Second home, czyli trend na 2023 r.
Trendy na rynku nieruchomości na bieżąco dopasowują się do aktualnych potrzeb Polaków. Ostatnie lata, a szczególnie zeszły rok pokazał, że coraz częściej szukamy możliwości inwestycyjnych, które zarazem będą szansą na miejsce do wypoczynku. Właśnie dlatego w 2023 roku zwiększy się zapotrzebowanie na zakup nieruchomości typu second home.
Miejskie przebodźcowanie, nadmiar stresu w pracy, zbyt szybki tryb życia czy lęk o lepsze jutro spowodowany inflacją - to wszystko sprawia, że coraz częściej szukamy miejsca, w którym możemy, chociaż na chwilę zapomnieć o tym, co nas przytłacza. Takiego, w którym odpoczniemy i zregenerujemy siły w weekendy lub w wakacje. Szukamy również sposobów na bezpieczną inwestycję w przyszłość. Wyjazdy podrożały przez sytuację ekonomiczno-gospodarczą, a chcemy mądrze ulokować swój kapitał, aby na nas zarabiał. Okazuje się, że da się połączyć oba te cele, dzięki inwestycji w second home.
Wynajmujesz lub mieszkasz, kiedy chcesz
Inwestycja w domek wypoczynkowy na wynajem, który jednocześnie stworzy miejsce do spędzania własnego urlopu, brzmi dobrze, prawda? Trend second home rozwija się w Polsce coraz bardziej i coraz więcej osób poszukuje takiej alternatywy dla ulokowania funduszy. Aby zarobić na nieruchomości, nie trzeba szukać mieszkania w centrum miasta - można postawić mały, mobilny domek na łonie natury. Albo cały kompleks domków.
- Koszt zakupu nieruchomości w postaci domku mobilnego jest na tyle przystępny i opłacalny w perspektywie wynajmu na krótki lub dłuższy okres, że coraz więcej osób interesuje się tego rodzaju inwestycją. Szczególnie że inwestor, może skorzystać z takiego domku na własne wakacyjne potrzeby w pięknych okolicznościach przyrody - mówi Rafał Nowakowski, prezes CubeEco Sp. z o.o., właściciel obiektu Balance Park w Ustroniu Morskim.
Opłacalna inwestycja w dobie inflacji
Kompleks domków położony nad jeziorem, morzem lub u podnóża gór to świetny sposób na inwestycję także dlatego, że obecne formy na odłożenie pieniędzy, które będą zarabiały, są rentowne. Lokaty w bankach przez inflację już dawno przestały być opłacalne, jeśli myślisz o zarabianiu pieniędzy. Co więcej, można na nich czasem więcej stracić, niż zyskać. Za to nieruchomości zawsze trzymają cenę. W skali roku mogą przynieść satysfakcjonujący zwrot z tego rodzaju inwestycji, już po uwzględnieniu kosztów wykończenia i wyposażenia.
Warto wziąć pod uwagę inną opcję na ulokowanie kapitału niż lokata. Nieruchomości od lat są jedną z najbardziej opłacanych form na pomnożenie finansów. Co więcej, w przypadku nieruchomości turystycznych, takich jak domki modułowe, można z nich samemu skorzystać w ciągu roku, zapewniając sobie błogi i pożądany wypoczynek. Jeśli więc marzysz o swojej wakacyjnej lub weekendowej oazie spokoju, która przyniesie Ci zysk, kiedy aktualnie w niej nie przebywasz, second home to idealne rozwiązanie dla Ciebie!
Millenialsi i zetki na rynku nieruchomości [SONDA]
Na jaki kredyt i mieszkanie stać singli, pary i rodziny z dziećmi? – sierpień'24
Wiecha zawisła w MLP Business Park Vienna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.