Vasco Electronics w ekologicznym budynku V.Offices
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/
Jeden z najbardziej ekologicznych biurowców w Krakowie, V.Offices, wita nowego najemcę. Firma Vasco Electronics, specjalizująca się w tworzeniu i produkcji elektronicznych tłumaczy głosowych, podpisała umowę najmu na prawie 300 mkw. powierzchni biurowej. AFI Europe, właścicielowi budynku i czołowemu deweloperowi w Europe Środkowo-Wschodniej, doradzała firma Knight Frank.
Funkcjonująca od 2008 roku firma Vasco Electronics to wiodący na świecie producent elektronicznych translatorów. Firma działa na całym świecie. Produkuje i stale rozwija tłumacze mowy obsługujące ponad 70 języków. Obok intuicyjnej obsługi oraz precyzyjnego działania, translatory Vasco Electronics wyróżnia na zawsze bezpłatny i nielimitowany dostęp do internetu w 200 krajach. Urządzenia wykorzystywane są m.in. w turystyce, handlu, służbach medycznych oraz mundurowych.
– Ostatnie miesiące to czas nieustannego zwiększania skali naszej działalności, podyktowanego rozwojem produktu, ale i ekspansją na nowe rynki. Nasza dotychczasowa siedziba zwyczajnie zaczęła więc być zbyt mała. Ponadto, sam dział projektowania i wytwarzania produktu był rozlokowany w dwóch lokalizacjach. Nowa siedziba, która skondensuje deweloperów Vasco w jednym, przestrzennym miejscu to pożądany krok w kierunku jeszcze lepszego funkcjonowania tak innowacyjnej i rozbudowanej firmy jak nasza. Usprawni to również przepływ informacji, co zwiększy efektywność pracy. Wybór naturalnie padł na V.Offices — jeden z najbardziej ekologicznych biurowców w Polsce, gdyż filozofia ESG to droga, którą kierujemy się w wielu aspektach naszej działalności – mówi Maciej Góralski, prezes firmy Vasco Electronics.
Vasco Electronics wynajęło w V.Offices prawie 300 mkw. powierzchni biurowej. W nowej przestrzeni zostanie rozlokowany 35-osobowy dział deweloperski firmy, który dotychczas był rozdzielony pomiędzy dwie lokalizacje — Kraków i Krzeszowice. Umowę zawarto do końca stycznia 2023 r.
Najemcy kierują się lokalizacją, ale i ekologią
– Poszukiwanie nowego biura i decyzja o wyborze tego finalnego nie należą do łatwych procesów. Doceniamy, że firma Vasco Electronics zaufała nam i wybrała V.Offices. Jestem przekonana, że podobnie, jak innowacyjne rozwiązania posiada sam biurowiec, tak innowacyjnie i kreatywnie również będzie rozwijać się strategia nowego najemcy — dodaje Klaudia Rydz, Negocjator w Knight Frank.
V.Offices jest atrakcyjnym miejscem pracy, oferującym ponad 21 400 mkw. powierzchni biurowej. To świetnie zlokalizowany punkt na mapie Krakowa pod względem dostępu do komunikacji miejskiej. Biurowiec zorientowany jest na ekologię, oferując możliwość ładowania samochodów elektrycznych oraz stacje rowerowe, będące odpowiedzią na potrzeby pracowników wybierających transport nieszkodliwy dla środowiska. V.Offices na etapie projektowania został wyróżniony certyfikatem „International New Construction”.
– Zakończona sukcesem transakcja, zwłaszcza w trakcie pandemii COVID-19, dowodzi, że kluczowymi aspektami dla firm poszukujących obecnie biura są bezpieczeństwo i lokalizacja. Cieszę się, że rozwiązania wykorzystywane w naszym biurowcu zapewniają takie wsparcie, a jednocześnie liczę, że nowa przestrzeń i otoczenie wpłyną na dalszy rozwój Vasco Electronics — komentuje Sebastian Kiec, CEO AFI Europe Poland.
Krakowski budynek biurowy V.Offices jest obecnie drugim najbardziej proekologicznym budynkiem biurowym na świecie. Jako pierwszy w Polsce otrzymał najwyższą ocenę certyfikatu BREEAM, stosowanego przy ocenie budynków pod kątem ich ekologiczności.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.