Raport Vela Poland - które narodowości kupują najdroższe nieruchomości?
Według danych opracowanych przez Market Hub Research na zlecenie Vela Poland, właściciela platformy Tripinvest, wynika, że w 2021 roku najbardziej aktywni w Hiszpanii na rynku nieruchomości byli inwestorzy z Niemiec, którzy płacili średnio 2950 EUR za metr kwadratowy. Tuż za nimi są Szwedzi, którzy wydawali 2827 EUR za metr kwadratowy, podium zamykają Włochy z kwotą 2420 EUR. Na czwartym miejscu są inwestorzy z Wielkiej Brytanii, którzy wydawali 2118 EUR za metr kwadratowy i Belgii z kwotą 2112 EUR. Zaskoczeniem w zestawieniu jest Rumunia, która zajęła 8 miejsce. Inwestorzy z tego rynku kupowali nieruchomości w Hiszpanii za średnio 1597 EUR za metr kwadratowy.
– Obserwujemy globalne tendencje i zauważamy, że rynek nieruchomości w przyciąga coraz więcej narodowości. Wyniki badania mogą zaskoczyć rynek, jednak zauważamy, że to właśnie Rumunia staje się coraz to bardziej rynkiem pełnym inwestorów. Z naszych szacunków wynika, że najczęściej wybieranymi obszarami przez inwestorów z Rumunii są tereny przybrzeżne, szczególnie Castilla, Aragon, Rioja i Pais Vasco – mówi Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland. – Zdecydowanie inaczej wygląda to w przypadku inwestorów z Wielkiej Brytanii i Niemiec, gdzie dominują zakupy w centralnej części Hiszpanii. Sądzimy, że różnice te wynikają z przekonań inwestycyjnych, profil inwestora z Rumunii podobny jest do polskich inwestorów, którzy częściej szukają nieruchomości przybrzeżnych, w słonecznych, wypoczynkowych terenach Hiszpanii – dodaje Michał Ćwierzyk.
Analizując oferty nieruchomości dostępne na platformie Tripinvest do powyższych danych, w cenie 6000 EUR/mkw można przykładowo kupić apartament w Benidorm o powierzchni 297 m2 w cenie 1.650.000,00 euro. Natomiast do 1000 EUR/mkw można nabyć nieruchomość w Murcji w cenie 90.000 euro za 112 m2.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.