Komunikaty PR

Raport: Jak wyglądają remonty w polskich domach?

2020-04-15  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Do pobrania Grafiki ( 1.04 MB )

Platforma Homebook.pl w najnowszym raporcie sprawdziła,  w jaki sposób swoje remonty przeprowadzają Polacy. Aż 74% z nas stawia na wysoką jakość materiałów i wykonania, 39% - w swoich wyborach kieruje się aktualnymi trendami.

W stylu glamour czy boho, korzystając z najnowszych technologii czy wyłącznie ze sprawdzonych rozwiązań – bez względu na to, który ze sposobów remontowania jest nam bliższy – platforma Homebook.pl nie ma złudzeń: uwielbiamy remontować!

Częste remonty to nasza specjalność?

Jak pokazują badania Homebook.pl 47% ankietowanych przeprowadziła remont w ciągu minionych 3 miesięcy, 22% - w czasie ostatniego roku, a w domach 15% ankietowanych zmiany miały miejsce w czasie minionych 3 lat. Tylko 14% respondentów zadeklarowało, że jakiekolwiek prace związane z nową aranżacją realizowało dawniej niż 3 lata temu.

Okazuje się, że przeprowadzając remonty, najczęściej decydujemy się na zaawansowane zmiany – aż 39% uczestników badania Homebook.pl swój ostatni remont przeprowadziło w całym domu. W przypadku nieco mniejszej liczby osób (36%) zmiany obejmowały kilka pomieszczeń, a 24% respondentów zdecydowała się odświeżyć tylko jedno wnętrze. Jedynie 1% ankietowanych jeszcze nigdy nie przeprowadziło remontu w swoim domu.

Które z pomieszczeń Polacy remontują najchętniej?

W ramach badania przeprowadzonego przez platformę Homebook.pl, użytkownicy zostali poproszeni również o wskazanie pomieszczenia, jakiego dotyczył remont. Okazuje się, że najchętniej przeprowadzamy zmiany tam, gdzie spędzamy czas odpoczywając i przyjmując gości – remont salonu zadeklarowało 31% ankietowanych.

Na dalszych pozycjach tej listy znalazła się kuchnia (28% badanych), sypialnia (27%) oraz - ex aequo – przedpokój i łazienka (26%). Najrzadziej remontowanym pomieszczeniem okazał się być pokój dziecięcy (tę odpowiedź wskazało jedynie 12% uczestników badania).

Wśród najczęściej przeprowadzanych prac prym wiedzie malowanie ścian – jako najszybszy i najprostszy sposób na nową aranżację wnętrza tę opcję wskazało aż 91% osób. Na drugiej pozycji tej listy znalazł się montaż nowych mebli (73%). Nieco mniej osób (71%) wskazało wymianę dodatków i dekoracji jako najczęściej wykorzystywany sposób na odświeżenie wnętrza. W dalszej kolejności uczestnicy badania wymieniali montaż nowej podłogi (67%) i zakup nowych sprzętów kuchennych ((50%). Najrzadziej przeprowadzonymi pracami w ramach remontu okazały się montaż drzwi lub okien (47%) oraz wymiana armatury (41%).

Ile Polacy wydają na remonty?

Uczestnicy badania zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na zmiany w swoich domach, najczęściej deklarowali kwotę wyższą niż 20 tys. zł (49% badanych). 1/5 z nas na przebudowy i aranżacje przeznacza od 5 do 15 000 zł, a 14% - od 1 000 do 5 000 zł. Nieco mniej liczna część respondentów (10%) na zmiany związane z remontem wydaje od 15 do 20 000 zł. Pozostała grupa osób (4%) zaznaczyła opcję „inne”.

Część finansów przeznaczamy na korzystanie z usług fachowców – ich udział w wykonywaniu prac remontowych zadeklarowało 35% badanych. Prawie tyle samo z uczestników badania dzieli trud związany ze zmianami w swoim domu z ekipą specjalistów, wykonując część zadań samodzielnie (36% respondentów), z kolei ¼ badanych deklaruje, że samodzielnie przeprowadza wszystkie prace związane z remontem. Pozostała część ankietowanych (4%) udzieliła odpowiedzi „inne”.

Polacy mają zaufanie do fachowców

Jak wynika z badania, osoby przygotowujące się do przeprowadzenia remontu, najczęściej poszukują wiedzy i porad u zaprzyjaźnionych specjalistów (45%). Drugim źródłem informacji, po które sięgali uczestnicy badania są strony internetowe takie jak Homebook.pl raz blogi tematyczne (38%). Mniejsza liczba osób remontujących decyduje się na czerpanie wiedzy z platform i serwisów z materiałami video (31%). Najrzadziej natomiast sięgamy po porady, którymi użytkownicy dzielą się za pośrednictwem for internetowych (22%).

Jakość na pierwszym miejscu

Uczestnicy badania, zapytani o czynniki, którymi kierują się podczas wyboru nowych materiałów i produktów aranżacyjnych, najczęściej wskazywali na wysoką jakość (zwraca na nią uwagę aż 74% ankietowanych). Na drugim miejscu znalazła się zgodność z aktualnymi trendami (39%). Nieco ponad ¼ z nas decyzje konsumenckie podejmuje, kierując się niską ceną, a 13% przywiązuje uwagę, by zakupywane produkty były przyjazne naturze lub wspierały lokalny rynek. Bez względu na to, która z powyższych opcji jest najbliższa ankietowanym – wszystkie te produkty oferuje platforma Homebook.pl.

Przeprowadzenie remontu wymaga nie lada przygotowania – zarówno w zakresie fachowej wiedzy, jak i zakupu odpowiednich produktów. Zanim przystąpimy zatem do odmiany swoich wnętrz, warto dokładnie zaplanować wszystkie etapy prac, precyzując budżet i… oczekiwania. W tym procesie wspiera Homebook.pl, który oferuje wszystkie produkty niezbędne do przeprowadzenia remontu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości TEAL Z NOWYM NAJEMCĄ. DO OFF PIOTRKOWSKA CENTER WPROWADZA SIĘ NEST LEASING S.A Biuro prasowe
2024-12-04 | 07:00

TEAL Z NOWYM NAJEMCĄ. DO OFF PIOTRKOWSKA CENTER WPROWADZA SIĘ NEST LEASING S.A

Do grona najemców biurowca TEAL w zarządzanym przez OPG Property Professionals OFF Piotrkowska Center dołącza nowa firma leasingowa – Nest Leasing S.A. Zajmie blisko 250 m2
Nieruchomości Langowski Logistics nowym najemcą w MLP Pruszków II
2024-12-03 | 11:00

Langowski Logistics nowym najemcą w MLP Pruszków II

MLP Group podpisało umowę najmu z Langowski Logistics, wiodącym operatorem logistycznym specjalizującym się w międzynarodowym transporcie kontenerowym. Firma zajmie łącznie ponad 5,6 tys.
Nieruchomości Co czeka rynek nieruchomości? Komentuje Shraga Weisman, CEO Aurec Home
2024-12-03 | 01:00

Co czeka rynek nieruchomości? Komentuje Shraga Weisman, CEO Aurec Home

Rynek nieruchomości w Polsce przechodzi obecnie przez fazę istotnych zmian, które wpływają zarówno na ceny mieszkań, jak i dynamikę sprzedaży. W III kwartale 2024 roku, po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.