Komunikaty PR

Trwa rozbudowa Nowego Centrum Łodzi. Archicom rozpoczął II etap projektu Flow

2024-04-16  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.15 MB )

W Nowym Centrum Łodzi spółka Archicom realizuje jedną z najważniejszych łódzkich inwestycji. Projekt Flow stanowi integralną część 100-hektarowego obszaru zlokalizowanego w Śródmieściu, który łączy biznes, handel, kulturę oraz transport. Dzięki Flow przestrzeń Nowego Centrum Łodzi zyska dodatkowo funkcję mieszkaniową, pojawią się tu też restauracje, kawiarnie, lokale usługowe oraz tereny rekreacyjne. Archicom na bazie sukcesu I etapu, rozpoczyna II etap realizacji inwestycji, w którym zaprojektowanych zostało 314 mieszkań, 13 lokali usługowych oraz atrakcyjne tereny zieleni. Na terenie Flow pojawi się też niezwykły element miejskiej przestrzeni – Wstęga Kobro, nawiązująca swoją formą do twórczości związanej z Łodzią artystki, Katarzyny Kobro.

Ogólnopolski deweloper ma do dyspozycji powierzchnię 2 hektarów zlokalizowanych w sąsiedztwie jednego z najnowocześniejszych dworców kolejowych Łódź Fabryczna, Bramy Miasta oraz centrum naukowo – kulturalnego EC1. Wraz ze startem budowy drugiego budynku inwestycji ruszyła także sprzedaż 314 mieszkań o metrażu od blisko 30 mkw. do 90 mkw., z czego 66% oferty to mieszkania dwu, trzy i czteropokojowe o większym metrażu. Mieszkańcy nowego budynku będą mieli do dyspozycji dwupoziomowy podziemny parking ze stanowiskami do ładowania samochodów elektrycznych oraz możliwością wypożyczenia ekologicznego pojazdu. Na terenie całej inwestycji jak i tego etapu zaplanowano liczne lokale usługowe nadające temu miejscu odpowiedni klimat w tym sklepy, restauracje oraz kawiarnie. Budynek będzie posiadał łącznie 11 kondygnacji (dwie podziemne, parter oraz osiem pięter). W ramach nowego etapu przewidziano też stworzenie klubu mieszkańca, a także strefy coworkingowej. Zakończenie II etapu inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.

- Dwa miesiące po oficjalnej inauguracji Flow ruszamy z budową drugiego - znacznie większego i zróżnicowanego pod względem architektury i funkcji budynku. Sukces sprzedaży pierwszego etapu inwestycji dodał nam wiatru w żagle i jest dla nas potwierdzeniem, że Flow ze swoją ofertą mieszkaniową, gastronomiczną, kulturalną i rozrywkową, a także otwartą na miasto zieloną przestrzenią rekreacyjną idealnie wpisze się w tkankę Nowego Centrum Łodzi stanowiąc jej potrzebne uzupełnienie. Flow będzie miejscem, które żyje i przyczynia się do dobrostanu zarówno swoich mieszkańców, jak i wszystkich łodzian, a także turystówmówi Waldemar Olbryk, prezes zarządu Archicom.

Architektura budynku zostanie zróżnicowana dzięki zastosowaniu na elewacji różnych materiałów oraz odmiennej kolorystyki tynku – ciepłej szarości, a także barwy ceglanej, grafitowej oraz brązowej. Archicom stworzy w ten sposób wizualne wrażenie miejskiej pierzei i nawiąże do śródmiejskiego sąsiedztwa. Wyróżniającym się elementem II etapu projektu będzie zielony dziedziniec zagospodarowany na przestrzeń rekreacyjną i piknikową z miejscami do odpoczynku i relaksu, hamakami, ławkami z możliwością ładowania urządzeń elektrycznych, stolikami, ogródkami społecznymi oraz miejscem na seanse kina letniego. Dziedziniec spełni też rolę zewnętrznej przestrzeni dla zlokalizowanego w budynku klubu mieszkańca oraz strefy coworkingowej. Na przebiegającym obok woonerfie powstanie Archicom Share czyli osiedlowy punkt mobilności, w którym mieszkańcy skorzystają z udostępnionych pojazdów dwukołowych.

- Dziedziniec budynku zaprojektowano z myślą o mieszkańcach – od trawników z umeblowaniem wypoczynkowym oraz wielofunkcyjną przestrzenią rekreacyjną, przez ogrody społeczne, po izolowane zielenią tarasy coworkingowe. Ponad 65% powierzchni dziedzińca przeznaczymy na tereny zieleni dostępne dla mieszkańców. Prywatność ogródków lokatorskich i atrakcyjność wnętrza dziedzińca zapewnią ukształtowanie terenu, krzewy oraz roślinność zimozielona tworząca naturalną barierę również w okresie chłodów i mrozów. Dobór gatunkowy uwzględnia także byliny kwitnące w różnych okresach w ciągu roku, rośliny o dekoracyjnych liściach, trawy ozdobne oraz pnącza – mówi Michał Lah z pracowni PiG Architekci.

W ramach II etapu inwestycji Flow rozpocznie się także realizacja niezwykłego elementu miejskiej architektury – Wstęgi Kobro – która przebiegać będzie przez całą długość zaplanowanego woonerfu i docelowo połączy dwie przestrzenie - Plac Władysława Strzemińskiego oraz planowany Rynek Kobro. Wstęga nawiąże do płynnej formy wykorzystywanej w twórczości Katarzyny Kobro, a zastosowana w projekcie żółta barwa wkomponuje się kolorystycznie w całość przestrzeni oraz wszechobecną zieleń. Z poziomu nawierzchni Wstęga będzie „płynąć” przez całą inwestycję, podnosząc się i zmieniając swoją funkcję stając się ławką, stolikiem czy stojakiem rowerowym. Znajdzie się tu też mała scena, zaaranżowana we współpracy z lokalnymi artystami, która będzie idealnym miejscem do wykonywania zdjęć czy organizacji spotkań i kameralnych wydarzeń.

Flow powstaje na terenie Nowego Centrum Łodzi. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie pięć budynków, w których łącznie Archicom odda do użytku 1 250 mieszkań. Powierzchnie w częściach parterowych zagospodarowane zostaną na restauracje, kawiarnie oraz usługi, a wyróżnikiem projektu będzie wszechobecna zieleń. We Flow pojawi się woonerf z wyższymi roślinami i drzewami w jego centralnej części oraz bujnymi ogrodami fasadowymi o zróżnicowanej wysokości. Zieleń oddzielać będzie też budynki mieszkalne od ulic i ruchu samochodowego. W bezpośrednim sąsiedztwie planowanego Rynku Kobro powstanie park kieszonkowy, w którym znajdzie się plenerowa siłownia, plac zabaw, ławeczki i altanki do spotkań, a także organizacji wydarzeń kulturalnych. Odpowiednio dobrana roślinność pozwoli retencjonować deszczówkę, wpłynie na regulację temperatury oraz dodatkowo wyciszy przestrzeń. Teren Flow zostanie wyłączony z ruchu samochodowego, a kompleks będzie otwarty na miasto i przyjazny dla pieszych oraz rowerzystów. Flow realizować będzie koncepcję „miasta 15-minutowego”, w którym mieszkańcy otrzymają dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych miejsc w obrębie kwadransa spacerem od miejsca zamieszkania. Inwestorem łódzkiego przedsięwzięcia jest firma Archicom, należąca do Grupy Echo Investment, natomiast za projekt architektoniczny odpowiada Pracownia PiG Architekci. Finalne zakończenie prac zaplanowane jest do końca 2028 roku.

Flow w liczbach:

2 ha terenu

5 budynków

1.250 mieszkań

Ponad 60.000 mkw. powierzchni użytkowej mieszkań i usług

Woonerf

Park kieszonkowy

Restauracje i lokale usługowe

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.