Ronson Development z wyższą o 23% sprzedażą mieszkań w pierwszej połowie roku
W pierwszym półroczu 2020 r. Ronson Development zakontraktował sprzedaż 426 lokali, czyli o 23% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Liczba lokali przekazanych klientom, które zostaną rozpoznane w rachunku wyników za pierwsze sześć miesięcy 2020 r., wyniosła 603 wobec 434 rok wcześniej.
W samym drugim kwartale br. Ronson Development sprzedał 149 lokali. – Z powodu pandemii COVID-19, początek drugiego kwartału był trudnym okresem dla całego świata biznesu, a branża deweloperska nie była wyjątkiem. Gdy rząd wprowadził restrykcyjne ograniczenia w przemieszczaniu się, zaczęliśmy szukać nowych sposobów, by pozostać w kontakcie z klientami oraz zaprezentować im naszą ofertę. Tak zrodził się między innymi pomysł na wirtualne dni otwarte transmitowane na żywo na Facebooku. Byliśmy pierwszym deweloperem, który wprowadził takie rozwiązanie. Ta formuła świetnie się sprawdziła i dlatego, mimo złagodzenia wielu obostrzeń, wciąż do niej wracamy – wskazał Andrzej Gutowski, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży w Ronson Development. – Dzięki szybkiemu dostosowaniu naszych działań sprzedażowych i marketingowych do nowej rzeczywistości, wyhamowanie sprzedaży obserwowaliśmy jedynie w kwietniu. Maj przyniósł już wyraźne odbicie, a w czerwcu zanotowaliśmy jeszcze wyższą sprzedaż, która nie odbiegała od poziomów osiąganych przed wybuchem pandemii – dodał Andrzej Gutowski.
Motorem sprzedaży w drugim kwartale br. był warszawski projekt Ursus Centralny, w którym Spółka znalazła nabywców na 52 lokale. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również: Panoramika w Szczecinie (18 sprzedanych lokali), Viva Jagodno we Wrocławiu (14), Tulip Wilanów w Warszawie (12) oraz Grunwald2 w Poznaniu (11).
Drugi kwartał tego roku był również okresem, w którym Ronson Development przekazał klientom znaczącą pulę mieszkań – od kwietnia do czerwca wręczył klucze do 216 lokali, a narastająco od początku roku przekazał nabywcom 603 lokale (wobec 434 w pierwszej połowie 2019 r.). Najwięcej, bo aż 119 lokali, przekazano w drugim kwartale w projekcie Grunwald2, którego budowa zakończyła się w kwietniu. 46 lokali zostało przekazanych w wysokomarżowym projekcie City Link III na Woli, a 44 we wrocławskim Mieście Marina.
– Od momentu ogłoszenia pandemii, codziennie monitorujemy postępy na placach budowy. Wszystkie nasze projekty realizowane są zgodnie z harmonogramem, czego potwierdzeniem jest terminowe ukończenie budowy osiedla Grunwald2 w Poznaniu. Nie przewidujemy także opóźnień w innych projektach, będących obecnie w realizacji. Na bieżąco prowadzimy również przygotowania do uruchomienia nowych inwestycji, przy czym ostateczne terminy rozpoczynania budowy i sprzedaży nowych etapów będziemy dostosowywać do bieżących warunków rynkowych – powiedział Boaz Haim, prezes Ronson Development. – Jak informowaliśmy wcześniej, Ronson wszedł w okres zawirowań spowodowanych pandemią koronawirusa, będąc w bardzo dobrej sytuacji finansowej, szczególnie w świetle bardzo dobrych wyników za 2019 r. i pierwszy kwartał 2020 r., a dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, zanotowaliśmy dobre wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2020 r., przy czym liczba mieszkań sprzedanych w czerwcu była praktycznie taka sama jak liczby, które znamy z okresu przed pandemią – podsumował Boaz Haim.
Ronson Development jest doświadczonym, dynamicznie rozwijającym się deweloperem prowadzącym inwestycje mieszkaniowe w największych polskich miastach, głównie w Warszawie, a także w Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie.
Od początku swojej działalności w 2000 r. Ronson zdobył zaufanie tysięcy klientów, co daje mu pozycję jednej z wiodących w Polsce firm deweloperskich. Od 2007 r. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Ronson tworzy przestrzenie, w których dobrze i wygodnie się mieszka. Obecnie, w ofercie firmy znajdują się mieszkania dopasowane do potrzeb różnych grup klientów – są w niej zarówno apartamenty jak i lokale z segmentu popularnego.
Ronson Development jest członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Dowodem zaufania klientów do firmy są liczne nagrody i certyfikaty, w tym nagroda w kategorii usługi deweloperskie w konkursie Orły Polskiego Budownictwa 2014 oraz godło Deweloper Roku 2013 przyznane przez Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej.
Ronson jest również laureatem wielu prestiżowych nagród przyznawanych przez grono analityków i inwestorów giełdowych. W 2013 r. firma zajęła I miejsce w rankingu Giełdowa Spółka Roku w kategorii „Relacje inwestorskie” organizowanym przez dziennik Puls Biznesu. Z kolei w 2017 r. strona internetowa Spółki została nagrodzona tytułem Złota Strona Emitenta w konkursie zorganizowanym przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.