Rozwiązania dla hoteli. Jak zaprojektować ponadczasową przestrzeń łazienkową?
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Wzornictwo, czystość, łatwość sprzątania, komfort, rozwiązania oszczędzające miejsce i dostępność dla osób z niepełnosprawnością – to cechy, które czynią łazienki hotelowe wyjątkowymi. Jednak ostatnie dwa lata pandemiczne wyznaczyły także nowe standardy w branży hotelarskiej. Obecnie podróżujący oczekują nie tylko wypoczynku w komfortowych warunkach, ale również bezpieczeństwa sanitarnego. Dostępna broszura hotelowa ,,Rozwiązania dla hoteli”, opracowana przez firmę Geberit i przeznaczona dla inwestorów i architektów, szczegółowo prezentuje wiedzę i rozwiązania dotyczące wyposażenia łazienek w branży hotelarskiej.
Wymagania względem łazienek hotelowych
Ustawa o usługach hotelarskich oraz obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie obiektów hotelowych szczegółowo określają czynniki, które warunkują kategorie hotelu. Tak wypracowany system ma na celu ujednolicenie standardów dotyczących świadczonych usług. Nadane gwiazdki odzwierciedlają standard i wyposażenie pokoi, w tym także przestrzeni łazienkowych. Im więcej gwiazdek dany obiekt otrzyma, tym wyższego standardu świadczonych usług mogą spodziewać się goście.
Wymagania dotyczące hotelowych łazienek określa szczegółowo „Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie”. Zawarte są w nim informacje dotyczące m.in. urządzeń i wyposażenia węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych, w tym skład wyposażenia podstawowego i uzupełniającego oraz wykaz urządzeń higieniczno-sanitarnych w części pobytowej.
Po pierwsze: funkcjonalność
Wybierając materiały i produkty dostosowane do potrzeb i wymagań gości można zaprojektować wnętrza, które nie tylko odzwierciedlają charakter hotelu, ale w których goście będą czuli się jak w domu. Wartości dodane, takie jak toalety myjące Geberit AquaClean, nocne oświetlenie czy dodatkowe wyciszenie pomieszczeń zwiększą jeszcze bardziej komfort pobytu. Wyposażenie i komfort w łazienkach mają bezpośredni wpływ na zadowolenie gości hotelowych. Broszura hotelowa szeroko omawia i prezentuje produkty, które sprawdzą się w hotelach o różnym standardzie w poszczególnych strefach w łazience.
Wyposażenie łazienki hotelowej
Wygoda gości ma pierwszoplanowe znaczenie. W hotelowej łazience wszystkie elementy wyposażenia powinny być łatwo dostępne i działać bez zarzutu. ,,Wyposażając łazienkę powinniśmy wybierać produkty, które zapewnią gościom maksymalną higienę, ale tez posłużą przez lata, będą trwałe i naprawialne, pozwolą zaoszczędzić wodę i energię.” – podkreśla architekt wnętrz Barbara Kowzan.
Co więcej, należy zagwarantować gościom maksymalne bezpieczeństwo podczas korzystania z łazienki. Sprawdzą się tutaj produkty, takie jak: brodzik Koło Nemea o właściwościach antypoślizgowych, poręcze lub siedziska Lehnen pod prysznicem, systemy dbające o higienę wody pitnej oraz baterie termostatyczne.
Pamiętajmy również o seniorach i osobach z niepełnosprawnościami. Prawo reguluje i jasno określa warunki, jakie powinna spełniać taka toaleta. ,,Najważniejsze kwestie w odniesieniu do łazienek przeznaczonych dla osób starszych lub z niepełnosprawnością to funkcjonalność, wygoda i bezpieczeństwo. Projektując taką przestrzeń musimy mieć na uwadze oczywiście zniesienie wszystkich barier architektonicznych jak np. usunięcie progów, w tym dotyczących prysznica czy umieszczenie włączników, szafek czy sanitariatów na indywidualnie dopasowanej wysokości” – mówi Urszula Matjus, architekt wnętrz Decoroom.
Łatwość utrzymania higieny i czystości
Łazienka hotelowa powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby obsłudze było łatwo utrzymać ją w doskonałej czystości. Coraz więcej rozwiązań dostępnych na rynku będzie w tym pomocne m.in. kołnierze Rimfree w miskach toaletowych, powłoka produktów ceramicznych KeraTect, krótkie odcinki odpływów w rynnach CleanLine. Na poczucie czystości wpływają również zapachy. Te nieprzyjemne mogą zostać błyskawicznie odciągnięte dzięki systemowi Geberit DuoFresh, który pochłania je bezpośrednio u źródła.
W hotelach sprawdzą się rozwiązania bezdotykowe, które wyznaczyły nowe standardy higieny podczas okresu pandemii. Baterie bezdotykowe Geberit łączą w sobie atrakcyjne wzornictwo z niezawodną funkcjonalnością oraz łatwą konserwacją i czyszczeniem.
Szeroka oferta produktów Geberit i Koło znajdzie swoje zastosowanie w hotelach o różnym standardzie, spełniając wszelkie wymagania i założenia inwestorskie.
Broszura hotelowa ,,Rozwiązania dla hoteli” dostępna jest na stronie: https://view.publitas.com/geberit/geberit-rozwiazania-dla-hoteli/page/1
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.