Trzy centra Newbridge eko-doskonałe w certyfikacji BREEAM In-Use

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
W zakończonej właśnie certyfikacji BREEAM-In-Use każde z centrów uzyskało wynik „excellent”, czyli „doskonały”. Bardzo wysokie noty obiekty otrzymały m.in. za energooszczędność, minimalizację zużycia wody czy działania mające na celu ograniczenie zanieczyszczeń i wpływu na środowisko naturalne.
Asesorzy zwrócili uwagę także na to, jak centra oddziaływują na wellbeing i zdrowie, a także, w jaki sposób gospodarują i zarządzają na co dzień swoimi terenami zielonymi. Na ocenie zaważyły także liczne podejmowane działania proekologiczne i to zarówno w obszarze edukacji, jak również inwestycyjnym.
– Coraz wyższe oceny, jakie nasze obiekty uzyskują w kolejnych certyfikacjach BREEAM-In-Use, to dowód na to, że centra ewoluują we właściwym kierunku, mając na uwadze nie tylko swój własny rozwój na rynku, ale także wpływ, jaki dzięki tym zmianom wywierają na swoje otoczenie, środowisko naturalne i człowieka – mówi Marta Drzewiecka, Director w Newbridge.
– Ostatnie lata pod tym względem były dla nas niezwykle intensywne. W parze z zakrojonymi na szeroką skalę modernizacjami, szły bowiem inwestycje mające na celu dostosowanie obiektów do proekologicznych, światowych standardów, w takich obszarach jak chociażby: gospodarowanie energią i wodą, zarządzanie odpadami i recycling – mówi.
– Jednocześnie także jako jedne z nielicznych centrów convenience na rynku wdrożyliśmy autorski i wielowymiarowy program edukacji proekologicznej „eco smart”. Objął on swoim zasięgiem naszych klientów, ale także najemców i partnerów. Za jego sprawą popularyzujemy wiedzę ekologiczną, a także uwrażliwiamy otoczenie na najbardziej palące kwestie np. zmian klimatycznych czy recyclingu na co dzień – dodaje.
Kierunek zmian, jaki obserwuje się w Newbridge, zgodny jest dziś nie tylko z oczekiwaniami rynku, ale także konsumenta. Ten przywiązuje coraz większą wagę do zakupów w miejscach, które świadomie i odpowiedzialnie podchodzą do zagadnień związanych z ochroną środowiska.
Jak czytamy w badaniach GfK dla Polskiej Rady Centrów Handlowych, ten aspekt ważny jest dziś już dla 40% kupujących. Co więcej, również w badaniach dla PRCH, przygotowywanych przez PwC, 56% klientów skłonnych byłoby zmienić odwiedzane przez siebie centrum na takie, które dba o środowisko.
– Polacy chcą robić zakupach w miejscach, które są świadome tego, jaki wpływ wywierają na środowisko, a dzięki temu dokładają wszelkich starań, aby go zminimalizować. Ceni się dziś obiekty eko-świadome i eko-odpowiedzialne, które działają w sposób zrównoważony oraz uczą klienta takich postaw poprzez popularyzację np. zasad recyclingu – mówi Marta Drzewiecka
– W tym obszarze w ostatnich 10 latach zaszły ogromne zmiany na plus. Ekologia przestała być tylko dodatkiem do działalności centrum handlowego czy jego aktywności marketingowej, stała się za to fundamentem rozwoju i realizacji kolejnych inwestycji. Wzrosło przy tym także znaczenie takich certyfikatów jak BREEAM In-Use, które potwierdzają, w sposób niezależny, że centrum handlowe zmienia się z myślą o środowisku – dodaje.
*
Newbridge Poland to spółka skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typu convenience oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.