Komunikaty PR

Rozwiązania tyu flex przejmują znaczną część rynku biurowego

2021-01-21  |  01:00
Biuro prasowe

Zmiana na rynkach biurowych, której byliśmy świadkami w 2021 roku, była tylko preludium tego, co nadejdzie w 2022 roku. Gospodarka współdzielenia oraz cyfryzacja napędzają rewolucję w branży biurowej, a adaptacja hybrydowych modeli pracy międzynarodowych korporacji działa jak impuls do kolejnych zmian. To między innymi wnioski z 3 edycji raportu rynkowego New Work Flex Office Solutions post pandemic 2022, który właśnie się ukazał.

Podczas gdy w 2019 roku rynek biurowy wciąż kwestionował zasadność rozwiązań elastycznych, to już dwa lata później, w 2021 roku stały się to rozwiązania obowiązkowe dla każdego wynajmującego. Pytanie na 2022 r. brzmi: „Ile elastycznych powierzchni biurowych muszę dodać do mojego portfolio, aby pozostać konkurencyjnym?”

Popyt na elastyczne rozwiązania biurowe przyspiesza. Dzieje się tak między innymi ze względu na niepewność związaną z tym, co nadejdzie w dzisiejszym szybko zmieniającym się środowisku biznesowym. Obserwujemy zmiany stylu życia, wartości i zachowań społecznych, wywołane zmianą polityki pracy w domu podczas pandemii, a flex lepiej dostosowuje się do tych rewolucji  niż tradycyjne biura, jakie znaliśmy dotychczas.

Rynek biur pod znakiem ESG i hybrydowych miejsc pracy

Coraz więcej korporacji na całym świecie przechodzi z modelu zarządzania firmą i zespołem zorientowanego na jedną, główną siedzibę biura, na podejście zorientowane na człowieka I jego potrzeby. Dlatego między innymi kwestia wdrażania hybrydowych miejsc pracy jest coraz bardziej istotna. Siedziba firmy nie będzie już głównym miejscem pracy. Staje się raczej miejscem spotkań służbowych, towarzyskich i socjalizacji pracowników. Gdy firmy przejdą przez tę zmianę kultury, doprowadzi to do znacznego zmniejszenia wymagań przestrzennych ze strony najemców.

- Po wprowadzeniu tych wszystkich zmian, branża elastycznych biur staje się, obok logistyki, najszybciej rozwijającym się segmentem nieruchomości. Wdrożenie narzędzi cyfrowych do celów marketingowych i sprzedażowych spowoduje jeszcze większe przenikanie powierzchni typu flex do rynku w przyszłości. To rozwiązanie stworzone na miarę naszych czasów – wyjaśnia Hubert Abt, CEO New Work i workcloud24.

Oprócz natychmiastowej dostępności, bardzo dużej wygody i elastycznych warunków, które oferuje, jak również braku dodatkowych nakładów inwestycyjnych, rosnące zapotrzebowanie na elastyczne biura wynika z faktu, że ludzie przyzwyczaili się do zalet ekonomii współdzielenia w wielu dziedzinach życia. Gdy tylko branża biurowa zmieni swój obecny produkt „przestrzeń jako biuro” i zacznie oferować „przestrzeń jako usługę”, klienci będą korzystać z tych możliwości w taki sam sposób, w jaki korzystają dzisiaj chociażby z carsharingu.

Branża nieruchomości nie jest pierwszą, ale jedną z ostatnich dostosowujących swoje produkty i usługi do cyfryzacji. Proces digitalizacji biznesu pochodzi z różnych stron i rynków, dlatego to nieodwracalny proces. Jeśli operatorzy biur chcą spełnić wymagania tak ważnego w dzisiejszym świecie ESG, co nieuchronnie rodzi potrzebę hybrydowego zarządzania zespołami, a także zapewnienia klientom inteligentnych rozwiązań dostępnych na każdym kroku, muszą inwestować w technologię.

- Właściciele budynków, którzy nie są w stanie zapewnić elastycznych rozwiązań biurowych, stracą w najbliższym czasie około 30 proc. potencjału rynkowego – dodaje Hubert Abt.

Pomimo gwarantowanego wzrostu, branża flex stoi przed wyzwaniami

Branża elastycznych miejsc pracy poważnie ucierpiała wraz z początkiem pandemii. Pomimo imponującego ożywienia rynku w 2021 roku, walka o zwiększenie obłożenia wiązała się z ceną niższych przychodów na wynajmowane miejsce pracy. Według najnowszego badania DESKMAG z grudnia 2021 roku, aż 70 proc. operacji jest nierentownych.

Mimo to ogólna perspektywa rynku wygląda bardzo optymistycznie. Według DESKMAG 79 proc. operatorów określiło swoją sytuację biznesową jako zadowalającą w listopadzie 2021, podczas gdy w 2020 roku liczba ta wynosiła tylko 50 proc. 62 proc. Z nich zanotowało poprawę sytuacji w ciągu ostatnich 3 miesięcy, a 41 proc. spodziewa się dalszej poprawy w ciągu najbliższych 3 miesięcy.

- Podczas gdy w 2019 roku tylko 5 proc. elastycznej powierzchni w budynku było postrzegane jako właściwy udział tego typu powierzchni biurowej, dziś liczba ta przekracza już 10 proc. Nieustannie podąża w kierunku 20 proc. Zgodnie z tym trendem, New Work w 2022 roku zamierza otworzyć 10 nowych lokalizacji wraz z lokalnymi partnerami w 5 różnych krajach. Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania siecią franczyzową w centrach handlowych i dużych projektach mieszkaniowych. Firma dąży do działań zgodnych ze standardami ESG i odgrywania wiodącej roli, w kwestii dostarczania rynkowi usług powierzchniowych – podsumowuje Hubert Abt.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.