Komunikaty PR

Stalowa 39 na Nowej Pradze gotowa

2020-08-06  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Odwrócone zielone dachy, jasna cegła na elewacjach i wiele odniesień do historii Warszawy. Stalowa 39 połączyła nowoczesność z przedwojenną tradycją. Inwestycja właśnie dostała pozwolenie na użytkowanie.

Na Nowej Pradze w Warszawie zakończyła się budowa Stalowej 39, a mieszkańcy odbierają już klucze do mieszkań. To inwestycja mieszkaniowa firmy Bouygues Immobilier Polska, zlokalizowana przy zbiegu ulic Stalowej, Czynszowej i Strzeleckiej.

W dwóch 7-kondygnacyjnych budynkach znajdują się 202 mieszkania o metrażach od 24 do 112 mkw. i 50 miejsc parkingowych w garażu podziemnym, a także lokale usługowe na parterze. Całość dopełnia otwarty dziedziniec z placem zabaw, eleganckie lobby z posadzką w geometryczny wzór oraz płaskie dachy, których część wykończono zielenią. Wzbogaca to nowoczesną architekturę o aspekt ekologiczny, który jest coraz bardziej doceniany i pożądany przez mieszkańców. – Tym samym jest bardzo ważny dla nas – podkreśla Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska. – Nasze inwestycje mieszkaniowe realizujemy zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, którego elementem jest poszanowanie miejsca – wyjaśnia.

Dokończone dzieło

Miejsce, w którym powstała Stalowa 39, jest szczególne nie tylko dla Pragi, ale i dla całej Warszawy. Jego historia sięga 1865 roku, kiedy okoliczne tereny nazywane były Konopacczyzną i Kurakowszczyzną od nazwisk ich ówczesnych właścicieli. W kolejnym wieku działki przeszły w ręce Władysława Pachulskiego i Andrzeja Domańskiego, którzy zasłużyli się wzniesieniem pięknych kamienic.

Po upływie dekad wpisanie nowoczesnych budynków w przedwojenną architekturę było zadaniem kluczowym, z którego inwestorzy i architekci wywiązali się bezbłędnie. Biała cegła na elewacjach Stalowej 39 komponuje się z kolorem kamienic, do których bezpośrednio nawiązują także przedłużone gzymsy i okna w układzie pionowych pasów. Są jeszcze kafelki na klatkach schodowych, które przypominają o ceramicznych elementach dekoracyjnych z budynków czynszowych. – Projekt Stalowej 39 ewoluował ze względu na historyczną treść okolicy – mówi architekt Zbigniew Tomaszczyk z pracowni Decorum Architekci / AZT Architekci. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego. Uzyskaliśmy współczesny obiekt, który formą, wysokością i wykończeniem fasad pasuje do unikalnej zabudowy praskich kamienic – dodaje.

Stalowa 39 powstała na pustym przez dziesięciolecia placu, który wspomniani Władysław Pachulski i Andrzej Domański próbowali niegdyś domknąć kamienicami. Nie udało im się, a na placu zaczęło działać targowisko, które dziś znane jest jako bazar Pachulskiego i Domańskiego. Kramów nie ma od dekad, ale ślad po nich pozostanie. Na jednej ze ścian Stalowej 39 powstał mural będący abstrakcyjną interpretacją bazaru. Geometryczne formy przedstawiają kramy widziane z góry. Malowidło imponuje rozmiarem – 20 metrów wysokości i 13 szerokości. Reminiscencja dawnego targowiska pojawia się nawet w posadzce dziedzińca i w garażu podziemnym. Z kolei ku pamięci dwóch przedsiębiorców na trenie inwestycji umieszczono tablice.

Po ponad 100 latach plany Domańskiego i Pachulskiego doczekały się realizacji. – Jesteśmy pewni, że spodobałyby im się nasze nowoczesne budynki – twierdzi Cezary Grabowski z Bouygues Immobilier. – Z dumą kończyliśmy ich dzieło. Cieszymy się, że mogliśmy zrealizować inwestycję w jednym z najbardziej charakterystycznych i urokliwych kwartałów tej części Warszawy – podsumowuje.

Bouygues Immobilier to firma deweloperska o zasięgu międzynarodowym, z wieloletnim doświadczeniem w budownictwie. W Polsce działa od 2001 roku i od tego czasu zrealizowała 45 inwestycji w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu – łącznie na ponad 6100 mieszkań.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.