Komunikaty PR

Rola ubezpieczycieli w zarządzaniu ryzykiem na rynku nieruchomości

2024-10-01  |  01:00
Biuro prasowe

Na polskim rynku deweloperskim obserwujemy współcześnie m.in. malejącą sprzedaż mieszkań, co powoduje ich nadpodaż. Dla efektywnego prowadzenia działalności biznesowej przez deweloperów kluczowe znaczenie zyskuje skuteczne zarządzanie projektami budowlanymi oraz nieruchomościami. W odpowiedzi na ten trend Allianz Partners oferuje kompleksowe rozwiązania techniczne dla deweloperów oraz właścicieli nieruchomości. Firma będzie obecna na nadchodzących Targach Nieruchomości i Inwestycji EXPO REAL w Monachium.

W 2024 roku deweloperzy zmagają się z rosnącymi kosztami materiałów budowlanych oraz presją na wprowadzanie bardziej ekologicznych i energooszczędnych rozwiązań. Są zobowiązani do dostosowania się do coraz bardziej rygorystycznych norm energetycznych wynikających z unijnych regulacji, takich jak Dyrektywa EPBD. Konieczność inwestycji w technologie inteligentnych domów i zrównoważone materiały budowlane, zapewniające jak najmniejsze zużycie energii, zwiększa zaś koszty projektów. Dodatkowo, złożone procedury administracyjne oraz ograniczona dostępność terenów pod nowe inwestycje w dużych aglomeracjach mogą powodować opóźnienia w realizacji projektów.

Spowolnienie na rynku mieszkaniowym

Od 2023 r. liczba oddanych do użytku mieszkań maleje – zgodnie z danymi GUS w ubiegłym roku udostępniono do użytkowania ok. 220,4 tys. mieszkań, co oznacza spadek o 7,6 proc. w porównaniu do 2022 roku. Deweloperzy przekazali 136,5 tys. mieszkań, natomiast inwestorzy indywidualni ukończyli 79,6 tys. domów, co stanowiło 12,3 proc. spadku w porównaniu z 2022 rokiem. Tymczasem, jak wynika z Indeksu Nastrojów Deweloperów, liczba ofert na rynku pierwotnym zwiększyła się o 20 proc. To efekt zmniejszającej się sprzedaży, która jest efektem pogarszającej się zdolności kredytowej nabywców. Ponadto niepewność co do przyszłych zmian legislacyjnych i ekonomicznych studzi chęć podejmowania szeroko zakrojonych decyzji inwestycyjnych.

Kryzys na rynku napędza nowe trendy

Rynek biurowy, m.in. na skutek współczesnych zmian w sposobach wykonywania pracy (tryb zdalny, hybrydowy), zmaga się z malejącym popytem, co może prowadzić do wzrostu liczby pustostanów szczególnie w starszych budynkach. Interesującym trendem obserwowanym obecnie jest przekształcanie biurowców w mieszkania, co świadczy o nowych kierunkach adaptacji przestrzeni komercyjnych. Spadki na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce stały się wyraźne pod koniec 2022 roku, na co wpływ miały wysokie stopy procentowe i rosnące koszty finansowania.

 

Odpowiedź na potrzeby rynku nieruchomości

Wszystko to sprawia, że aktualna sytuacja wymaga strategicznego podejścia ze strony deweloperów i inwestorów. Kluczową rolę w tym zakresie mogą odegrać ubezpieczyciele, ułatwiając firmom zarządzanie ryzykiem oraz zapewniając im wsparcie w trudnych czasach. W odpowiedzi na potrzeby branży deweloperskiej Allianz Partners oferuje specjalistyczne usługi w zakresie remontów i likwidacji szkód, adaptacji lokali oraz przygotowania nieruchomości do sprzedaży czy wynajmu. Dedykowany opiekun klienta, który dostarcza niezbędnych informacji o przebiegu prac, oraz kontrola kosztów przyczyniają się do optymalizacji działań deweloperskich, co jest kluczowe w obliczu panujących obecnie warunków gospodarczych.

Dzięki kompleksowemu wsparciu Allianz Partners umożliwia deweloperom utrzymanie płynności finansowej oraz realizację projektów zgodnie z planem, nawet w obliczu nieprzewidzianych trudności. Firma oferuje pełną koordynację i kontrolę kosztów remontów oraz gwarantuje jakość i szybkie tempo realizacji. Specjaliści dbają o bezpieczeństwo inwestycji, co pozwala klientom skupić się na rozwoju biznesu.

Allianz Partners będzie obecny na Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji EXPO REAL w Monachium w dniach 7-9 października 2024 roku. Dowiedz się więcej o ofercie firmy odwiedzając stoisko nr B1.410.

 

Więcej informacji na temat Allianz Partners można znaleźć na stronie: www.allianz-partners.com

 

Grupa Allianz Partners: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata

Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z ponad 20 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.