Komunikaty PR

Rewitalizacja Budynku Dyrekcji Stoczni zakończona

2020-09-04  |  09:04
Biuro prasowe

Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iPlfjeXAtJjabdmc1Q?e=QMgXVL

Po kilkunastomiesięcznym remoncie budynek Dyrekcji odzyskał należyty blask. Wyjątkowy świadek stoczniowej historii, po raz pierwszy zachwyca swoją kompletną i odrestaurowaną formą.

Historia tego wyjątkowego budynku pochodzącego z 1878 roku jest niezmiernie ciekawa. Niemalże przez cały okres swojego funkcjonowania, był nie tylko ważnym miejscem zarządzania stocznią ale również świadkiem najważniejszych wydarzeń społecznych i politycznych związanych ze współczesną historią Polski.

Przez ostatnie kilkanaście lat, budynek był zaniedbywany i niszczał. Sytuacja zmieniła się wraz z przejęciem terenu przez nowego inwestora, Stocznię Cesarską Development, dla której pierwszym celem w procesie rewitalizacji terenu, był kompleksowy remont Budynku Dyrekcji.

Prace obejmowały remont zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz obiektu. Jednymi z wielu wykonywanych działań było wyczyszczenie 160 tys. historycznych cegieł, wymiana lub odrestaurowanie 330 okien, czy ponowne zamontowanie zegara. Warty podkreślenia jest fakt, że większość firm, które były zaangażowane w prace przy budynku, to firmy z Pomorza - mówi Przemysław Kobza, partner w firmie TPS Reapolis, która pełni rolę koordynatora prac konstrukcyjnych projektu. Napawa nas dumą, że w Polsce mamy doskonale wyspecjalizowane firmy, które z pieczołowitością potrafią rewitalizować budynki. Tym bardziej, że w przypadku Dyrekcji, mieliśmy do czynienia z tak ważnym historycznie obiektem – dodaje Przemysław Kobza. 16 miesięcy intensywnych prac remontowych sprawiły, że rewitalizacja Dyrekcji zakończyła się sukcesem, a budynek ponownie może pełnić swoją pierwotną funkcję biurową, stając się tym samym jednym z pierwszych całkowicie zrewitalizowanych budynków na terenach postoczniowych w Gdańsku.

Po gruntownych pracach remontowych, Budynek Dyrekcji znów ma szansę stać się popularnym miejscem pracy. Oficjalne otwarcie budynku miało miejsce 2 września i towarzyszyła mu uroczystość, w której udział wzięli Prezydent Miasta Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz, Zastępca Prezydenta Miasta Gdańska Piotr Grzelak, Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków Igor Strzok. Za oprawę otwarcia odpowiedzialna była Akademia Artystyczna z Gdańska, która na ten dzień przygotowała spektakl łączący odziedziczonego ducha tego miejsca z nadzieją niosącą nowe historie. Pokaz łączył budzącą się do życia wspólnotę z siłą i mocą ducha solidarności, miłości, pokoju i wolności. Wśród symboli w czasie pokazu pojawił się znak Victorii oraz motyw złota jako symbolu odnowy tego miejsca w godności i chwale.

Kulminacyjnym akcentem wieczoru było symboliczne przecięcie wstęgi przez właścicieli Stoczni Cesarskiej: Rikkerta Leemana z Alides oraz Nicolasa Baerelle z Revive, Gerarda Schuurmana, Dyrektora Stoczni Cesarskiej Development oraz Prezydent Miasta Gdańska Aleksandrę Dulkiewicz i Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Igora Strzoka. Tym symbolicznym akcentem rozpoczął się nowy rozdział bogatej historii budynku.

Cieszymy się, że przywróciliśmy do życia ten ważny, nie tylko dla historii Gdańska ale i Polski, budynek. – mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stoczni Cesarskiej. Szczególnie cieszy nas, że rozpoczynamy drugie życie budynku Dyrekcji, w czasie obchodów 40-lecia sygnowania Porozumień Sierpniowych. Ukończenie remontu budynku Dyrekcji, stanowi dla Nas duży krok w procesie rewitalizacji tej najbardziej historycznej części terenu dawnej Stoczni Gdańskiej i stworzenia  miejsca, które w pełni celebruje kreatywne, innowacyjne i inspirujące życie na miarę XXI wieku.

Już w najbliższym czasie, pracę w budynku Dyrekcji rozpocznie kilka przedsiębiorstw z różnych branż, od IT po doradczą. Budynek oferuje łącznie 4000 m. kw. powierzchni biurowej. Obejmuje to również przestrzeń coworkingową Mind Dock znajdującą się na dwóch najwyższych, dotychczas wyłączonych z użytkowania piętrach. Oprócz tego we wnętrzach przygotowywane zostały sale konferencyjne, strefy relaksu, kawiarnia i wspólne aneksy kuchenne oraz powierzchnia bankietowa do organizacji konferencji, wystaw i imprez na ok. 200 osób.

Zaprojektowane przez Roark Studio oraz pieczołowicie odrestaurowane wnętrza łączą sobie szacunek dla historycznego ducha miejsca wraz z rozwiązaniami spełniającymi wszystkie wymagania nowoczesnego budynku biurowego. Budynek został wyposażony w windę oraz najwyższej klasy sprzęt audiowizualny. Zainstalowano również najnowocześniejszy system wentylacji, który zapewnia zdrowsze środowisko pracy. Dla wygody użytkowników uruchomiono platformę Zapfloor, umożliwiającą bezdotykowy, intuicyjny i bardzo komfortowy system poruszania się po budynku, dzięki której użytkownicy mogą wchodzić do swoich przestrzeni trzymając smartfon przed klamką bez konieczności używania tradycyjnego klucza.

Praca przy obiekcie tego typu wymagała wrażliwości, szacunku, kreatywności oraz cierpliwości. – przekonuje Paulina Lehmann, architekt prowadzący z Roark Studio, pracowni odpowiedzialnej za projekt wnętrz budynku. Dostosowanie budynku do współczesnych wymagań, przy zachowaniu jego zabytkowego charakteru, to trudny i skomplikowany proces, wymagający pracy zespołowej specjalistów wielu branż. – dodaje Paulina Lehmann.

Dyrekcja jest otwarta nie tylko dla swoich najemców, ale również mieszkańców Gdańska, który już wkrótce będą mieli szansę na własne oczy zobaczyć odrestaurowane wnętrza zabytkowego budynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.