Komunikaty PR

Tak rozwijają się galerie GTC: dużo inwestycji, więcej marek i atrakcyjne otocze

2022-09-19  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Galeria Północna w Warszawie oraz Galeria Jurajska w Częstochowie umacniają swoje pozycje na lokalnych rynkach. Wszystko za sprawą odważnych inwestycji czerpiących z rynkowych trendów, a także zmian, jakie zachodzą w ofertach. Dziś to jedne z najbardziej rozwojowych obiektów handlowych w Polsce, które mocno wyróżniają się na rynku.

Północna kusi ofertą i… dzielnicą
Galeria Północna stawia na wielowymiarowy rozwój, zaznaczając coraz mocniej swoją obecność na warszawskim rynku, a zwłaszcza na prawym brzegu Wisły. Obiekt nie tylko realizuje kolejne wyróżniające go inwestycje, ale także umacnia ofertę. Tylko w ostatnich 3 latach w galerii zrealizowano aż 17 dużych inwestycji związanych z infrastrukturą oraz przestrzeniami dla klientów, w znacznej mierze opartych na idei „Trzeciego miejsca”.

Centrum zainwestowało m.in. w unikalny na warszawskim rynku retail ogród na dachu, który ma aż 5 tys. m kw. Można w nim znaleźć np. jedyną na świecie tężnię solankową działającą w galerii, murale, w tym 3D, a także zielone strefy relaksu z bioróżnorodną roślinnością i atrakcjami dla dzieci. Oprócz tego Północna stworzyła zewnętrzne place zabaw oraz strefę kids w galerii. Zyskała także gastronomia. W obiekcie powstał tzw. mały food court, a wzdłuż jednej z ulic utworzono ogródki restauracyjne. Sezonowo uruchomiono też 2 punkty gastronomiczne w ogrodzie na dachu. Dodatkowo otwarto CoWork Cafe – przestrzeń dla klientów umożliwiającą pracę poza biurem. Zmotoryzowani zyskali natomiast dodatkowy parking zewnętrzny.

– Zmiany, jakie dzięki inwestycjom zachodzą w przestrzeni Północnej, są spektakularne, a to dopiero początek. W odpowiedzi na potrzeby rynku warszawskiego i konsumenta konsekwentnie rozwijamy centrum przyjazne rodzinom i socjalizujące, w którym, oprócz zakupów, można spędzić czas wolny, spotkać się ze znajomymi, a nawet pracować. Podążamy przy tym za światowymi trendami w projektowaniu przestrzeni handlowych, otwierając się na zupełnie nowe funkcje obiektu – mówi Roman Bugajczyk, Head of Retail in Poland w GTC S.A.

Ten kierunek rozwoju idzie w parze ze zmianami, jakie zachodzą w tenant-mix’ie. Tylko od początku 2020 r. centrum wzbogaciło się aż o 17 najemców, którzy zajęli łącznie ponad 6,5 tys. m kw. W gronie tym można znaleźć m.in. pierwszy w Warszawie HalfPrice, e-obuwie, Only czy Kodano. Przybyło także lokali gastronomicznych. Mimo wyzwań, jakie przyniosła pandemia, w tym segmencie Północna zanotowała aż 6 nowych otwarć. Jednocześnie od stycznia br. Północna prolongowała umowy najmu obejmujące niemal 5,8 tys. m kw.

Rośnie także liczba marek decydujących się na dodatkowe inwestycje, np. powiększenie sklepu lub debiut nowego konceptu. Przykładem jest zarówno CCC, jak i Sinsay, który po relokacji stworzył największy w Polsce salon. – Marki żywo interesują się Północną. Rynek dostrzega nasz świadomy i wielowymiarowy rozwój, a także fakt, że tworzymy atrakcyjne biznesowo otoczenie, w którym chcą lokować się najlepsze brandy – mówi Roman Bugajczyk.

O potencjale leasingowym obiektu decyduje jednak znacznie więcej. Galeria dynamicznie odrabia zarówno footfall, jak i obroty. Ten pierwszy wykazuje stały trend wzrostowy, zbliżając centrum do wyników z 2019 r. W przypadku obrotów te wskaźniki są już wyższe niż przed pandemią. Dla przykładu: w I półroczu br. względem I półrocza 2019 r. obroty Północnej zwiększyły się niemal o 20%.

Nie bez znaczenia jest też rozwój Białołęki, w której położona jest galeria. Jest to obecnie dzielnica o największej liczbie nowych inwestycji mieszkaniowych. Stan na II kw. 2022 r. to aż 44 realizacje – więcej niż na Mokotowie czy w Wilanowie. To również jedna z najchętniej zasiedlanych dzielnic Warszawy, o czym świadczy spadająca liczba wolnych mieszkań, a także największa w Warszawie liczba nowych lokali wprowadzonych na rynek w okresie od IV kw. 2021 do I kw. 2022 r. – niemal 1,3 tys.
– Północnej, ale także jej najemcom, rośnie bardzo atrakcyjne sąsiedztwo. Nowe inwestycje mieszkaniowe przyciągają rodziny, a także profesjonalistów i menadżerów. Przybywa także zamożniejszych mieszkańców, co jest efektem powolnej gentryfikacji Białołęki i realizowanych inwestycji premium. Tworzy to markom, także tym z wyższej półki, niezwykle ciekawy i bardzo rozwojowy rynek, którego potencjał będzie gwałtownie rósł w najbliższych latach – mówi Bugajczyk.

Jurajska mocna na południu
W podobnym kierunku na swój rozwój patrzy Galeria Jurajska. – O ile warszawskie centrum nadal buduje pozycję na rynku, o tyle Jurajska to centrum dojrzałe, osadzone, mające silną pozycję regionalnego lidera, zarówno pod względem powierzchni, jak i oferty. Nie oznacza to jednak, że obiekt się nie zmienia. Tu również podążamy za rynkowymi trendami, pozwalając galerii ewoluować razem z konsumentem i jego potrzebami – tłumaczy.

Ostatnie lata przyniosły tu kilkadziesiąt inwestycji, które pomnożyły atrakcje i poszerzyły funkcje obiektu. Nad brzegiem Warty powstały Bulwary Jurajskie, czyli nowoczesny ogród miejski. Z kolei w obiekcie zamontowano „Zegar Jurajski” – największą tego typu konstrukcję ze ścianą wodną na świecie. W centrum powstały też olbrzymie akwaria słodko- i słonowodne, tworzące strefę dydaktyczno-wypoczynkową, a także liczne strefy relaksu. Modernizacji i „beautyfikacji” poddano natomiast aleje handlowe, strefy wejść do galerii, a także food court.

Zmiany w przestrzeni nie są jedynymi, które zauważają klienci i najemcy. Centrum z sukcesem prowadzi rekomercjalizację, wprowadzając unikalne lokalnie marki. Tylko od początku 2020 r. tenant-mix wzbogacił się aż o 15 nowych brandów, a wieloletni partnerzy obiektu prolongowali umowy, w efekcie czego galeria jest niemal w 100% skomercjalizowana. Ostatni rok to głośne otwarcia, m.in. największego w woj. śląskim sklepu HalfPrice, New Balance, FootLocker czy Studia Planowania IKEA, a także remodeling So! Coffee, Pepco i Empiku.

– Oferta handlowo-rozrywkowa Jurajskiej jest jedną z najatrakcyjniejszych na południu Polski. To nie tylko modelowa galeria fashion z kompletem topowych marek, ale przede wszystkim nowoczesne centrum lifestylowe, które brandy chętnie wybierają na swój lokalny debiut lub launch konceptu handlowego. Doceniają to zresztą klienci. W nowych badaniach ARC Rynek i Opinia aż 98% kupujących pozytywnie ocenia obiekt. To wynik, jaki osiąga niewiele galerii w kraju – mówi.

O potencjale obiektu świadczą także jego wyniki. – Atrakcyjność obiektu i jego oferta sprawiają, że do galerii ściągają klienci także z dalszych zakątków regionu. Rynek centrum obejmuje już ponad milion mieszkańców. Popularność przekłada się na wyniki, w tym na obroty, które w I półroczu br. względem I półrocza 2019 r. wzrosły o blisko 9%. To wyraźnie pokazuje, że jest to nie tylko obiekt nr 1 w północnej części woj. śląskiego, ale także jeden z liderów w całym regionie – dodaje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.