Komunikaty PR

Smart miasta przyszłości. Jak będzie w nich wyglądała reklama?

2023-10-31  |  01:00
Biuro prasowe

Na co dzień spotykamy się z terminem „smart” w odniesieniu do telefonów czy domów, ale coraz częściej mówi się także o miastach przyszłości. Jak je zdefiniować? Jest to koncepcja związana z rozwijaniem i zarządzaniem miastami, które wykorzystują zaawansowane technologie informacyjne i komunikacyjne oraz dane w celu poprawy jakości życia mieszkańców, efektywności usług miejskich, zrównoważonego rozwoju i zarządzania zasobami miejskimi. Jak mogą wyglądać miasta przyszłości? Co się zmieni? Jak nowoczesne technologie wpłyną na rynek reklamy zewnętrznej? Poniżej krótkie zestawienie.

Jak wynika z raportu „Polskie Miasta Przyszłości 2050 oczami młodych”: polskie miasta przyszłości mają być przede wszystkim zielone i dobrze ze sobą skomunikowane ważnym elementem będzie budownictwo wertykalne, czyli unikanie rozlewania się miast, a tym samym degradacji terenów zielonych.

Miasta zwarte i przyjazne mieszkańcom

Smart city mają być przyjazne mieszkańcom. Do 2050 roku szare blokowiska zostaną przekształcone w przestrzenie otwarte. Powstaną open space, strefy coworkingowe i wiele obiektów użyteczności publicznej. Dużą rolę odegra zrównoważone budownictwo. Powstaną budynki zeroemisyjne, które pozyskują ekologiczną energię np. ze słońca czy wiatru – bez dodatkowych źródeł.  W smart city bezpieczeństwo będzie sprawą kluczową, w związku z tym systemy  będą odporne na awarie IT i ataki cybernetyczne.

Miasta przyszłości będą bazować na nowych technologiach. Po części przeniesiemy się do świata wirtualnego. Pojawi się technologia biometryczna, czyli identyfikowanie osób za pomocą twarzy czy linii papilarnych. Pomoże ona w personalizacji przekazu. W smart city będą inteligentne systemy zasilania i sterowania ruchem, a także nowoczesne detektory zanieczyszczeń powietrza.

 

Co zmieni się w reklamie zewnętrznej?

Idea smart city znacząco wpłynie na rynek reklamy zewnętrznej. Ta zmieni się. W jaki sposób?  Globalny rynek billboardów i reklamy zewnętrznej wzrósł z 65,45 miliardów dolarów w 2022 r. do 67,8 miliardów dolarów w 2023 r. Oczekuje się, że cały sektor wzrośnie do 76,03 miliardów dolarów w 2027 roku. Dane wyraźnie wskazują, że popyt na promowanie się w outdoorze z roku na rok będzie większy[1]. Rynek będzie się zmieniał i dostosowywał nie tylko do preferencji konsumentów, ale i nowych uwarunkowań.

Idea smart city na pewno wpłynie na nasz sektor – uważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

 – Na rynku obecnie dostępne są reklamy 3D i AR, ale ich znaczenie wzrośnie na przestrzeni lat – wyjaśnia Robert Dąbrowski. - Reklama 3D zapewnia większą głębię niż tradycyjne reklamy dwuwymiarowe i jest znacznie bardziej angażująca, ponieważ pozwala użytkownikom na interakcję z obrazem. Natomiast reklama AR to nowy i skuteczny wymiar marketingu. To sposób komunikacji z klientem, który go angażuje, wykorzystuje wiele zmysłów i pokazuje markę w nietypowym wymiarze.

Dlaczego tego typu reklamy będą pojawić się w miastach przyszłości? -Powód, dla którego ten rodzaj reklamy daje dobre wyniki markom, sprowadza się do interaktywności i zaangażowania. W porównaniu do standardowych reklam przeznaczonych do biernej konsumpcji, reklamy 3D i AR aktywnie zajmują użytkowników, budując przy tym poczucie przywiązania– dodaje Dąbrowski.

Czy to oznacza, że era klasycznych, drukowanych billboardów właśnie się kończy? Prognozowane wzrosty na rynku OOH pokazują, że ta forma reklamy nadal będzie popularna. Marki będą jednak zwracać większą uwagę na to, w jaki sposób są drukowane ich billboardy i jakie materiały są wykorzystywane w toku produkcji. Należy pamiętać, że w smart city liczyć się będzie nie tylko ekologia czy estetyka, ale i nowoczesne technologie. – Mając na uwadze, że miasta przyszłości będą bazować na nowych technologiach na pewno wzrośnie znaczenie danych. Dane oparte na lokalizacji czy warunkach pogodowych mogą informować o tym, kiedy i gdzie wyświetlana jest reklama, maksymalizując jej wpływ na użytkownika – kończy Robert Dąbrowski.

 


[1] https://www.researchandmarkets.com/reports/5735021/billboard-outdoor-advertising-global-market-report?gclid=Cj0KCQjw1aOpBhCOARIsACXYv-ewtCBzLKxy1lwXA9BYMJeegJ3AUnBKx6DgB6njLM-HIIxDEDurQjgaAkyYEALw_wcB

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).

Handel

E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.