Komunikaty PR

Przyszłość sal konferencyjnych

2021-02-03  |  16:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Pandemia diametralnie zmienia podejście do użytkowania i projektowania przestrzeni publicznych. W jaki sposób wpłynie na sale konferencyjne? Czy wciąż będą potrzebne? Czy w dobie pandemii możliwe jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu ich użytkowników? Oto prognozy ekspertów. 

Dotychczas projekty sal konferencyjnych były skupione przede wszystkim na designie oraz integracji uczestników. Po wybuchu pandemii ich przyszłość stanęła pod znakiem zapytania. Co się zmieni? Na co zwrócić uwagę podczas projektowania tego typu przestrzeni? Oto, jak do problemu podchodzą architekci.

Mixed-use: odpowiedź na nową rzeczywistość

Mimo konieczności ograniczania spotkań spowodowanej wybuchem epidemii koronawirusa, potrzeba spotkań, dialogu i wzajemnej interakcji nie zniknęła. Bardzo szybko przyzwyczailiśmy się do komunikowania za pomocą narzędzi online, jednak wiele osób wyraża potrzebę także bezpośredniego kontaktu.  Sale konferencyjne będą więc wciąż potrzebne, jednak z pewnością będą wyglądać nieco inaczej niż do tej pory. Ich najważniejszą cechą będzie wielofunkcyjność oraz możliwość szybkiego dostosowania do aktualnych potrzeb: na przykład podział sali na kilka mniejszych części.

Technologia: kolejny sojusznik

Sale konferencyjne będą potrzebne nie tylko do tradycyjnych konferencji, których organizacja obecnie jest niemożliwa, ale także do konferencji online. Nie wszyscy pracownicy mają odpowiednie warunki, aby uczestniczyć w nich z domu. W związku z tym, miejsca, w których dostępny będzie odpowiedni sprzęt z pewnością będzie przydatny, zarówno dla organizatorów, jak i dla uczestników wydarzeń online. Ważna będzie więc odpowiednia akustyka, sprzęt audio i video oraz stanowiska, do których będzie można podłączyć własne urządzenia. Być może część spotkań będzie organizowana w niewielkich grupach w odrębnych salach, a spotkania w większym gronie zostaną przeniesione na duży ekran.

Design i storytelling 

Mimo pandemii, design wciąż nie straci na znaczeniu. Inwestorzy nowo powstających obiektów kładą duży nacisk na to, aby design był elementem, który wyróżni ich przestrzeń na rynku oraz będzie spójny z DNA danego brandu. Przykładem może być otwarty niedawno Crowne Plaza, w którym powierzchnie konferencyjne nawiązują do topografii Warszawy. Wnętrza zaprojektowała pracownia Tremend. Poszczególne sale odpowiadają dzielnicom stolicy. Na ścianach umieszczono neony z ich nazwami. Wnętrza są lifestylowe i tętnią rytmem miasta, tak jak cały hub. Przeskalowane lampy, duża ilość zieleni i eklektyczna mieszanka materiałów tworzą nasyconą, energetyczną całość.

Okiem eksperta

Według architekt Magdaleny Federowicz-Boule, prezes zarządu pracowni Tremend, która w trakcie pandemii pracuje nad projektami stref konferencyjnych, trzeba skupiać się na wielofunkcyjności i mobilności.

-Wciąż szukamy jak najlepszych rozwiązań projektowych, wszyscy dopiero uczymy się tego, jak funkcjonować w nowej rzeczywistości. Mam nadzieję, że wypracujemy standardy, które pozwolą nam wciąż cieszyć się spotkaniami, bezpośrednią wymianą myśli i doświadczeń. To pierwotna ludzka potrzeba, której na dłuższą metę nie da się zaspokoić w pełni w formie online. Mixed-use i łatwość przearanżowania przestrzeni to moim zdaniem dobry kierunek dla wszystkich, którzy pracują nad nowymi rozwiązaniami. Jednak najważniejszą wskazówką, którą zawsze kieruję się w pracy, są słowa projektanta Thierry’ego Brunfauta: Don’t design for designers, design for people - wyjaśnia.

Fot. Piotr Gęsicki

Więcej na:  http://tremend.pl

Facebook:  https://www.facebook.com/tremendarchitects

LinkedIn:    https://www.linkedin.com/company/12623022/admin/

Instagram:  https://www.instagram.com/tremend_architects/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.