Sopla kontynuuje działalność Bumy Service
Sopla kontynuuje działalność Bumy Service – w jej portfelu już ponad 200 tys. mkw. zarządzanej powierzchni
Sopla Sp. z o.o. zarządza już ponad 200 tys. mkw. powierzchni biurowej oraz prawie 100 tys. mkw. powierzchni wspólnot mieszkaniowych. Do 2022 roku spółka działała pod nazwą Buma Service w ramach Grupy Buma, jednego z wiodących deweloperów w Polsce, obecnego na rynku od blisko 30 lat. W związku z intensywnym rozwojem firma rozpoczęła niezależną działalność pod nową marką, oferując m.in. pośrednictwo w najmie oraz sprzedaży nieruchomości biurowych i mieszkaniowych, zarządzanie projektami, a także audytowanie kosztów eksploatacyjnych dla najemców i właścicieli. Firmie zaufało dotychczas wiele znanych marek, m.in. Shell, Ericsson, Motorola czy Google.
- Zmiana nazwy spółki związana jest z intensywnym rozwojem naszej działalności. Historia Sopli ma swój początek w znanej i cenionej Grupie Buma, której do niedawna byliśmy częścią. W tym okresie celem spółki były głównie zarządzanie i obsługa wybudowanych przez Grupę Buma obiektów. Z biegiem lat nasze portfolio rozszerzało się jednak o kolejne usługi, a portfel o dodatkowe, niezależne powierzchnie. W związku z tym zdecydowaliśmy się na rebranding i niezależną działalność - wyjaśnia Mateusz Koperny, Prezes Zarządu SOPLA SP. z o.o. – aktualnie działamy przede wszystkim w Krakowie i Wrocławiu, gdzie zarządzamy już ponad 200 tys. mkw. powierzchni biurowo - usługowej, co jest bardzo dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę działalność głównie na rynku lokalnym.
Portfolio oferowanych przez Soplę działań zostało przez lata silnie rozbudowane. Oprócz kompleksowego zarządzania nieruchomościami komercyjnymi i mieszkaniowymi, firma świadczy także usługi zarządzania projektami oraz fit-out’ów. Firma oferuje wynajem różnych powierzchni (także długoterminowy), a w swoim portfolio posiada m.in. biura serwisowane (flex) pod marką At Office.
- W naszej firmie kładziemy nacisk na indywidualne podejście do każdego klienta i obiektu, którym się zajmujemy. Zgodnie z hasłem „Sopla - the soul of place” wierzymy, że każde miejsce ma swoją niepowtarzalną duszę, którą trzeba się odpowiednio zaopiekować. Troszczymy się nie tylko o nieruchomość, ale także naszych klientów. Zależy nam na budowaniu trwałych i pozytywnych relacji – dotyczy to zarówno właścicieli obiektów oraz ich najemców, jak i całego zespołu oraz wszystkich podwykonawców. Nasze założenia realizujemy dzięki temu, że identyfikujemy Soplę nie tylko z pracą ale również z pasją – mówi Grażyna Capiga, Członek Zarządu SOPLA SP. z o.o.
Więcej informacji na temat firmy oraz oferowanych przez nią usług można znaleźć na stronie internetowej: https://sopla.pl/.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.