biuro prasowe

Niedawno Grupa Arche SA opublikowała coroczny raport, w którym wskazuje, że w 2022 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 495,2 mln zł, które zwiększyły się o 38,9 proc. w porównaniu do 2021 r. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 101,1 mln zł, czyli o 28,16 proc. więcej r./r. Natomiast zysk netto to 67,6 mln zł — wzrost o 21,14 proc. r./r. W ub.r. przychody z działalności deweloperskiej stanowiły 40,41 proc., a z działalności hoteli 48,45 proc. Pozostałe wpływy to sprzedaż prefabrykatów, mebli i gastronomia. W 2022 r. Arche sprzedała 317 lokali w tym 124 mieszkalne i 193 hotelowe.

— Mamy bardzo ambitne plany rozwoju. Obecnie przygotowujemy do rewitalizacji pakiet 10 obiektów na terenie całej Polski. Mogę potwierdzić, że chodzi o — Fort Szczęśliwice w Warszawie, Królewską Papiernię w Konstancinie Jeziornej, Elektrociepłownię Szombierki w Bytomiu, Młyn Szancera w centrum Tarnowa, dawną twierdzę Fort VI w Poznaniu, Dwór Bojarów w Otwocku, hutę szkła w Szklarskiej Porębie, Fabrykę Samolotów w Mielnie etap II, Sanatorium Metalowiec w Muszynie i Dwór Marchockich w Krzesku koło Siedlec — ujawnia Władysław Grochowski prezes Grupy Arche SA.  

Trudne czasy mobilizują

Grupa Arche poprzez prowadzoną działalność budowlaną rewitalizuje obiekty zabytkowe, często przemysłowe lub o znaczeniu historycznym, którym nadawane są nowe funkcje hotelowe, społeczne, usługowe, integracyjne i kulturalne dla lokalnych społeczności. Grupa powstała poprzez rozwój firmy deweloperskiej, która od 1991 r. świadczy profesjonalne usługi na rynku mieszkaniowym. Przez ten czas powstało wiele ciekawych projektów i inwestycji, a łącznie wybudowano ponad 10 tys. domów i mieszkań. 

 — Ostatnie lata nie były łatwe, ale przeszliśmy ten czas pełni optymizmu, co pozwoliło nam na pracę nad nowymi projektami. Zawsze najlepiej poruszałem się w trudnych sytuacjach, one były i są dla mnie bardzo mobilizujące. Uważam, że nie można lepiej spożytkować pieniędzy, niż pomagając potrzebującym. Dlatego od pierwszego dnia wojny otworzyliśmy wszystkie nasze obiekty dla uchodźców z Ukrainy — do tej pory udzielając ponad 400 tys. noclegów. Prywatnie na znak solidarności z ludźmi dotkniętymi exodusem humanitarnym, a także przez kryzys energetyczny i ekologiczny do mycia nie używam ciepłej wody. W fundacji mojej żony — Leny od wielu lat zajmujemy się osobami z niepełnosprawnością intelektualną, chcemy, aby mogły żyć i pracować samodzielnie. Biznes nie powinien być tylko zarabianiem, ale głównie zmienianiem świta na trochę lepszy, stąd startujemy w kolejne inicjatywy społeczne. Dalej będziemy integrować lokalne społeczności, przywracać świetność zabytkom historii. Pracujemy też nad programem “Druga szansa”, który ma pomagać powrócić do normalności osobom bezdomnym, wychodzącym z nałogów i zakładów karnych — mówi Władysław Grochowski. 

Obecnie Arche zarządza 18 hotelami w kilku kategoriach. Hotele historyczne: najmłodszy Fabryka Samolotów Mielno, Pałac i Folwark Łochów, Hotel Tobaco w Łodzi, Zamek Janów Podlaski, Koszary Góra Kalwaria, Cukrownia Żnin, Dwór Uphagena Arche Gdańsk oraz hotele miejskie, Arche Hotel Puławska Residence, Arche Hotel Krakowska, Arche Hotel Geologiczna, Arche Hotel Poloneza w Warszawie, Arche Hotel Częstochowa, Arche Hotel Wrocław, Piła, Lublin i Siedlce, Arche Residence w Łodzi, a dodatkowo sieć hoteli rozproszonych – “Arche Siedlisko” w wygodnej i samoobsługowej formule ecoboxów zlokalizowanych na Podlasiu, Śląsku, Roztoczu i w woj. Świętokrzyskim. Łącznie spółka zarządza 3 447 pokojami i 150 sztukami ecoboxów.

Plany na przyszłość…

W tym roku spółka zamierza kontynuować zarówno działalność deweloperską, hotelarsko-gastronomiczną, jak i handlową oraz rozwijać działalność produkcyjną w nowo wybudowanej hali. 

— Od lat wchodzimy w najtrudniejsze na rynku projekty rewitalizacyjne. O ironio, nie mamy problemów z ich finansowaniem, ale z biurokracją. Nasze państwo jakby nie chciało zarobić na podatkach, odzyskaniu blasku zrujnowanych zabytków i nowych miejscach pracy. Procedury administracyjne trwają średnio 2-3 razy dłużej niż sama budowa. W tym czasie musimy jeszcze płacić podatki od nieruchomości, które powinny być zawieszone. Taka sytuacja wzmacnia też różne patologie, służące wykreśleniu z rejestru zabytków. Z danych straży pożarnej wynika, że podpalenia starych budynków są niechlubną normą. Tak nie powinno być! Pamiętajmy, że w Polsce historycznych obiektów jest stosunkowo mało i wymagają natychmiastowego działania, ponieważ za chwile mogą runąć…  

Chcemy zmieniać je w wielofunkcyjne perły architektury służące całej społeczności. Przykładem może być Dwór Bojarów w Otwocku koło Warszawy, gdzie planujemy Projekt Pokolenia. nowy produkt rynkowy oparty na budowie osiedli z mieszkaniami, lokalami usługowymi, restauracją i infrastrukturą zarówno dla seniorów, ludzi młodych, rodzin z dziećmi, a Otwock, ze swoją tradycją leczniczą, jest w sposób naturalny predysponowany do takiej funkcji. Branża budowlana to jeden z trucicieli planety, a ratowanie zabytków to część naszej kompleksowej ekologicznej wizji, w której rozwijamy zastosowanie konstrukcji z drewna i energii odnawialnej. 

To wszystko naprawdę można sensownie połączyć z korzyścią dla wszystkich stron. Zabytkowe obiekty bardzo dobrze kumulują wartość, a po ich rewitalizacji tylko drożeją. Jednocześnie w przeciwieństwie do nowych, od razu mają w sobie dużą wartość historyczną, a to przyciąga inwestorów i turystów. Daliśmy też możliwość zarabiania z nami na hotelarstwie zwykłym Polakom. Bez wątpienia skrócenie biurokratycznych procedur pozwoliłoby na obniżenie cen i zwiększenie dostępności gruntów, a co za tym idzie uratowanie większej liczby historycznych obiektów — wyjaśnia prezes Arche Grupy SA. 

Arche SA należy do jednej z pierwszych firm, która zaproponowała w swojej ofercie wybudowanie i sprzedaż wyodrębnionych hipotecznie apartamentów hotelowych Inwestorom oraz zarządzanie w zorganizowanym “Systemie Arche”, który jest sprawdzoną propozycją inwestowania na rynku nieruchomości. Niezmiennie misją firmy jest "budowanie szczęśliwych społeczności", hasłem "Arche łączy ludzi" a wizją: "tworzenie Kolekcji Arche” – wzoru nowego hotelarstwa poprzez rewitalizację zabytków, będąc blisko lokalnych społeczności, inspirując ludzi do pozytywnych zmian" wraz z wyznawanymi, ponadczasowymi wartościami i społeczną odpowiedzialnością biznesu.

— Wiele osób zadaje mi często pytanie, Jaka jest moja recepta na sukces? – odpowiadam, uczciwość i otwartość na drugiego człowieka. To buduje trwałą więź i szczerą relację, która przekłada się na wspólny sukces — podsumowuje prezes Arche SA Władysław Grochowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.