Komunikaty PR

Rola agenta nieruchomości jest dzisiaj ważniejsza niż kiedykolwiek

2020-04-30  |  13:10
Kontakt
Piotr Krynicki
Okaeri Consulting

ul. Łowicka 58/3
02-531 Warszawa
piotr.krynicki|okpr.pl| |piotr.krynicki|okpr.pl
+48 605 284 502
okpr.pl
Do pobrania pdf ( 0.6 MB )

Pandemia koronawirusa w znaczny sposób wpływa na każdą branżę, w tym także na rynek nieruchomości. Ostatnie tygodnie to czas drastycznej reorganizacji dotychczasowych zachowań kupujących, sprzedających i deweloperów. Wszyscy uczestnicy rynku wstrzymują oddech w oczekiwaniu na dane o cenach: spadną, czy może jednak nie? Jak w takich warunkach funkcjonują pośrednicy i co mogą zrobić, by skutecznie działać pomimo pandemii? 

Rynek cen ofertowych w marcu 2020 – pierwszym miesiącu pandemii 

Zgodnie z najnowszymi danymi Morizon.pl dot. cen ofertowych za metr kwadratowy w Warszawie - rynku często uważanego za barometr kondycji całego sektora w kraju - w ujęciu rocznym, ceny w marcu były odpowiednio o 11,92 proc wyższe. Jednakże porównując ceny za m2 miesiąc do miesiąca, między lutym a marcem 2020 roku odnotowano wzrost o zaledwie 0,08 proc. Kluczowym czynnikiem cenotwórczym będą kwestie cen transakcyjnych. Niestety, pomimo chęci stron, z powodu ograniczeń w pracy urzędów i notariuszy, wiele transakcji nie może zostać sfinalizowanych, co wpłynie na wyniki statystyczne. Ponadto wielu pośredników nieruchomości i ich klientów reguluje na bieżąco finansowy aspekt transakcji z pomocą umów przedwstępnych, przekładając moment podpisania właściwego aktu notarialnego na okres po opanowaniu pandemii. Choć jest to dobra metoda na obejście ograniczeń kwarantanny, to takie rozwiązania „pomostowe” również mogą nie zostać od razu odnotowane w statystykach sprzedaży mieszkań. 

Rynek wyraźnie wstrzymał oddech, zarówno od strony podaży, jak i popytu. W czasie tego spowolnienia - uczestnicy gwałtownie poszukiwali też narzędzi, które pozwoliłyby im na bezpieczne znalezienie właściwej nieruchomości, sposobu finansowania i w konsekwencji: na zawarcie transakcji w sytuacji pandemii. Natomiast od świąt Wielkanocnych widzimy zdecydowaną zmianę, wraz z nadejściem wiosny oraz zapowiedzią luzowania ograniczeń. Zachowania naszych użytkowników, którzy są potencjalnymi kupcami nieruchomości, wracają już do stanu  zbliżonego do czasu sprzed epidemii.” – mówi Jarosław Święcicki, prezes zarządu, Morizon.pl – „Obecne ograniczenia, to nadal wyzwanie dla pośredników, którzy z dnia na dzień musieli znaleźć nowe środki komunikacji, które umożliwiają im kontynuowanie pracy zawodowej. Jako Morizon.pl staramy się wsłuchiwać w potrzeby naszych klientów i odpowiadamy na zmieniające się potrzeby, dopasowując naszą ofertę i dodając nowe funkcjonalności do naszych serwisów.”

Pośrednicy adaptują się stawiając na online 

Polscy pośrednicy nieruchomości szukają w obecnej sytuacji nowego podejścia, innowacyjnych rozwiązań. Na rynku opartym w dużej mierze o kontakt osobisty, dziś rośnie wykorzystanie narzędzi online, umożliwiających realizację celów zakupowych i sprzedażowych klientów. Wynika to z tego, że sytuacja ograniczyła niemal do zera możliwość stosowania podstawowego narzędzia sprzedaży nieruchomości – wizyt osobistych.

Dzięki zintegrowaniu mobilnej aplikacji Morizon oraz Jitsi Meet pośrednicy zyskali możliwość przeprowadzenia wideo prezentacji mieszkania. Oparta na zasadzie wideokonferencji funkcja umożliwia kupującemu oględziny wybranej oferty bez konieczności opuszczania miejsca zamieszkania. Coraz popularniejszym jest także wykorzystanie sferycznych zdjęć 360 stopni do promocji danego ogłoszenia. Dodatkowo, stale udoskonalane są funkcje wyszukiwania nieruchomości wg kryteriów, co ułatwia pośrednikom pozycjonowanie swojego portfolio oraz przyspiesza proces znalezienia kupca. 

Morizon.pl nawiązał również współpracę z wiodącymi biurami nieruchomości, by przygotować zbiór dobrych praktyk dla agentów, jak najskuteczniej działać w obecnych realiach. Wnioski z tych konsultacji zaowocowały stworzeniem dedykowanego zbioru porad dla agentów, które mają wesprzeć ich w skutecznej realizacji działań w trudnych czasach. Zostały one zaprezentowane w specjalnym raporcie, w którym znalazły się również konkretne wskazówki dotyczące między innymi tego, jak:

  • zadbać o widoczność portfolio i marki agencji,
  • wykorzystać nową technologię wideo prezentacji do efektywnej sprzedaży,
  • efektywnie komunikować się z klientami w czasach narodowej kwarantanny.
  • które kwestie prawne można obsłużyć bez wychodzenia z domu – i jak?,
  • jak przygotować się do niezbędnych spotkań tak, by były one bezpieczne
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Okaeri Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.