Komunikaty PR

Rola ubezpieczycieli w zarządzaniu ryzykiem na rynku nieruchomości

2024-10-01  |  01:00
Biuro prasowe

Na polskim rynku deweloperskim obserwujemy współcześnie m.in. malejącą sprzedaż mieszkań, co powoduje ich nadpodaż. Dla efektywnego prowadzenia działalności biznesowej przez deweloperów kluczowe znaczenie zyskuje skuteczne zarządzanie projektami budowlanymi oraz nieruchomościami. W odpowiedzi na ten trend Allianz Partners oferuje kompleksowe rozwiązania techniczne dla deweloperów oraz właścicieli nieruchomości. Firma będzie obecna na nadchodzących Targach Nieruchomości i Inwestycji EXPO REAL w Monachium.

W 2024 roku deweloperzy zmagają się z rosnącymi kosztami materiałów budowlanych oraz presją na wprowadzanie bardziej ekologicznych i energooszczędnych rozwiązań. Są zobowiązani do dostosowania się do coraz bardziej rygorystycznych norm energetycznych wynikających z unijnych regulacji, takich jak Dyrektywa EPBD. Konieczność inwestycji w technologie inteligentnych domów i zrównoważone materiały budowlane, zapewniające jak najmniejsze zużycie energii, zwiększa zaś koszty projektów. Dodatkowo, złożone procedury administracyjne oraz ograniczona dostępność terenów pod nowe inwestycje w dużych aglomeracjach mogą powodować opóźnienia w realizacji projektów.

Spowolnienie na rynku mieszkaniowym

Od 2023 r. liczba oddanych do użytku mieszkań maleje – zgodnie z danymi GUS w ubiegłym roku udostępniono do użytkowania ok. 220,4 tys. mieszkań, co oznacza spadek o 7,6 proc. w porównaniu do 2022 roku. Deweloperzy przekazali 136,5 tys. mieszkań, natomiast inwestorzy indywidualni ukończyli 79,6 tys. domów, co stanowiło 12,3 proc. spadku w porównaniu z 2022 rokiem. Tymczasem, jak wynika z Indeksu Nastrojów Deweloperów, liczba ofert na rynku pierwotnym zwiększyła się o 20 proc. To efekt zmniejszającej się sprzedaży, która jest efektem pogarszającej się zdolności kredytowej nabywców. Ponadto niepewność co do przyszłych zmian legislacyjnych i ekonomicznych studzi chęć podejmowania szeroko zakrojonych decyzji inwestycyjnych.

Kryzys na rynku napędza nowe trendy

Rynek biurowy, m.in. na skutek współczesnych zmian w sposobach wykonywania pracy (tryb zdalny, hybrydowy), zmaga się z malejącym popytem, co może prowadzić do wzrostu liczby pustostanów szczególnie w starszych budynkach. Interesującym trendem obserwowanym obecnie jest przekształcanie biurowców w mieszkania, co świadczy o nowych kierunkach adaptacji przestrzeni komercyjnych. Spadki na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce stały się wyraźne pod koniec 2022 roku, na co wpływ miały wysokie stopy procentowe i rosnące koszty finansowania.

 

Odpowiedź na potrzeby rynku nieruchomości

Wszystko to sprawia, że aktualna sytuacja wymaga strategicznego podejścia ze strony deweloperów i inwestorów. Kluczową rolę w tym zakresie mogą odegrać ubezpieczyciele, ułatwiając firmom zarządzanie ryzykiem oraz zapewniając im wsparcie w trudnych czasach. W odpowiedzi na potrzeby branży deweloperskiej Allianz Partners oferuje specjalistyczne usługi w zakresie remontów i likwidacji szkód, adaptacji lokali oraz przygotowania nieruchomości do sprzedaży czy wynajmu. Dedykowany opiekun klienta, który dostarcza niezbędnych informacji o przebiegu prac, oraz kontrola kosztów przyczyniają się do optymalizacji działań deweloperskich, co jest kluczowe w obliczu panujących obecnie warunków gospodarczych.

Dzięki kompleksowemu wsparciu Allianz Partners umożliwia deweloperom utrzymanie płynności finansowej oraz realizację projektów zgodnie z planem, nawet w obliczu nieprzewidzianych trudności. Firma oferuje pełną koordynację i kontrolę kosztów remontów oraz gwarantuje jakość i szybkie tempo realizacji. Specjaliści dbają o bezpieczeństwo inwestycji, co pozwala klientom skupić się na rozwoju biznesu.

Allianz Partners będzie obecny na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji EXPO REAL w Monachium w dniach 7-9 października 2024 roku. Dowiedz się więcej o ofercie firmy odwiedzając stoisko nr B1.410.

 

Więcej informacji na temat Allianz Partners można znaleźć na stronie: www.allianz-partners.com

 

Grupa Allianz Partners: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata

Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z ponad 20 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości TEAL Z NOWYM NAJEMCĄ. DO OFF PIOTRKOWSKA CENTER WPROWADZA SIĘ NEST LEASING S.A Biuro prasowe
2024-12-04 | 07:00

TEAL Z NOWYM NAJEMCĄ. DO OFF PIOTRKOWSKA CENTER WPROWADZA SIĘ NEST LEASING S.A

Do grona najemców biurowca TEAL w zarządzanym przez OPG Property Professionals OFF Piotrkowska Center dołącza nowa firma leasingowa – Nest Leasing S.A. Zajmie blisko 250 m2
Nieruchomości Langowski Logistics nowym najemcą w MLP Pruszków II
2024-12-03 | 11:00

Langowski Logistics nowym najemcą w MLP Pruszków II

MLP Group podpisało umowę najmu z Langowski Logistics, wiodącym operatorem logistycznym specjalizującym się w międzynarodowym transporcie kontenerowym. Firma zajmie łącznie ponad 5,6 tys.
Nieruchomości Co czeka rynek nieruchomości? Komentuje Shraga Weisman, CEO Aurec Home
2024-12-03 | 01:00

Co czeka rynek nieruchomości? Komentuje Shraga Weisman, CEO Aurec Home

Rynek nieruchomości w Polsce przechodzi obecnie przez fazę istotnych zmian, które wpływają zarówno na ceny mieszkań, jak i dynamikę sprzedaży. W III kwartale 2024 roku, po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.