Rohlig Suus Logistics otwiera nowoczesny magazyn w Lublinie
Rohlig Suus Logistics, największy polski kompleksowy operator logistyczny, zmienia lokalizację oddziału w Lublinie, a zarazem zwiększa dotychczasową zdolność operacyjną w regionie aż o 30 proc. Nowa inwestycja to magazyn typu cross-dock, pozwalający m.in. na optymalizację kosztów związanych z dostawą towarów do odbiorcy na tzw. ostatniej mili.
Nowy obiekt, zlokalizowany przy ul. Józefa Franczaka „Lalka” 4, pełni funkcję magazynu logistycznego oraz nowoczesnego terminala przeładunkowego, pozwalającego na szybki i sprawny przeładunek towarów. Wpisuje się to w strategię rozwoju firmy, m.in. w obszarze dostaw paletowych na tzw. ostatniej mili. Rohlig Suus Logistics w tym roku kupił firmę Expert, specjalizującą się w tego typu usługach, która posiada swój oddział także w Lublinie. W regionie Suus rozwija również usługi dodane – kompletację, etykietowanie, banderolowanie oraz tworzenie zestawów produktowych. Firma kieruje swoją ofertę do klientów m.in. z branży spożywczej, meblarskiej, chemii przemysłowej, automotive czy papierniczej.
– Od 12 lat jesteśmy obecni w województwie lubelskim i z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców tym regionem. Nasz nowy magazyn mieści się w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, Euro Park Mielec, której obszar przecinają główne szlaki komunikacyjne wiodące z północy na południe i ze wschodu na zachód Europy. Wierzymy, że Lubelszczyzna, dzięki zapleczu naukowo-badawczemu, dostępie do wykwalifikowanej kadry pracowniczej, a także doskonałej lokalizacji, w najbliższych latach może stać się strategicznym punktem dla globalnych łańcuchów dostaw, w tym także naturalnym hubem logistycznym przy odbudowie Ukrainy – mówi Adam Galek, członek zarządu Rohlig Suus Logistics.
– Połączenie funkcji terminala przeładunkowego oraz magazynu logistycznego pozwala na usprawnienie procesów logistycznych. W jednym czasie nasz nowy magazyn może obsłużyć 40 aut, co znacznie zwiększa dotychczasową efektywność oddziału – mówi Krystian Zakrzewski, dyrektor oddziału Rohlig Suus Logistics w Lublinie. Co ważne, prawie pięciokrotnie zwiększamy naszą powierzchnię administracyjną i stawiamy na nowoczesny sposób organizacji pracy i biuro w stylu Office of the future. Wierzymy, że przyjazne i otwarte biuro zwiększy naszą konkurencyjność na lubelskim rynku pracy – dodaje. Budynek zapewnia również specjalną strefę odpoczynku dla kierowców.
Obecnie nowy magazyn jest w trakcie procesu certyfikacji BREEAM – potwierdzającej, iż projekt budynku powstał zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz że jest to budynek przyjazny dla pracowników i środowiska naturalnego. Na dachu zostały umieszczone kolektory słoneczne, które będą zasilać biuro i magazyn, redukując koszty zużycia energii. Przed obiektem znajdują się również stanowiska z ładowarkami dla samochodów elektrycznych. Na terenie budynku zamieszczono budki dla owadów, a w planach jest stworzenie łąki kwiatowej.
W ostatnim czasie polski operator logistyczny otworzył również nowy magazyn w stolicy województwa zachodniopomorskiego. Wszystkie nowe obiekty spełniają najwyższe wymogi pod względem ekologicznym oraz wpisują się w ideę Office of the future.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Autostrada A4 może być rozbudowana o trzeci pas ruchu szybciej niż planowano. Jej zarządca proponuje niezwłoczne rozpoczęcie prac
O przyspieszenie prac związanych z rozbudową A4 na odcinku Kraków – Katowice o trzeci pas ruchu apeluje spółka Stalexport Autostrady do przedstawicieli strony publicznej. Według zarządcy autostrady projektowanie mogłoby się zacząć niezwłocznie, co znacząco skróciłoby czas realizacji całego przedsięwzięcia. W innym wypadku już za dwa lata użytkownicy trasy będą musieli mierzyć się z problemem korków.
Prawo
Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.
Handel
Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.