Stalowa 39 na Nowej Pradze gotowa
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Odwrócone zielone dachy, jasna cegła na elewacjach i wiele odniesień do historii Warszawy. Stalowa 39 połączyła nowoczesność z przedwojenną tradycją. Inwestycja właśnie dostała pozwolenie na użytkowanie.
Na Nowej Pradze w Warszawie zakończyła się budowa Stalowej 39, a mieszkańcy odbierają już klucze do mieszkań. To inwestycja mieszkaniowa firmy Bouygues Immobilier Polska, zlokalizowana przy zbiegu ulic Stalowej, Czynszowej i Strzeleckiej.
W dwóch 7-kondygnacyjnych budynkach znajdują się 202 mieszkania o metrażach od 24 do 112 mkw. i 50 miejsc parkingowych w garażu podziemnym, a także lokale usługowe na parterze. Całość dopełnia otwarty dziedziniec z placem zabaw, eleganckie lobby z posadzką w geometryczny wzór oraz płaskie dachy, których część wykończono zielenią. Wzbogaca to nowoczesną architekturę o aspekt ekologiczny, który jest coraz bardziej doceniany i pożądany przez mieszkańców. – Tym samym jest bardzo ważny dla nas – podkreśla Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska. – Nasze inwestycje mieszkaniowe realizujemy zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, którego elementem jest poszanowanie miejsca – wyjaśnia.
Dokończone dzieło
Miejsce, w którym powstała Stalowa 39, jest szczególne nie tylko dla Pragi, ale i dla całej Warszawy. Jego historia sięga 1865 roku, kiedy okoliczne tereny nazywane były Konopacczyzną i Kurakowszczyzną od nazwisk ich ówczesnych właścicieli. W kolejnym wieku działki przeszły w ręce Władysława Pachulskiego i Andrzeja Domańskiego, którzy zasłużyli się wzniesieniem pięknych kamienic.
Po upływie dekad wpisanie nowoczesnych budynków w przedwojenną architekturę było zadaniem kluczowym, z którego inwestorzy i architekci wywiązali się bezbłędnie. Biała cegła na elewacjach Stalowej 39 komponuje się z kolorem kamienic, do których bezpośrednio nawiązują także przedłużone gzymsy i okna w układzie pionowych pasów. Są jeszcze kafelki na klatkach schodowych, które przypominają o ceramicznych elementach dekoracyjnych z budynków czynszowych. – Projekt Stalowej 39 ewoluował ze względu na historyczną treść okolicy – mówi architekt Zbigniew Tomaszczyk z pracowni Decorum Architekci / AZT Architekci. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego. Uzyskaliśmy współczesny obiekt, który formą, wysokością i wykończeniem fasad pasuje do unikalnej zabudowy praskich kamienic – dodaje.
Stalowa 39 powstała na pustym przez dziesięciolecia placu, który wspomniani Władysław Pachulski i Andrzej Domański próbowali niegdyś domknąć kamienicami. Nie udało im się, a na placu zaczęło działać targowisko, które dziś znane jest jako bazar Pachulskiego i Domańskiego. Kramów nie ma od dekad, ale ślad po nich pozostanie. Na jednej ze ścian Stalowej 39 powstał mural będący abstrakcyjną interpretacją bazaru. Geometryczne formy przedstawiają kramy widziane z góry. Malowidło imponuje rozmiarem – 20 metrów wysokości i 13 szerokości. Reminiscencja dawnego targowiska pojawia się nawet w posadzce dziedzińca i w garażu podziemnym. Z kolei ku pamięci dwóch przedsiębiorców na trenie inwestycji umieszczono tablice.
Po ponad 100 latach plany Domańskiego i Pachulskiego doczekały się realizacji. – Jesteśmy pewni, że spodobałyby im się nasze nowoczesne budynki – twierdzi Cezary Grabowski z Bouygues Immobilier. – Z dumą kończyliśmy ich dzieło. Cieszymy się, że mogliśmy zrealizować inwestycję w jednym z najbardziej charakterystycznych i urokliwych kwartałów tej części Warszawy – podsumowuje.
Bouygues Immobilier to firma deweloperska o zasięgu międzynarodowym, z wieloletnim doświadczeniem w budownictwie. W Polsce działa od 2001 roku i od tego czasu zrealizowała 45 inwestycji w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu – łącznie na ponad 6100 mieszkań.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.