smALLinclusive: luksus pod własnym dachem na 35m2
16 września w Warszawie odbył się pokaz całorocznych domów smALLinclusive. To domy polskiego producenta, o powierzchni 35 m2, które nie wymagają pozwolenia na budowę, są wykończone pod klucz oraz wyróżniają się wyjątkowym designem. Dzięki wyjątkowemu procesowi produkcji czas, od złożenia zamówienia do ustawienia ich na działce i zamieszkania, wynosi 30 dni.
Małe domy, wysoka jakość, minimum formalności
Według badań Diamond Module ponad połowa Polaków ma działki, a 20 procent zastanawiało się nad ich kupnem w trakcie pandemii koronawirusa. Domy smALLinclusive są więc propozycją dla osób, które mają działkę, ale bez zabudowy lub planują jej zakup. Cały proces – od zamówienia domu do jego postawienia w miejscu docelowym jest bardzo krótki – nie przekracza 30 dni. Wpływ na szybkość realizacji ma między innymi proces produkcji Diamond Module oraz minimum formalności. Domy, które nie zajmują na działce więcej niż 35 m2 nie wymagają pozwolenia na budowę, tylko zgłoszenia w odpowiednim urzędzie, co znacznie ułatwia podjęcie decyzji o zabudowaniu w ten sposób działki.
„W obecnej sytuacji domy poza miastem stają się pewnego rodzaju azylem, zaworem bezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę dostępność internetu bezprzewodowego mogą również służyć jako zdalne biuro, ze wspaniałym widokiem z okna, w ciszy i spokoju, bez tłumów ludzi wokół. Zaletą rozwiązania smALLinclusive jest wygoda oraz czas, który spędzamy w dopasowanym do naszych potrzeb wnętrzu, a nie na placu budowy. Dla coraz większej grupy Polaków to ważny argument. Ponieważ mamy do dyspozycji tylko 35m2, zarówno w fazie projektowania, jak i realizacji zwracamy uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które potem wpływają na komfort i zadowolenie mieszkańców” mówi Krzysztof Żebrowski, w-ce Prezes Diamond Module, współtwórca smALLinclusive.
Domy smALLinclusive powstają w standardzie „pod klucz”, co oznacza, że wszystkie niezbędne części wykończenia i wyposażenia budynku zostały już zainstalowane i są gotowe do użytkowania – w tym kuchnia, łazienka, sypialnia oraz ogrzewanie. 90% elementów, z których wykonane są domy powstaje w stolarniach i warsztatach producenta, firmy Diamond Module, co pozwala na swobodę w działaniu oraz szybkość w realizacji.
Dobry, polski design
Dzień otwarty smALLinclusive był okazją do zwiedzenia domów, poznania ich specyfiki i sposobu zabudowy. Podczas prezentacji obecni byli pomysłodawcy i projektanci domów, w tym architekt Jan Piziak, autor projektu wszystkich budynków:
„Cieszymy się, domy smALLinclusive zostały tak dobrze odebrane. Podczas wydarzenia pokazaliśmy zrealizowane dwa z siedmiu projektów – nowoczesny PINK oraz klimatyczny YELLOW. Chcemy dotrzeć do potrzeb i preferencji szerokiego grona entuzjastów, lubiących spędzać czas wolny w zaciszu własnych czterech ścian. Z tego powodu każdy z domów reprezentuje odrębny styl. Przy części z nich inspiracją była architektura regionalna. Tak powstały domy: kaszubski, góralski, mazurski oraz bieszczadzki. Wśród projektów znalazły się również domy w nowoczesnej i minimalistycznej stylistyce – idealne dla koneserów design-u. Jesteśmy pewni, że każdy znajdzie projekt dla siebie” – komentuje Jan Piziak – architekt Diamond Module, projektant domów smALLinclusive.
Podczas prezentacji w Warszawie, firma Diamond Module zadbała o bezpieczeństwo zwiedzających, udostępniając PIKS, czyli Punkt Indywidualnej Kontroli Sanitarnej – autorską bramkę sanitarną służącą do pomiaru temperatury ciała oraz dezynfekcji dłoni. Każdy uczestnik był zobowiązany skorzystać z PIKS-a przed wejściem do domu smALLinclusive. Rozwiązanie PIKS zdobywa coraz większą popularność w miejscach użyteczności publicznej.
Kontakt dla mediów:
Milena Świątkowska,
LoveBrands Relations
tel. 720 898 013
e-mail: milena.swiatkowska@lbrelations.pl
Więcej na:
smallinclusive.pl
Facebook.com/smallinclusive
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.