Komunikaty PR

Rozwiązania dla hoteli. Jak zaprojektować ponadczasową przestrzeń łazienkową?

2022-10-13  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Wzornictwo, czystość, łatwość sprzątania, komfort, rozwiązania oszczędzające miejsce i dostępność dla osób z niepełnosprawnością – to cechy, które czynią łazienki hotelowe wyjątkowymi. Jednak ostatnie dwa lata pandemiczne wyznaczyły także nowe standardy w branży hotelarskiej. Obecnie podróżujący oczekują nie tylko wypoczynku w komfortowych warunkach, ale również bezpieczeństwa sanitarnego. Dostępna broszura hotelowa ,,Rozwiązania dla hoteli”, opracowana przez firmę Geberit i przeznaczona dla inwestorów i architektów, szczegółowo prezentuje wiedzę i rozwiązania dotyczące wyposażenia łazienek w branży hotelarskiej.

Wymagania względem łazienek hotelowych

Ustawa o usługach hotelarskich oraz obwieszczenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie obiektów hotelowych szczegółowo określają czynniki, które warunkują kategorie hotelu. Tak wypracowany system ma na celu ujednolicenie standardów dotyczących świadczonych usług. Nadane gwiazdki odzwierciedlają standard i wyposażenie pokoi, w tym także przestrzeni łazienkowych. Im więcej gwiazdek dany obiekt otrzyma, tym wyższego standardu świadczonych usług mogą spodziewać się goście.

Wymagania dotyczące hotelowych łazienek określa szczegółowo „Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie”. Zawarte są w nim informacje dotyczące m.in. urządzeń i wyposażenia węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych, w tym skład wyposażenia podstawowego i uzupełniającego oraz wykaz urządzeń higieniczno-sanitarnych w części pobytowej.

Po pierwsze: funkcjonalność

Wybierając materiały i produkty dostosowane do potrzeb i wymagań gości można zaprojektować wnętrza, które nie tylko odzwierciedlają charakter hotelu, ale w których goście będą czuli się jak w domu. Wartości dodane, takie jak toalety myjące Geberit AquaClean, nocne oświetlenie czy dodatkowe wyciszenie pomieszczeń zwiększą jeszcze bardziej komfort pobytu. Wyposażenie i komfort w łazienkach mają bezpośredni wpływ na zadowolenie gości hotelowych. Broszura hotelowa szeroko omawia i prezentuje produkty, które sprawdzą się w hotelach o różnym standardzie w poszczególnych strefach w łazience.

Wyposażenie łazienki hotelowej

Wygoda gości ma pierwszoplanowe znaczenie. W hotelowej łazience wszystkie elementy wyposażenia powinny być łatwo dostępne i działać bez zarzutu. ,,Wyposażając łazienkę powinniśmy wybierać produkty, które zapewnią gościom maksymalną higienę, ale tez posłużą przez lata, będą trwałe i naprawialne, pozwolą zaoszczędzić wodę i energię.” – podkreśla architekt wnętrz Barbara Kowzan.

Co więcej, należy zagwarantować gościom maksymalne bezpieczeństwo podczas korzystania z łazienki. Sprawdzą się tutaj produkty, takie jak: brodzik Koło Nemea o właściwościach antypoślizgowych, poręcze lub siedziska Lehnen pod prysznicem, systemy dbające o higienę wody pitnej oraz baterie termostatyczne.

Pamiętajmy również o seniorach i osobach z niepełnosprawnościami. Prawo reguluje i jasno określa warunki, jakie powinna spełniać taka toaleta. ,,Najważniejsze kwestie w odniesieniu do łazienek przeznaczonych dla osób starszych lub z niepełnosprawnością to funkcjonalność, wygoda i bezpieczeństwo. Projektując taką przestrzeń musimy mieć na uwadze oczywiście zniesienie wszystkich barier architektonicznych jak np. usunięcie progów, w tym dotyczących prysznica czy umieszczenie włączników, szafek czy sanitariatów na indywidualnie dopasowanej wysokości” – mówi Urszula Matjus, architekt wnętrz Decoroom.

Łatwość utrzymania higieny i czystości

Łazienka hotelowa powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby obsłudze było łatwo utrzymać ją w doskonałej czystości. Coraz więcej rozwiązań dostępnych na rynku będzie w tym pomocne m.in. kołnierze Rimfree w miskach toaletowych, powłoka produktów ceramicznych KeraTect, krótkie odcinki odpływów w rynnach CleanLine. Na poczucie czystości wpływają również zapachy. Te nieprzyjemne mogą zostać błyskawicznie odciągnięte dzięki systemowi Geberit DuoFresh, który pochłania je bezpośrednio u źródła.

W hotelach sprawdzą się rozwiązania bezdotykowe, które wyznaczyły nowe standardy higieny podczas okresu pandemii. Baterie bezdotykowe Geberit łączą w sobie atrakcyjne wzornictwo z niezawodną funkcjonalnością oraz łatwą konserwacją i czyszczeniem.

Szeroka oferta produktów Geberit i Koło znajdzie swoje zastosowanie w hotelach o różnym standardzie, spełniając wszelkie wymagania i założenia inwestorskie.

Broszura hotelowa ,,Rozwiązania dla hoteli” dostępna jest na stronie: https://view.publitas.com/geberit/geberit-rozwiazania-dla-hoteli/page/1

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.