Komunikaty PR

Rok 2020 w Grupie Murapol: mocne wyniki sprzedaży i przekazań

2021-01-11  |  10:30

W minionym roku Grupa Murapol podpisała 2 720 umów deweloperskich
i przedwstępnych, wobec 2 868 rok wcześniej. W analizowanym okresie deweloper przekazał klientom klucze do 2 922 mieszkań wobec 3 124 oddanych w 2019 r.
W minionym roku Grupa Murapol rozpoczęła oferowanie lokali mieszkalnych w dwóch nowych miastach: Bydgoszczy i Sosnowcu, rozbudowując mapę ogólnopolskiej działalności deweloperskiej.

SPRZEDAŻ

W okresie od stycznia do grudnia 2020 roku Grupa Murapol podpisała 2 720 umów deweloperskich i przedwstępnych, w tym 639 w IV kwartale. Wypracowany w całym minionym roku poziom sprzedaży różni się od odnotowanego w 2019 roku o 5,2 proc.

Najwyższą sprzedaż zanotowano w Krakowie i Wieliczce, gdzie nabywców znalazło ponad pół tysiąca lokali mieszkalnych, a także w Katowicach, w których podpisano 458 umów deweloperskich. Wśród aglomeracji ze znaczącym wynikiem znalazły się także: Łódź - 340 mieszkań, Poznań - 303 oraz Trójmiasto – 234 lokale. W Warszawie deweloper sprzedał 189 mieszkań i apartamentów inwestycyjnych, we Wrocławiu i Tychach odpowiednio 186 i 133 mieszkania. Po ponad 100 umów zostało zawartych w Gliwicach i Mikołowie.

PRZEKAZANIA

W minionym roku Murapol przekazał klucze do 2 922 lokali mieszkalnych, tj. 6,5 proc. mniej r/r. 442 spośród nich trafiło do rąk właścicieli w ostatnim kwartale minionego roku.

Najwięcej mieszkań w 2020 roku zostało wydanych klientom w Katowicach – 667, Warszawie – 537, Łodzi – 357, Krakowie i Wieliczce – 275 oraz we Wrocławiu – 246. Ponadto klucze do swoich lokali odebrało 199 klientów w Trójmieście, 189 w Tychach, 158 w Toruniu i 154 w Gliwicach.

WPROWADZENIE DO OFERTY

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa Murapol rozpoczęła oferowanie 1 843 nowych mieszkań w 10 miastach, w tym w Bydgoszczy i Sosnowcu – nowych lokalizacjach na mapie działalności. Aktualnie Grupa jest obecna w 17 miastach - są to zarówno aglomeracje, jak i mniejsze lokalizacje z potencjałem do prowadzenia działalności deweloperskiej.

 

 

LICZBA MIESZKAŃ W BUDOWIE

Na koniec 2020 roku portfel projektów w realizacji obejmował 4 579 lokali o łącznej powierzchni użytkowej sięgającej blisko 200 tys. mkw., powstających w 43 budynkach wznoszonych w ramach 17 inwestycji na terenie 12 miast. Najwięcej nowych mieszkań buduje się w Krakowie i Wieliczce - 955 oraz Warszawie – 699 lokali mieszkalnych i apartamentów inwestycyjnych. W Poznaniu i Łodzi wznoszonych jest odpowiednio 632 i 580 mieszkań. Znaczący udział w portfelu projektów w budowie mają również inwestycje realizowane we Wrocławiu, gdzie powstaje 447 lokali mieszkalnych, Gdyni - 444 oraz Katowicach - 279.

BANK ZIEMI

Na dzień 31 grudnia 2020 roku Grupa Murapol dysponowała aktywnym bankiem ziemi o wartości blisko 638 mln zł, pod budowę ponad 18,8 tys. lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej ok. 815,8 tys. mkw. Nieruchomości o wartości ponad 247,6 mln zł netto stanowią własność Grupy oraz posiadają decyzje o pozwoleniu na budowę ponad 9,1 tys. mieszkań o łącznym PUM blisko 377 tys. mkw. Pozostała część aktywnego banku ziemi to tereny inwestycyjne objęte warunkowymi umowami przedwstępnymi, na których powstaną projekty nieruchomościowe, będące obecnie w toku postępowań pozwoleniodawczych, a zakładające budowę blisko 9,7 tys. lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej ok. 438,9 tys. mkw. Wartość zakontraktowanych tak nieruchomości wynosi ponad 390 mln zł.

- Za nami rok pełen niepewności i turbulencji, praktycznie we wszelkich aspektach życia gospodarczego i społecznego. Mimo nadzwyczajnych okoliczności, w jakich przyszło nam funkcjonować w obliczu globalnej pandemii, roczne wyniki sprzedaży i przekazań w Grupie tylko nieznacznie odbiegają od poziomów wypracowanych w 2019 roku, co oceniamy pozytywnie zauważa Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA – Zaś wypracowany
w ostatnich latach model biznesowy, oparty na geograficznym zróżnicowaniu portfela inwestycyjnego zdecydowanie się sprawdził. Ponadto, nasza struktura sprzedaży pokazuje, że dobrze skrojona oferta odpowiadająca na potrzeby mieszkańców w poszczególnych lokalizacjach broni się nawet w trudnych czasach. Aktualnie działamy aż w 17 miastach na terenie całej Polski - zarówno na największych, jak i lokalnych rynkach - oferując mieszkania
w najbardziej szerokim i chłonnym segmencie, wpisując się w oczekiwania Polaków – zarówno tych szukających mieszkań dla siebie, jak i w celach inwestycyjnych.
Rekordowo niski poziom stóp procentowych oraz wysokie ryzyko utraty wartości pieniądza w czasie, czynią nieruchomości doskonałą lokatą, co niewątpliwie będzie czynnikiem stymulującym nasz rozwój w najbliższej przyszłości. Jestem przekonany, że przed nami dobre perspektywy i realne możliwości utrzymania solidnego tempa rozwoju w 2021 i kolejnych latach – dodaje.

W ciągu blisko 20 lat działalności Grupa Murapol zrealizowała 66 wieloetapowych inwestycji nieruchomościowych, w których powstały 302 budynki z 17,6 tys. lokali zamieszkałych przez blisko 53 tys. osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.