Skyliner II z mocnym fundamentem

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Skyliner II, siostrzany wieżowiec kompleksu biurowego w sercu stołecznej Woli należący do Karimpol Polska, ma już mocny fundament, co oznacza, że prace przy realizacji posadowienia obiektu właśnie dobiegły końca. Generalny wykonawca, firma Warbud SA, zabetonował ostatnią działkę roboczą płyty fundamentowej na głębokości 22 metrów. Prace przy konstrukcji podziemia wkraczają w kolejny etap. Najpierw budynek, którego posadowienie realizowano metodą podstropową, osiągnie stan zero, a zaraz potem ruszy budowa nadziemia.
Skyliner II powstaje w wymagających warunkach gęstej zabudowy miejskiej. Wykorzystanie metody podstropowej pozwala na wykonanie płyt stropowych na gruncie, a następnie realizację robót ziemnych do poziomu kolejnych stropów, aż do osiągnięcia poziomu docelowego posadowienia. Stropy te oparte są na słupach tymczasowych i zakotwione w ścianie szczelinowej, którą rozpierają, zapewniając jej stateczność. Fundament budynku składa się z płyty o grubości wahającej się od 1,9 do 4,9 metra oraz 4.700 m3 niskoemisyjnej mieszanki betonowej. W znacznej mierze obciążenia od płyty przekazywane są na grunt za pomocą baret sięgających poziomu niemal -39 metrów względem rzędnej „0“ budowy. Przy budowie podziemia Skylinera II pracowało blisko 40 osób - zbrojaże, cieśle, specjaliści od izolacji płyty fundamentowej, a także operatorzy sprzętów podziemnych.
- Skyliner II czerpie z doświadczeń zdobytych podczas budowy pierwszej wieży, dzięki czemu wprowadzone modyfikacje, jak te zastosowane w układzie baret czy stropów rozporowych, jeszcze lepiej odpowiadają na wyzwania związane z realizacją projektu w tej lokalizacji. Każdy etap tej budowy wymaga starannego planowania logistycznego, które obejmuje nie tylko dostawy, ale i odpowiednią organizację zaplecza oraz harmonogram pracy ekip budowlanych. Cieszymy się, że prace realizujemy zgodnie z planem - komentuje Szymon Zduńczyk, dyrektor zarządzający i członek zarządu w Karimpol Polska.
Z uwagi na sąsiedztwo intensywnie użytkowanego Ronda Daszyńskiego oraz obecność najemców pierwszej wieży Skyliner, jednym z wyzwań było zorganizowanie codziennych dostaw materiałów na teren budowy, które odbywają się przez ulicę Prostą.
- Realizacja Skylinera II wymaga wyjątkowych rozwiązań technicznych ze względu na położenie w otoczeniu istniejącej zabudowy, w tym innych wieżowców. Ograniczona przestrzeń placu budowy oraz bliskość budynków o wysokości nawet 195 metrów wymuszają zastosowanie żurawi wieżowych z uchylnym wysięgnikiem, które umożliwiają bezpieczne manewrowanie w tych warunkach. Jeden z nich zainstalowaliśmy na płycie fundamentowej, drugi na stropie parteru - mówi Marcin Hoyer, kierownik budowy z Warbud SA.
Prace skoncetrują się teraz na wznoszeniu konstrukcji poziomu "0", stanowiącego podstawę dla dalszych etapów inwestycji. W kolejnej fazie powstanie wspólne podium o powierzchni 4.500 mkw. Połączy ono nową wieżę z pierwszym budynkiem kompleksu Skyliner. Następnie rozpoczną się prace przy budowie pięter powtarzalnych, które docelowo stworzą 28-kondygnacyjną strukturę, zapewniając nowoczesną przestrzeń biurową w samym centrum Warszawy. Zakończenie budowy wysokiego na 130 metrów Skylinera II przewidywane jest na końcówkę 2026 roku.
Projekt architektoniczny Skylinera II powstał w pracowni APA Wojciechowski Architekci, natomiast zarządzanie projektem z ramienia inwestora nadzoruje firma Hill International. Zespół CBRE Poland odpowiada za komercjalizację drugiej wieży.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.