Tremend przywraca dawny blask zabytkowej kamienicy w Szczecinie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
U zbiegu ulic Dworcowej i św. Ducha w Szczecinie stoi budynek powstały w 1900 roku. Jego 120-letnia historia pełna jest wzlotów i upadków. Początkowo w kamienicy o pięknej fasadzie znajdował się dom towarowy, po latach jego miejsce zajęła drukarnia, natomiast od 1997 roku budynek stał opustoszały, a po dawnym blasku pozostały tylko wspomnienia i fotografie. Nowy właściciel obiektu planuje stworzyć w nim centrum konferencyjno-weselne z pokojami dla gości, a rewitalizację kamienicy powierzył pracowni Tremend.
Architekci Tremend mają tu podwójne zadanie, bowiem projekt obejmuje gruntowną rewitalizację zarówno bryły budynku, jak i jego wnętrz. Usunięta została najwyższa kondygnacja kamienicy, którą dobudowano w okresie powojennym, by wytrzymała drukarskie maszyny. Zastąpiły ją dwa dodatkowe poziomy. Ich nowa, stalowa konstrukcja będzie wizualnie lekka, a przeszklenia sprawią, że zintegruje się z zabytkową bryłą. Dodatkowo renowacji zostają poddane elewacje, a wnętrza zyskają nowe funkcje i wystrój. Zaprojektowana przez pracownię Tremend rewitalizacja kamienicy ma na celu przywrócić jej dawny blask.
Tu historia spotka się z teraźniejszością
W odnowionej Starej Drukarni powstanie przestrzeń, w której przeszłość spotka się ze współczesnością. Renowacja zewnętrznej elewacji z zachowaniem najdrobniejszych szczegółów pozwoli poczuć magię historii tego miejsca. By jak najdokładniej odwzorować pierwotny wygląd budynku, architekci Tremend współpracują ściśle z konserwatorem zabytków.
We wnętrzach Starej Drukarni czekać będą na Gości aż trzy restauracje, klimatyczny klub jazzowy, nowoczesne centrum konferencyjno-eventowe oraz niespotykana dotychczas przestrzeń weselna z apartamentem dla nowożeńców stworzona według światowych standardów. Poza tym ekskluzywne i niepowtarzalne pokoje gościnne na 3 poziomach.
Pocztówka z wakacji
Szczecin jako miasto portowe na początku XX wieku był swoistym oknem na świat. To tu przybywały statki z towarami zza oceanu. W domu towarowym Juda, mieszczącym się na parterze dzisiejszej Starej Drukarni, można było nabyć odzież wykonaną z zagranicznych materiałów, a także tytoń, kakao i alkohol w sąsiadującym sklepie kolonialnym.
Ta egzotyka towarów i klimat ówczesnego miejsca posłużyły architektom Tremend jako inspiracja do projektu wnętrz Starej Drukarni. Szeroko rozumiany eklektyzm w tym wypadku łączy w sobie nie tylko różne style, ale i kultury.
Architekci stworzyli wnętrza będące swojego rodzaju pocztówką wysyłaną z różnych portów podczas wyprawy dookoła świata. Znajdziemy tu niespotykaną roślinność inspirowaną dżunglą amazońską, afrykańskie kolory - zielony, złoty i czerwony, przeplatające się nawzajem, a dopełnieniem tej egzotycznej podróży jest gigantyczna żyrafa witająca Gości w hotelowym lobby.
We wnętrzach Starej Drukarni nie zabraknie też odwołań do ówczesnego stylu "Art Nouveau”, który był popularny aż do wybuchu I wojny światowej i późniejszego Art Deco. Ciemne kolory ścian, miękkie welurowe materiały krzeseł i zasłon, lampy z ozdobnymi abażurami z frędzlami wprowadzające tajemniczy buduarowy klimat.
Pokoje dla Gości zaprojektowano tak, by mogli oni poczuć się w nich wyjątkowo i luksusowo. Połączenie marmuru, złota i aksamitu idealnie podkreśla wysoki standard wykończenia i klimat wnętrz.
Modernizacja Starej Drukarni to jeden z największych projektów konserwatorskich w Szczecinie, dzięki któremu powstanie przestrzeń niezwykła, niepowtarzalna i łącząca historię z teraźniejszością. Goście obiektu będą mogli podziwiać zachowane elementy budynku, chociażby odwiedzając jedną z trzech planowanych restauracji. Oryginalne, odrestaurowane elementy będą obecne na różnych piętrach, dostępne dla odwiedzających.
Więcej na: http://tremend.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/tremendarchitects
Instagram: https://www.instagram.com/tremend_architects/

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.