"Ośrodek wczasowy sprzedam". Takich ogłoszeń nie brakuje
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_987407588,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Rafał Bieńkowski
NNV Sp z o.o.
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1
10-457 Olsztyn Olsztyn
rafal.bienkowski|nnv.pl| |rafal.bienkowski|nnv.pl
+48 690 303 185
https://www.nieruchomosci-online.pl/
Relikty z czasów PRL-u, obiekty wymagające odświeżenia, ale też malowniczo położone aktywne biznesy, które szukają nowych właścicieli – w sieci można znaleźć sporo ofert sprzedaży ośrodków wypoczynkowych.
12,5 mln zł – taka jest cena ofertowa ośrodka wypoczynkowego Połoniny mieszczącego się w Bukowcu w Bieszczadach. To jeden z najdroższych ośrodków wczasowych, które wystawiono ostatnio na sprzedaż na Nieruchomosci-online.pl. Kompleks składa się z budynku głównego liczącego 30 pokoi hotelowych oraz 20 drewnianych domków letniskowych. Do tego restauracja, strefa spa i sale konferencyjne. Jak można przeczytać w ogłoszeniu, ośrodek wybudowano na przełomie lat 70. i 80. W 2008 r. obiekt został przebudowany, a w latach 2018-2021 przeszedł modernizację.
– Aktualnie w naszym portalu dostępnych jest około 80 nieruchomości, których funkcję ogłoszeniodawcy określają jako ośrodki wczasowe. Są to obiekty zlokalizowane nie tylko nad morzem i w górach, ale też na Mazowszu, Podlasiu i Mazurach. Rozstrzał cenowy jest duży. Mały ośrodek liczący kilka domków i leżący na niewielkiej działce można kupić za 1-3 mln zł. Jednak kiedy mówimy o aktywnym ośrodku z większą bazą noclegową w prestiżowej lokalizacji, ceny ofertowe wynoszą nawet kilkanaście milionów złotych – mówi Rafał Bieńkowski, PR Manager w Nieruchomosci-online.pl.
Sprzedaż w kilka miesięcy lub w kilka lat
Przykładem takiego aktywnego biznesu, który trafił na sprzedaż, był znany i nagradzany w różnych konkursach ośrodek w Kątnie niedaleko Ostródy. Obiekt łączący camping, domki na wynajem, apartamenty, houseboaty i restaurację został wystawiony za blisko 8 mln zł. I niedawno znalazł nowego właściciela.
– Sprzedaż ośrodka w Kątnie trwała siedem miesięcy. Zadanie nie należało do łatwych, ponieważ nieruchomość miała swoją specyfikę dopasowaną do niewielu klientów, m.in. duży areał, zabudowania w stylu warmińskim, linię brzegową ze stromym zejściem. Dodatkowo zakup nieruchomości był związany z procedurą KOWR (Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa), która wydłuża transakcje kupna-sprzedaży i zobowiązuje do prowadzenia działalności gospodarczej przez 5 lat – mówi Marlena Gwiazda z biura New House Nieruchomości w Olsztynie.
Do sprzedaży trafiają też wysłużone obiekty wybudowane jeszcze w czasach PRL-u. Przykładem takiego jest ośrodek wczasowy w Sierakowie w Wielkopolsce, który powstał w 1970 r. Kompleks składa się z 4 budynków z pokojami noclegowymi, 13 domków i 2 wagonów mieszkalnych. Cena ofertowa to 2,9 mln zł.
Na nowego właściciela czeka również wybudowany w latach 70. ośrodek w Gibach na Podlasiu (wciąż funkcjonuje). W skład nieruchomości, którą wyceniono na 3 mln zł, wchodzą cztery działki o łącznej powierzchni 7 ha. Jak wskazuje opis w serwisie Nieruchomosci-online.pl, na terenie znajduje się m.in.18 domków kempingowych, bar, stołówka i sauna w drewnianym budynku.
– Wcześniej klientka próbowała sprzedać nieruchomość z innym biurem i trwało to około dwóch lat, niestety bezskutecznie. W naszym biurze oferta jest w sprzedaży od około siedmiu miesięcy. Było kilka zapytań, rozmów telefonicznych, ale nie doszło do prezentacji.
Może to być wywołane bliskością granicy i obawami związanymi zagrożeniem wojną. To pas suwalski, dlatego na tę chwilę mało kto chce inwestować nawet w tak atrakcyjną nieruchomość w cudownej lokalizacji – mówi Bogumił Urbanowski z Freedom Nieruchomości.
Przede wszystkim klient inwestycyjny
Proces szukania nabywcy na tak nietypową nieruchomość wygląda więc inaczej niż w przypadku zwykłego mieszkania czy domu.
– Działania marketingowe przy tego typu nieruchomościach są zwiększone. Nie wystarczy tylko przygotowanie oferty z opisem, powieszenie baneru i eksport na portalach nieruchomościowych. Warto zainwestować w profesjonalną sesję fotograficzną, film i zdjęcia z drona, kampanię facebookową, ale również zaangażować się we współpracę z innymi agentami nie tylko w danym regionie, ale również w innych miastach wojewódzkich. Najważniejsze w strategii sprzedaży nieruchomości jest ustalenie profilu potencjalnego klienta i przygotowanie oferty dedykowanej pod niego – podkreśla Marlena Gwiazda z New House Nieruchomości.
– W przypadku takiej kategorii nieruchomości turystycznej klientem docelowym jest oczywiście klient inwestycyjny. Dlatego oprócz wykorzystania tradycyjnych form promocji przez właścicieli i pośredników, oferty bardzo często są wysyłane od razu do przedsiębiorców działających w tej branży także w innych częściach Polski – mówi Rafał Bieńkowski z Nieruchomosci-online.pl.
– Aczkolwiek, aby zwiększyć zasięg poszukujących, warto też wykorzystać drugi motyw, który pasuje do takich nieruchomości. Obecnie taką poszukiwaną kategorią nieruchomości jest siedlisko. Wielu klientów szuka ciszy, spokoju i dostępu do linii brzegowej. Takich nieruchomości nie jest wiele – dodaje Marlena Gwiazda.
![CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1462886161,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem
![Skyliner w 100% wynajęty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_54203968,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skyliner w 100% wynajęty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.