Przyszłość jest bliżej niż myślimy - Interprint na Łódź Design Festival
Wejście na rynek pracy generacji Z, coraz bardziej zaawansowana sztuczna inteligencja, wyzwania, które stawiają przed nami alarmujące raporty ekologów… Wszystko to sprawia, że coraz częściej myślami wybiegamy w przyszłość… To właśnie ona i jej postrzeganie były tematem przewodnim minionej edycji Łódź Design Festival. Czy zamiast przepowiadać przyszłość, możemy ją wspólnie zaprojektować? Jak nasze wizje tego, co nas czeka, wpływają na teraźniejszość? Te pytania stanowiły punkt wyjścia festiwalowych dyskusji i prelekcji. Hasło ŁDF 2023 - Future Perfect! wpisuje się również w filozofię firmy Interprint.
Śmiałe wizje i eksperymenty: make me!
Łódź Design Festival rozpoczęła uroczysta gala, której towarzyszyło podsumowanie konkursu make me!, wspierającego młodych projektantów, którzy mają okazję pokazać swoje innowacyjne wizje. Prace zaprezentowane w tym roku poruszały wrażliwością na wyzwania, jakie stawia przed nami współczesna rzeczywistość. Pierwsze miejsce w konkursie zdobyła Staza SYGNIS, zaprojektowana przez Macieja Głowackiego i Olgę Kozłowską (Dział Wzorniczy SYGNIS S.A., Polska). To opaska, która całkowicie odcina dopływ krwi do zranionej kończyny, znacząco zmniejszając ryzyko śmierci na polu walki. Projekt powstał w odpowiedzi na potrzeby ukraińskich żołnierzy.
Nagroda specjalna, ufundowana przez Interprint przyznana została za projekt Fragment.Vasen (autorzy: Barbara Koniecka i Maximilian Stahl). Ręcznie wykonane wazony z drewna pochodzące z odpadów postprodukcyjnych, pokryte naturalnymi olejami oraz wodoodporne dzięki wewnętrznej warstwie wosku pszczelego to przyjazna dla środowiska, unikatowa propozycja będąca alternatywą dla produktów z sieciówek. Wyróżnienie w imieniu firmy wręczył Maurizio Burrato, (Dyrektor Zarządzający Interprint Italia i Ambasador marki Interprint), który był również członkiem jury konkursowego.
Storytelling i jego wpływ na rzeczywistość
Istotną częścią festiwalu był Blok Innowacji - cykl prelekcji poświęconych projektowaniu przyszłości, który otworzył Maurizio Burrato, dzieląc się swoimi przemyśleniami na temat roli, jaką w kształtowaniu rzeczywistości odgrywa storytelling oraz jak wpłynie na komunikację w przyszłości. Według eksperta, w dobie szybkiego dostępu do informacji, które nie zawsze są prawdziwe (jako przykład podał fake newsy na temat koronawirusa), największe znaczenie mają komunikaty, które są nośnikami wartości. To właśnie one będą przyszłością autentycznej i budującej zaufanie komunikacji.
Łódź Design Festival po raz kolejny przyniósł wiele ważnych przemyśleń, inspiracji i doświadczeń. Pozwolił też z optymizmem spojrzeć w przyszłość, dzięki twórczemu podejściu i wrażliwości projektantów na wyzwania współczesnego świata.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.