Komunikaty PR

Rok 2020 w Grupie Murapol: mocne wyniki sprzedaży i przekazań

2021-01-11  |  10:30

W minionym roku Grupa Murapol podpisała 2 720 umów deweloperskich
i przedwstępnych, wobec 2 868 rok wcześniej. W analizowanym okresie deweloper przekazał klientom klucze do 2 922 mieszkań wobec 3 124 oddanych w 2019 r.
W minionym roku Grupa Murapol rozpoczęła oferowanie lokali mieszkalnych w dwóch nowych miastach: Bydgoszczy i Sosnowcu, rozbudowując mapę ogólnopolskiej działalności deweloperskiej.

SPRZEDAŻ

W okresie od stycznia do grudnia 2020 roku Grupa Murapol podpisała 2 720 umów deweloperskich i przedwstępnych, w tym 639 w IV kwartale. Wypracowany w całym minionym roku poziom sprzedaży różni się od odnotowanego w 2019 roku o 5,2 proc.

Najwyższą sprzedaż zanotowano w Krakowie i Wieliczce, gdzie nabywców znalazło ponad pół tysiąca lokali mieszkalnych, a także w Katowicach, w których podpisano 458 umów deweloperskich. Wśród aglomeracji ze znaczącym wynikiem znalazły się także: Łódź - 340 mieszkań, Poznań - 303 oraz Trójmiasto – 234 lokale. W Warszawie deweloper sprzedał 189 mieszkań i apartamentów inwestycyjnych, we Wrocławiu i Tychach odpowiednio 186 i 133 mieszkania. Po ponad 100 umów zostało zawartych w Gliwicach i Mikołowie.

PRZEKAZANIA

W minionym roku Murapol przekazał klucze do 2 922 lokali mieszkalnych, tj. 6,5 proc. mniej r/r. 442 spośród nich trafiło do rąk właścicieli w ostatnim kwartale minionego roku.

Najwięcej mieszkań w 2020 roku zostało wydanych klientom w Katowicach – 667, Warszawie – 537, Łodzi – 357, Krakowie i Wieliczce – 275 oraz we Wrocławiu – 246. Ponadto klucze do swoich lokali odebrało 199 klientów w Trójmieście, 189 w Tychach, 158 w Toruniu i 154 w Gliwicach.

WPROWADZENIE DO OFERTY

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa Murapol rozpoczęła oferowanie 1 843 nowych mieszkań w 10 miastach, w tym w Bydgoszczy i Sosnowcu – nowych lokalizacjach na mapie działalności. Aktualnie Grupa jest obecna w 17 miastach - są to zarówno aglomeracje, jak i mniejsze lokalizacje z potencjałem do prowadzenia działalności deweloperskiej.

 

 

LICZBA MIESZKAŃ W BUDOWIE

Na koniec 2020 roku portfel projektów w realizacji obejmował 4 579 lokali o łącznej powierzchni użytkowej sięgającej blisko 200 tys. mkw., powstających w 43 budynkach wznoszonych w ramach 17 inwestycji na terenie 12 miast. Najwięcej nowych mieszkań buduje się w Krakowie i Wieliczce - 955 oraz Warszawie – 699 lokali mieszkalnych i apartamentów inwestycyjnych. W Poznaniu i Łodzi wznoszonych jest odpowiednio 632 i 580 mieszkań. Znaczący udział w portfelu projektów w budowie mają również inwestycje realizowane we Wrocławiu, gdzie powstaje 447 lokali mieszkalnych, Gdyni - 444 oraz Katowicach - 279.

BANK ZIEMI

Na dzień 31 grudnia 2020 roku Grupa Murapol dysponowała aktywnym bankiem ziemi o wartości blisko 638 mln zł, pod budowę ponad 18,8 tys. lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej ok. 815,8 tys. mkw. Nieruchomości o wartości ponad 247,6 mln zł netto stanowią własność Grupy oraz posiadają decyzje o pozwoleniu na budowę ponad 9,1 tys. mieszkań o łącznym PUM blisko 377 tys. mkw. Pozostała część aktywnego banku ziemi to tereny inwestycyjne objęte warunkowymi umowami przedwstępnymi, na których powstaną projekty nieruchomościowe, będące obecnie w toku postępowań pozwoleniodawczych, a zakładające budowę blisko 9,7 tys. lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej ok. 438,9 tys. mkw. Wartość zakontraktowanych tak nieruchomości wynosi ponad 390 mln zł.

- Za nami rok pełen niepewności i turbulencji, praktycznie we wszelkich aspektach życia gospodarczego i społecznego. Mimo nadzwyczajnych okoliczności, w jakich przyszło nam funkcjonować w obliczu globalnej pandemii, roczne wyniki sprzedaży i przekazań w Grupie tylko nieznacznie odbiegają od poziomów wypracowanych w 2019 roku, co oceniamy pozytywnie zauważa Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA – Zaś wypracowany
w ostatnich latach model biznesowy, oparty na geograficznym zróżnicowaniu portfela inwestycyjnego zdecydowanie się sprawdził. Ponadto, nasza struktura sprzedaży pokazuje, że dobrze skrojona oferta odpowiadająca na potrzeby mieszkańców w poszczególnych lokalizacjach broni się nawet w trudnych czasach. Aktualnie działamy aż w 17 miastach na terenie całej Polski - zarówno na największych, jak i lokalnych rynkach - oferując mieszkania
w najbardziej szerokim i chłonnym segmencie, wpisując się w oczekiwania Polaków – zarówno tych szukających mieszkań dla siebie, jak i w celach inwestycyjnych.
Rekordowo niski poziom stóp procentowych oraz wysokie ryzyko utraty wartości pieniądza w czasie, czynią nieruchomości doskonałą lokatą, co niewątpliwie będzie czynnikiem stymulującym nasz rozwój w najbliższej przyszłości. Jestem przekonany, że przed nami dobre perspektywy i realne możliwości utrzymania solidnego tempa rozwoju w 2021 i kolejnych latach – dodaje.

W ciągu blisko 20 lat działalności Grupa Murapol zrealizowała 66 wieloetapowych inwestycji nieruchomościowych, w których powstały 302 budynki z 17,6 tys. lokali zamieszkałych przez blisko 53 tys. osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.