Startuje druga faza kompleksu biurowego Skyliner
Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Grupa Karimpol otrzymała pozwolenie na budowę drugiego etapu kompleksu Skyliner. Biurowiec o wysokości 130 metrów powstanie przy Rondzie Daszyńskiego na warszawskiej Woli i zajmie miejsce tuż obok pierwszego etapu inwestycji. Rozpoczęcie realizacji drugiej fazy kompleksu spod kreski pracowni APA Wojciechowski Architekci jest planowane na jesień tego roku. Łącznie cały kompleks przy ul. Prostej 67 będzie oferował 73.000 mkw. powierzchni wynajmu.
Nowy warszawski biurowiec Skyliner II ma liczyć 24.000 mkw. powierzchni rozmieszonej na 28 kondygnacjach. Większość powierzchni użytkowej – 23.000 mkw. zostanie przeznaczona na biura. Lokale handlowo-usługowe zajmą blisko 1.000 mkw. Pod względem architektonicznym budynek będzie nawiązywał do pierwszej fazy kompleksu Skyliner oddanego do użytku na początku 2021 roku i w naturalny sposób dopełni pozostałą przestrzeń działki. Oba wieżowce Grupy Karimpol połączy wspólne podium. To w drugiej fazie inwestycji będzie w pełni przeszklonym foyer wejściowym z otwartym, podświetlonym, dwukondygnacyjnym holem i antresolą. Podobnie jak w pierwszej fazie poprowadzą na nią reprezentacyjne schody. Całość wnętrza wypełni bujna roślinność naturalna. Łącznie ogólnodostępne podium kompleksu będzie posiadało 4.500 mkw. powierzchni przeznaczonej na strefę handlowo-usługową, z której będą mogli korzystać zarówno najemcy, jak i okoliczni mieszkańcy.
– Skyliner II to naturalna kontynuacja pierwszego etapu naszej inwestycji przy Rondzie Daszyńskiego. To będzie nowoczesny i zrównoważony projekt, który wpisze się w najnowsze trendy związane z ESG – mówią Andreas Prokes i Harald Jeschek, partnerzy zarządzający Grupy Karimpol. – To, jakie zainteresowanie wzbudziła piersza faza naszej inwestycji na Woli, tylko utwierdziło nas w decyzji o rozpoczęciu jej drugiego etapu. Co więcej, feedback dotychczasowych najemców i rozmowy z potencjalnymi użytkownikami nowego projektu wyraźnie pokazują, że Warszawa to doskonałe miejsce do tworzenia atrakcyjnych przestrzeni biurowych uzupełnionych dodatkowymi funkcjami służącymi pracownikom. Najemcy bardzo cenią takie rozwiązania, szczególnie gdy idą one w parze z indywidualnym podejściem. A tego w naszym kompleksie nie zabraknie – dodają.
– Już przy pierwszej fazie kompleksu Skyliner wysoko postawiliśmy sobie poprzeczkę. To ikoniczny i ponadczasowy budynek, który stał się poniekąd symbolem rozwoju biznesowego Woli. Przy projektowaniu drugiego biurowca chcieliśmy, żeby obydwa budynki były ze sobą spójne, uzupełniały się architektonicznie i dobrze się wspólnie czytały, ale także, by każdy z nich miał swój charakter i był wyjątkowy – mówi Michał Sadowski, architekt, współwłaściciel
i wiceprezes zarządu, APA Wojciechowski Architekci. – Bryła drugiego etapu inwestycji jest ukształtowana w sposób podobny do naszego myślenia o całym Skylinerze. W jego drugiej odsłonie zobaczymy m.in. bardzo charakterystyczną górę budynku podkreśloną wyjątkowymi, zielonymi ogrodami, zlokalizowanymi w jego południowo-zachodniej części na uskokowo zaprojektowanych tarasach, z których będzie można korzystać nie tylko w czasie pracy – opowiada Michał Sadowski.
Skyliner II będzie wypełniony zielenią od wejścia aż po dach. Na najwyższych kondygnacjach budynku zostały zaprojektowane tarasy-ogrody o łącznej powierzchni blisko 900 mkw. Ich projektantem jest biuro projektowe RS Architektura Krajobrazu. Każdy z nich będzie miał swój indywidualny charakter i różnorodne możliwości przeznaczenia. Taras na najwyższym poziomie budynku o powierzchni 570 mkw. posiada zaprojektowany mini amfiteatr ze sceną, zewnętrzne przestrzenie coworkingowe, a także przestrzeń do wykorzystania na eventy czy prezentacje. Wszystkie tarasy połączą zewnętrzne schody. Będą one obsługiwane również przez windę. W całej inwestycji znajdzie się ich w sumie 10 – 7 głównych, 2 obsługujące garaż i 1 pożarowa.
Również przestrzeń wokół inwestycji będzie zielona, ogólnodostępna i zaprojektowana w sposób zachęcający użytkowników kompleksu oraz okolicznych budynków do korzystania z niej w wolnej chwili. Wzdłuż nowego biurowca zostaną posadzone kolejne drzewa, krzewy i inne rośliny, które stworzą przyjemny deptak łączący inwestycje biurowe przy Rondzie Daszyńskiego z sąsiadującymi z nimi projektami mieszkaniowymi.
Zwieńczeniem Skylinera II będzie charakterystyczna również dla pierwszej fazy „latarnia“ podkreślająca jego najwyższy architektoniczny fragment w północno-wschodnim narożniku biurowca. Dominanta budynku, podobnie jak w pierwszej inwestycji Karimpolu, zostanie podświetlona i dodatkowo podkreślona charakterystyczną żyletką z betonu ryflowanego. Dzięki czemu oba wieżowce staną się jeszcze bardziej widoczne w krajobrazie stolicy, jednocześnie zachowają spójny w odbiorze charakter.
Kompleks Skyliner może pochwalić się jedną z najbardziej zaawansowanych i najlepiej ocenianych aplikacji budynkowych na rynku, która zostanie zaimplementowana także dla najemców drugiego etapu inwestycji. SkylinerAPP umożliwia swoim użytkownikom m.in.:
mobilny dostęp do przestrzeni biurowej, w tym przestrzeni parkingowej, rezerwacje biurek, sal konferencyjnych i miejsc postojowych, generowanie skrojonych na miarę raportów używalności modułów rezerwacyjnych oraz zgłaszanie usterek. Dodatkowo, SkylinerAPP został w pełni zintegrowany z innymi systemami funkcjonującymi w budynku, tworząc spójny i bezpieczny ekosystem. Aplikacja używana jest przez wszystkich najemców, obecnie zarejestrowanych jest blisko 2.000 jej aktywnych użytkowników.
Dla osób zmotoryzowanych użytkowników kompleksu przewidziano 5-kondygnacyjny parking podziemny z miejscami na ponad 200 samochodów oraz strefą rowerową na 100 jednośladów.
W 2022 roku zostały już wykonane pierwsze prace przygotowawcze w części podziemnej. Firma Warbud SA zrealizowała ściany szczelinowe pod przyszły parking podziemny oraz przebudowała istniejące sieci. Skyliner II otrzymał w marcu br. prawomocne pozwolenie na budowę. Obecnie Grupa Karimpol rozpoczęła proces wyłonienia generalnego wykonawcy inwestycji. Inwestor będzie ubiegał się o certyfikat BREEAM na poziomie Outstanding i podobnie jak w przypadku pierwszego etapu planuje zasilanie budynku z odnawialnych źródeł energii.
Kluczowe liczby o kompleksie Skyliner by Karimpol:
- 0,8 ha - powierzchnia działki, na którym znajduje się kompleks
- 73.000 mkw. – łączna powierzchnia wynajmu
- 4.500 mkw. ogólnodostępna strefa handlowo-usługowa w podium kompleksu
- 645 miejsc dla samochodów na 5-kondygnacyjnym parkingu podziemnym
- 430 miejsc parkingowych dla jednośladów z pełną infrastrukturą dla rowerzystów
- 31 szybkobieżnych wind
- 2 lobby wejściowe
- Najemcy pierwszej fazy: Aon, Bolt, Booksy, Capital.com, Coca-Cola Poland Services, Colonnade Insurance Oddział w Polsce, Dom Maklerski X-Trade Brokers (XTB), DXC Technology, ENATA Bread, iTechArt, Luxoft, Meet & Eat, MicroStrategy, Onwelo, Tarkett, Villa Foksal, Wento, globalny operator elastycznych przestrzeni biurowych Mindspace
- Uzyskane nagrody:
- European Property Awards 2021: “Commercial High Rise Development for Poland”
- CiJ Awards Poland 2021: “Leading Green Development 2021”
- Grupa PTWP/Prime Property Prize 2021: “Architecture”
- CiJ HOF Awards 2022: “Best of the Best Leading Green Development”
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.