Tak rozwijają się galerie GTC: dużo inwestycji, więcej marek i atrakcyjne otocze

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Galeria Północna w Warszawie oraz Galeria Jurajska w Częstochowie umacniają swoje pozycje na lokalnych rynkach. Wszystko za sprawą odważnych inwestycji czerpiących z rynkowych trendów, a także zmian, jakie zachodzą w ofertach. Dziś to jedne z najbardziej rozwojowych obiektów handlowych w Polsce, które mocno wyróżniają się na rynku.
Północna kusi ofertą i… dzielnicą
Galeria Północna stawia na wielowymiarowy rozwój, zaznaczając coraz mocniej swoją obecność na warszawskim rynku, a zwłaszcza na prawym brzegu Wisły. Obiekt nie tylko realizuje kolejne wyróżniające go inwestycje, ale także umacnia ofertę. Tylko w ostatnich 3 latach w galerii zrealizowano aż 17 dużych inwestycji związanych z infrastrukturą oraz przestrzeniami dla klientów, w znacznej mierze opartych na idei „Trzeciego miejsca”.
Centrum zainwestowało m.in. w unikalny na warszawskim rynku retail ogród na dachu, który ma aż 5 tys. m kw. Można w nim znaleźć np. jedyną na świecie tężnię solankową działającą w galerii, murale, w tym 3D, a także zielone strefy relaksu z bioróżnorodną roślinnością i atrakcjami dla dzieci. Oprócz tego Północna stworzyła zewnętrzne place zabaw oraz strefę kids w galerii. Zyskała także gastronomia. W obiekcie powstał tzw. mały food court, a wzdłuż jednej z ulic utworzono ogródki restauracyjne. Sezonowo uruchomiono też 2 punkty gastronomiczne w ogrodzie na dachu. Dodatkowo otwarto CoWork Cafe – przestrzeń dla klientów umożliwiającą pracę poza biurem. Zmotoryzowani zyskali natomiast dodatkowy parking zewnętrzny.
– Zmiany, jakie dzięki inwestycjom zachodzą w przestrzeni Północnej, są spektakularne, a to dopiero początek. W odpowiedzi na potrzeby rynku warszawskiego i konsumenta konsekwentnie rozwijamy centrum przyjazne rodzinom i socjalizujące, w którym, oprócz zakupów, można spędzić czas wolny, spotkać się ze znajomymi, a nawet pracować. Podążamy przy tym za światowymi trendami w projektowaniu przestrzeni handlowych, otwierając się na zupełnie nowe funkcje obiektu – mówi Roman Bugajczyk, Head of Retail in Poland w GTC S.A.
Ten kierunek rozwoju idzie w parze ze zmianami, jakie zachodzą w tenant-mix’ie. Tylko od początku 2020 r. centrum wzbogaciło się aż o 17 najemców, którzy zajęli łącznie ponad 6,5 tys. m kw. W gronie tym można znaleźć m.in. pierwszy w Warszawie HalfPrice, e-obuwie, Only czy Kodano. Przybyło także lokali gastronomicznych. Mimo wyzwań, jakie przyniosła pandemia, w tym segmencie Północna zanotowała aż 6 nowych otwarć. Jednocześnie od stycznia br. Północna prolongowała umowy najmu obejmujące niemal 5,8 tys. m kw.
Rośnie także liczba marek decydujących się na dodatkowe inwestycje, np. powiększenie sklepu lub debiut nowego konceptu. Przykładem jest zarówno CCC, jak i Sinsay, który po relokacji stworzył największy w Polsce salon. – Marki żywo interesują się Północną. Rynek dostrzega nasz świadomy i wielowymiarowy rozwój, a także fakt, że tworzymy atrakcyjne biznesowo otoczenie, w którym chcą lokować się najlepsze brandy – mówi Roman Bugajczyk.
O potencjale leasingowym obiektu decyduje jednak znacznie więcej. Galeria dynamicznie odrabia zarówno footfall, jak i obroty. Ten pierwszy wykazuje stały trend wzrostowy, zbliżając centrum do wyników z 2019 r. W przypadku obrotów te wskaźniki są już wyższe niż przed pandemią. Dla przykładu: w I półroczu br. względem I półrocza 2019 r. obroty Północnej zwiększyły się niemal o 20%.
Nie bez znaczenia jest też rozwój Białołęki, w której położona jest galeria. Jest to obecnie dzielnica o największej liczbie nowych inwestycji mieszkaniowych. Stan na II kw. 2022 r. to aż 44 realizacje – więcej niż na Mokotowie czy w Wilanowie. To również jedna z najchętniej zasiedlanych dzielnic Warszawy, o czym świadczy spadająca liczba wolnych mieszkań, a także największa w Warszawie liczba nowych lokali wprowadzonych na rynek w okresie od IV kw. 2021 do I kw. 2022 r. – niemal 1,3 tys.
– Północnej, ale także jej najemcom, rośnie bardzo atrakcyjne sąsiedztwo. Nowe inwestycje mieszkaniowe przyciągają rodziny, a także profesjonalistów i menadżerów. Przybywa także zamożniejszych mieszkańców, co jest efektem powolnej gentryfikacji Białołęki i realizowanych inwestycji premium. Tworzy to markom, także tym z wyższej półki, niezwykle ciekawy i bardzo rozwojowy rynek, którego potencjał będzie gwałtownie rósł w najbliższych latach – mówi Bugajczyk.
Jurajska mocna na południu
W podobnym kierunku na swój rozwój patrzy Galeria Jurajska. – O ile warszawskie centrum nadal buduje pozycję na rynku, o tyle Jurajska to centrum dojrzałe, osadzone, mające silną pozycję regionalnego lidera, zarówno pod względem powierzchni, jak i oferty. Nie oznacza to jednak, że obiekt się nie zmienia. Tu również podążamy za rynkowymi trendami, pozwalając galerii ewoluować razem z konsumentem i jego potrzebami – tłumaczy.
Ostatnie lata przyniosły tu kilkadziesiąt inwestycji, które pomnożyły atrakcje i poszerzyły funkcje obiektu. Nad brzegiem Warty powstały Bulwary Jurajskie, czyli nowoczesny ogród miejski. Z kolei w obiekcie zamontowano „Zegar Jurajski” – największą tego typu konstrukcję ze ścianą wodną na świecie. W centrum powstały też olbrzymie akwaria słodko- i słonowodne, tworzące strefę dydaktyczno-wypoczynkową, a także liczne strefy relaksu. Modernizacji i „beautyfikacji” poddano natomiast aleje handlowe, strefy wejść do galerii, a także food court.
Zmiany w przestrzeni nie są jedynymi, które zauważają klienci i najemcy. Centrum z sukcesem prowadzi rekomercjalizację, wprowadzając unikalne lokalnie marki. Tylko od początku 2020 r. tenant-mix wzbogacił się aż o 15 nowych brandów, a wieloletni partnerzy obiektu prolongowali umowy, w efekcie czego galeria jest niemal w 100% skomercjalizowana. Ostatni rok to głośne otwarcia, m.in. największego w woj. śląskim sklepu HalfPrice, New Balance, FootLocker czy Studia Planowania IKEA, a także remodeling So! Coffee, Pepco i Empiku.
– Oferta handlowo-rozrywkowa Jurajskiej jest jedną z najatrakcyjniejszych na południu Polski. To nie tylko modelowa galeria fashion z kompletem topowych marek, ale przede wszystkim nowoczesne centrum lifestylowe, które brandy chętnie wybierają na swój lokalny debiut lub launch konceptu handlowego. Doceniają to zresztą klienci. W nowych badaniach ARC Rynek i Opinia aż 98% kupujących pozytywnie ocenia obiekt. To wynik, jaki osiąga niewiele galerii w kraju – mówi.
O potencjale obiektu świadczą także jego wyniki. – Atrakcyjność obiektu i jego oferta sprawiają, że do galerii ściągają klienci także z dalszych zakątków regionu. Rynek centrum obejmuje już ponad milion mieszkańców. Popularność przekłada się na wyniki, w tym na obroty, które w I półroczu br. względem I półrocza 2019 r. wzrosły o blisko 9%. To wyraźnie pokazuje, że jest to nie tylko obiekt nr 1 w północnej części woj. śląskiego, ale także jeden z liderów w całym regionie – dodaje.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.