Komunikaty PR

Raport: Jak wyglądają remonty w polskich domach?

2020-04-15  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Do pobrania Grafiki ( 1.04 MB )

Platforma Homebook.pl w najnowszym raporcie sprawdziła,  w jaki sposób swoje remonty przeprowadzają Polacy. Aż 74% z nas stawia na wysoką jakość materiałów i wykonania, 39% - w swoich wyborach kieruje się aktualnymi trendami.

W stylu glamour czy boho, korzystając z najnowszych technologii czy wyłącznie ze sprawdzonych rozwiązań – bez względu na to, który ze sposobów remontowania jest nam bliższy – platforma Homebook.pl nie ma złudzeń: uwielbiamy remontować!

Częste remonty to nasza specjalność?

Jak pokazują badania Homebook.pl 47% ankietowanych przeprowadziła remont w ciągu minionych 3 miesięcy, 22% - w czasie ostatniego roku, a w domach 15% ankietowanych zmiany miały miejsce w czasie minionych 3 lat. Tylko 14% respondentów zadeklarowało, że jakiekolwiek prace związane z nową aranżacją realizowało dawniej niż 3 lata temu.

Okazuje się, że przeprowadzając remonty, najczęściej decydujemy się na zaawansowane zmiany – aż 39% uczestników badania Homebook.pl swój ostatni remont przeprowadziło w całym domu. W przypadku nieco mniejszej liczby osób (36%) zmiany obejmowały kilka pomieszczeń, a 24% respondentów zdecydowała się odświeżyć tylko jedno wnętrze. Jedynie 1% ankietowanych jeszcze nigdy nie przeprowadziło remontu w swoim domu.

Które z pomieszczeń Polacy remontują najchętniej?

W ramach badania przeprowadzonego przez platformę Homebook.pl, użytkownicy zostali poproszeni również o wskazanie pomieszczenia, jakiego dotyczył remont. Okazuje się, że najchętniej przeprowadzamy zmiany tam, gdzie spędzamy czas odpoczywając i przyjmując gości – remont salonu zadeklarowało 31% ankietowanych.

Na dalszych pozycjach tej listy znalazła się kuchnia (28% badanych), sypialnia (27%) oraz - ex aequo – przedpokój i łazienka (26%). Najrzadziej remontowanym pomieszczeniem okazał się być pokój dziecięcy (tę odpowiedź wskazało jedynie 12% uczestników badania).

Wśród najczęściej przeprowadzanych prac prym wiedzie malowanie ścian – jako najszybszy i najprostszy sposób na nową aranżację wnętrza tę opcję wskazało aż 91% osób. Na drugiej pozycji tej listy znalazł się montaż nowych mebli (73%). Nieco mniej osób (71%) wskazało wymianę dodatków i dekoracji jako najczęściej wykorzystywany sposób na odświeżenie wnętrza. W dalszej kolejności uczestnicy badania wymieniali montaż nowej podłogi (67%) i zakup nowych sprzętów kuchennych ((50%). Najrzadziej przeprowadzonymi pracami w ramach remontu okazały się montaż drzwi lub okien (47%) oraz wymiana armatury (41%).

Ile Polacy wydają na remonty?

Uczestnicy badania zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na zmiany w swoich domach, najczęściej deklarowali kwotę wyższą niż 20 tys. zł (49% badanych). 1/5 z nas na przebudowy i aranżacje przeznacza od 5 do 15 000 zł, a 14% - od 1 000 do 5 000 zł. Nieco mniej liczna część respondentów (10%) na zmiany związane z remontem wydaje od 15 do 20 000 zł. Pozostała grupa osób (4%) zaznaczyła opcję „inne”.

Część finansów przeznaczamy na korzystanie z usług fachowców – ich udział w wykonywaniu prac remontowych zadeklarowało 35% badanych. Prawie tyle samo z uczestników badania dzieli trud związany ze zmianami w swoim domu z ekipą specjalistów, wykonując część zadań samodzielnie (36% respondentów), z kolei ¼ badanych deklaruje, że samodzielnie przeprowadza wszystkie prace związane z remontem. Pozostała część ankietowanych (4%) udzieliła odpowiedzi „inne”.

Polacy mają zaufanie do fachowców

Jak wynika z badania, osoby przygotowujące się do przeprowadzenia remontu, najczęściej poszukują wiedzy i porad u zaprzyjaźnionych specjalistów (45%). Drugim źródłem informacji, po które sięgali uczestnicy badania są strony internetowe takie jak Homebook.pl raz blogi tematyczne (38%). Mniejsza liczba osób remontujących decyduje się na czerpanie wiedzy z platform i serwisów z materiałami video (31%). Najrzadziej natomiast sięgamy po porady, którymi użytkownicy dzielą się za pośrednictwem for internetowych (22%).

Jakość na pierwszym miejscu

Uczestnicy badania, zapytani o czynniki, którymi kierują się podczas wyboru nowych materiałów i produktów aranżacyjnych, najczęściej wskazywali na wysoką jakość (zwraca na nią uwagę aż 74% ankietowanych). Na drugim miejscu znalazła się zgodność z aktualnymi trendami (39%). Nieco ponad ¼ z nas decyzje konsumenckie podejmuje, kierując się niską ceną, a 13% przywiązuje uwagę, by zakupywane produkty były przyjazne naturze lub wspierały lokalny rynek. Bez względu na to, która z powyższych opcji jest najbliższa ankietowanym – wszystkie te produkty oferuje platforma Homebook.pl.

Przeprowadzenie remontu wymaga nie lada przygotowania – zarówno w zakresie fachowej wiedzy, jak i zakupu odpowiednich produktów. Zanim przystąpimy zatem do odmiany swoich wnętrz, warto dokładnie zaplanować wszystkie etapy prac, precyzując budżet i… oczekiwania. W tym procesie wspiera Homebook.pl, który oferuje wszystkie produkty niezbędne do przeprowadzenia remontu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.