Komunikaty PR

Trendy w szkle architektonicznym na rok 2021

2021-02-03  |  12:15
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Do pobrania Artykuł ( 0.12 MB )

Pandemia koronawirusa i zmiany klimatu były głównymi czynnikami, które kształtowały świat w 2020 roku i można założyć, że będą to czynić również w 2021. Sprawi to, że gospodarka będzie dążyć do zapewnienia bezpieczeństwa, ale również ekologiczności. Szkło architektoniczne może pomóc w obu kwestiach.

Pandemia i klimat – główne przyczyny zmian

Zmiany klimatu oraz pandemia COVID-19 wymuszają zmiany na rynku – ich wpływ dotyczy praktycznie każdego sektora, ale niektóre muszą dostosowywać się szybciej i na większą skalę. Przykładem mogą być branże architektoniczna i budowlana, gdyż zarówno bezpieczeństwo sanitarne, jak też efektywność energetyczna i zeroemisyjność muszą być brane przez architektów i inżynierów pod uwagę.

Można się zatem spodziewać, że najbliższe lata przyniosą dalszy rozwój ekologicznych technologii, a inwestycje będą projektowane i planowane tak, by jak najmniej wpływać na środowisko. Stwarza to ogromne możliwości przed rynkiem szkła architektonicznego. Widać to po prognozach – w 2020 wartość globalnego rynku szkła płaskiego wynosiła 123 miliardy dolarów, ale przewiduje się, że w 2027 osiągnie ona 203 miliardy[1].

W stronę ekologii i bezpieczeństwa

Kwestia wpływu na klimat będzie grała ogromną rolę w nadchodzących latach, co widać na przykładach regulacji prawnych i rządowych programów. Wprowadzone w życie 1 stycznia Warunki Techniczne 2021 obniżyły m.in. wskaźnik zapotrzebowania na energię pierwotną w nowo powstających budynkach, co implikuje konieczność użycia odpowiednich rozwiązań budowlanych – w tym szkła.

W przyrodzie nic nie ginie – tym zdaniem będą kierować się architekci i inżynierowie w nadchodzących latach. Nie tylko podczas projektowania i budowy, starając się maksymalizować efektywność energetyczną realizacji, ale również w doborze materiałów. Pewnym jest, że rosnąć będzie znaczenie recyklingu w obszarze szkła architektonicznego. Jest ono w stu procentach zdatne do ponownego użycia, co może zmniejszyć zapotrzebowanie na surowe materiały o 1,23 miliona ton[2].

Dążenie do zeroemisyjności będzie wiodącym trendem nadchodzących lat. Nie tylko z powodów środowiskowych, ale również finansowych czy prestiżowych – mówi Mariusz Kołodziej, dyrektor sprzedaży szkła architektonicznego Pilkington Region Wschodni. – W dłuższej perspektywie użycie zielonych technologii może znacząco zmniejszyć koszty utrzymania budynku, ale może być również przekute w zysk. Realizacje, w których użyto ekologicznego szkła, mają większą szansę na otrzymanie certyfikatów takich jak BREAAM czy LEED, co przekłada się nie tylko na prestiż, ale również na zwiększenie wartości inwestycji.

Redukcja wpływu na klimat będzie widoczna w urbanistyce i transporcie. Mowa nie tylko o elektrycznych samochodach, ale również o zmianach w rozplanowaniu miast, żeby stały się bardziej przyjazne pieszym i rowerzystom. Szkło może być wykorzystywane przez architektów jako materiał dekoracyjny, ale świetnie sprawdzi się również w balustradach, w schodach czy jako daszek chroniący przed słońcem lub deszczem.

Przyszłość szkła to wnętrza

Szerokie perspektywy rysują się przed rynkiem szkła architektonicznego w dziedzinie renowacji budynków. Ogłoszona przez Komisję Europejską fala renowacji ma na celu odnowić do 2030 roku 35 milionów budynków[3]. Działania podjęte przez Unię zmierzają do zniwelowania strat ciepła, zlikwidowania ubóstwa energetycznego oraz pobudzenia gospodarki po pandemii COVID-19. Nie da się tego osiągnąć bez odpowiednio zaawansowanych technologii szklanych, co przełoży się na wzrost zainteresowania szybami zespolonymi.

Zmiany czekają również wnętrza budynków. Można przypuszczać, że po zwalczeniu zagrożenia koronawirusem utrzyma się tendencja do zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego, a zatem szkło antymikrobowe może stać się powszechnym rozwiązaniem w najbliższych latach.

Przewiduje się, że najbliższe lata przyniosą renesans maksymalnie otwartych przestrzeni we wnętrzach, w których rodziny będą mogły spędzać wspólnie czas. Możliwe również, że w domach zaczną upowszechniać się „ciche miejsca” z niewielką ilością mebli i dodatków. Maksymalną przestrzenność, jak również odpowiednią izolacyjność akustyczną i potrzebną ilość światła może zapewnić odpowiedniej jakości szkło.

Jak widać, rynek czekają intensywne zmiany – zwiększy się zainteresowanie recyklingiem i założeniami ekonomii cyrkularnej. Jednakże, oprócz spełniania wysokich norm środowiskowych, architekci i budowniczowie będą dążyć również do zapewnienia maksymalnego komfortu użytkownikom budynków. Nie da się tego osiągnąć bez wysokiej klasy materiałów budowlanych, a zatem można spokojnie założyć, że przed rykiem szkła architektonicznego rysuje się świetlana przyszłość.

KONIEC

 

 

O firmie:

NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia, części zamienne i specjalistyczne rynki szyb transportowych. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz cyfrowych oznakowań i wyświetlaczy. Produkty technologiczne obejmują bardzo cienkie szkło do wyświetlaczy, soczewki i światłowody do drukarek oraz włókno szklane używane w separatorach akumulatorów i paskach rozrządu silnika. Posiadamy duże udziały w większości rynków produktów architektonicznych i motoryzacyjnych na świecie, o szerokim zasięgu geograficznym, co pozwala nam odpowiadać na potrzeby klientów, których działalność, szczególnie w przypadku rynku oryginalnych szyb samochodowych, ma coraz bardziej globalny charakter. Obecnie, NSG Group prowadzi działalność produkcyjną na całym świecie i prowadzi sprzedaż w ponad 100 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2020 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,60 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 38% zrealizowano w Europie, 28% w Azji, łącznie z Japonią i 27% w obu Amerykach.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.

 

Kontakt dla dziennikarzy:

Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP

tel.: +48 22 548 75 03

e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com

 


[1] https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/global-flat-glass-market

[2] https://www.arup.com/-/media/arup/files/publications/r/rethinkingthelifecycleofarchitecturalglass2018.pdf

[3] https://ec.europa.eu/poland/news/201017_eco_economy_pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.