Komunikaty PR

Sztuka cyfrowa w Fabryce Norblina

2020-09-15  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

Fabryka Norblina zyskała nowego najemcę. Grupa Capital Park – inwestor powstającego na warszawskiej Woli multifunkcyjnego kompleksu, podpisała umowę na wynajem blisko 800 mkw. powierzchni, na której pojawi się pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki ART BOX Experience. Artystyczne wystawy tworzone będą przy współudziale nominowanego do nagrody Oskara warszawskiego Studia Platige Image. 

Digitalowa przestrzeń ART BOX Experience zlokalizowana będzie na poziomie +2 w nowo budowanym na terenie Fabryki Norblina budynku B, we wschodniej części kompleksu. Projekt ART BOX Experience zakłada stworzenie tu innowacyjnej przestrzeni rozrywkowej, oferującej zwiedzającym unikalne wrażenia sensoryczne. Będzie to możliwe dzięki połączeniu nowoczesnych technik animacji i efektów dźwiękowych z wykorzystaniem najnowocześniejszych multimedialnych rozwiązań. Wyróżnikiem galerii, obok najwyższej klasy rozrywki na światowym poziomie, będzie również mocno wybrzmiewająca w wystawach treść edukacyjna związana z kulturą, sztuką, historią, nauką, geografią, przyrodą czy modą. 

Sztuka cyfrowa rozkwitła w krajach najbardziej napędzanych nowoczesną myślą technologiczną, jak Japonia, Singapur czy Korea Południowa. Spory udział w jej rozpowszechnianiu na całym świecie mają oczywiście media społecznościowe, które są bardzo wdzięcznym nośnikiem przekazu tego typu inicjatyw. My idziemy jeszcze o krok naprzód. Proponujemy w ART BOX Experience zapierające dech w piersiach interaktywne wystawy, które w maksymalnym stopniu angażują widzów ale łączymy je z przekazem edukacyjnym. Zabytkowa Fabryka Norblina zlokalizowana w sercu Warszawy to dla nas idealna lokalizacja na tego typu artystyczne przedsięwzięcie – mówi Joanna Kowalkowska, Prezes ART BOX Experience.

Fabryka Norblina obecnie przechodzi rewitalizację i przekształca się w nową część miasta z biurami, sklepami, restauracjami, kawiarniami, foodhallem, ekologicznym bazarem i butikowym kinem. Będzie to miejsce multifunkcyjne tętniące życiem kulturalnym i rozrywkowym.  

- Fabryka Norblina jest projektem niezwykłym, naznaczonym historią wspaniałych ludzi. Jako inwestor chcemy kontynuować społeczny, filantropijny i kulturalny spadek rodziny Norblinów, Wernerów oraz artystów, których losy splotły się z dawną fabryką poprzez działalność Fundacji Fabryki Norblina. Jej misją jest uświadamianie roli historii i sztuki w społeczeństwie oraz pielęgnowanie i promowanie znaczenia kultury w naszym codziennym życiu. Unikatowa galeria sztuki, jaką będzie ART BOX Experience wpisuje się idealnie w klimat, który chcemy stworzyć - miejsca spotkań i rozrywki na najwyższym poziomie, połączonego ze sztuką w różnych jej odsłonachJesteśmy pewni, że ART BOX Experience wniesie do Fabryki Norblina właśnie takie wartości – mówi Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Grupy Capital Park.

Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina znajdzie się m.in. BioBazar (1.800 mkw.), butikowe kino z siedmioma salami (3.300 mkw.), foodhall z ponad 30 konceptami gastronomicznymi (3.200 mkw.), Piano Bar z muzyką na żywo (408 mkw.), a także liczne restauracje. W części biurowej kompleksu swoje biura będą miały m.in. Allegro.pl (16.200 mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8.500 tys. mkw.).

Fabryka Norblina zaoferuje ponad 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, z czego 41 tys. mkw. będą stanowiły biura. Pozostałe ponad 24 tys. mkw. będzie mieszanką kilku funkcji: rozrywkowej, gastronomicznej,  usługowej, handlowej, kulturalnej oraz wellness. Dla użytkowników kompleksu został przewidziany 4-poziomowy, podziemny parking na 720 miejsc parkingowych oraz 200 dedykowanych miejsc dla rowerzystów. Budynki będą wyposażone w szereg ekologicznych rozwiązań - w fazie projektowej otrzymały precertyfikację BREEAM na poziomie Very Good. Dla upamiętnienia historii zakładów przy ulicy Żelaznej, inwestor tworzy Muzeum Fabryki Norblina. Każdy, kto w przyszłości będzie korzystał z biur, strefy handlowej, usługowej czy gastronomicznej będzie mógł zetknąć się z historią tego miejsca. 

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.