Komunikaty PR

Victoria Dom: bezpieczny kredyt 2% potrzebny klientom i całej branży

2023-02-28  |  10:15
Biuro prasowe

Victoria Dom: bezpieczny kredyt 2% potrzebny klientom i całej branży

Wysoka inflacja i stopy procentowe wciąż są wyzwaniem zarówno dla osób, które planują kupić swoje pierwsze mieszkanie, jak i dla całej branży – ocenia Ewa Rathe-Głowacka, dyrektor marketingu Victorii Dom. Czynnikiem dynamizującym rynek mogą okazać się: rządowy program dopłat do kredytu na zakup pierwszego mieszkania Bezpieczny kredyt 2%, przewidywana na II połowę roku poprawa sytuacji gospodarczej związana ze spadkiem inflacji oraz złagodzenie przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) warunków oceny zdolności kredytowej (zawartych w  tzw. Rekomendacji S).

W Polsce, mimo iż ciągle brakuje – według różnych szacunków – nawet 2 mln mieszkań, liczba osób zaciągających kredyty hipoteczne była w 2022 r. najniższa od 20 lat. Przełożyło się to na spadek liczby transakcji zakupowych na rynku pierwotnym. – Zwykle ok. 30-40% stanowili klienci, którzy kupowali mieszkanie za gotówkę. W ostatnich miesiącach znacząco wzrosła liczba tych, którzy nie mogli wziąć kredytu hipotecznego. Nawet jeśli zgromadzili środki na wkład własny, to coraz wyższe stopy procentowe uniemożliwiały zakup pierwszego mieszkania – ocenia E. Rathe-Głowacka, dyrektor marketingu Victorii Dom. Według niej jasno wskazywało to na potrzebę systemowych rozwiązań w skali makro. I jest szansa, że taką propozycją stanie się rządowy Bezpieczny kredyt 2%. Istotny jest przy tym fakt, że w związku z rekomendowanym przez KNF obniżeniem bufora dla kredytów mieszkaniowych z 5. do 2,5 pkt. proc. wzrośnie zdolność kredytowa dla kredytobiorców. Jak wyliczają eksperci, w przypadku kredytów z tymczasowo stałą stopą procentową wzrost ten będzie stosunkowo nieduży, bo 19%, ale przy Bezpiecznym kredycie 2% wyniesie on aż ponad 70%. Dla kredytów ze zmienną stopą procentową wg KNF bufor powinien być wyższy, jednak o jego wysokości będą decydowały władze banku. 

Dla kogo i na jakich warunkach preferencyjny kredyt?

Bezpieczny Kredyt 2%  ma pomóc młodym Polakom sfinansować zakup swojego pierwszego mieszkania. Program obejmie osoby do 45 roku życia. Single będą mogli uzyskać kredyt do 500 tys. zł, a pary lub osoby wychowujące dziecko – do 600 tys. zł kredytu na preferencyjnych warunkach. Kredytobiorcy będą musieli jednak mieć zdolność kredytową adekwatną do kwoty kredytu, jaki chcą uzyskać. Nie będzie przy tym limitów ceny metra kwadratowego kupowanej nieruchomości. Projekt ustawy zakłada, że o kredyt będą mogły się ubiegać osoby, które w dniu udzielenia kredytu nie miały mieszkania, domu ani spółdzielczego prawa do lokalu. Kredytobiorca będzie mógł mieć jedynie nie większy niż 50 proc. udział w odziedziczonej nieruchomości, pod warunkiem, że w niej nie mieszka. Państwo przez 10 lat będzie dopłacało różnicę między stałą stopą ustaloną w oparciu o średnie oprocentowanie kredytów o stałej stopie w bankach kredytujących a oprocentowaniem kredytu zgodnie ze stopą 2% powiększoną o marżę banku. Program ma ruszyć w lipcu tego roku. Złagodzenie przez KNF Rekomendacji S spowodowało, że banki już zaczęły łagodzić procedury obliczania zdolności kredytowej. – Jednak z odpowiedzią czy nowa rekomendacja KNF przełoży się na wzrost liczby udzielanych kredytów musimy jeszcze poczekać. Powodem spadku liczby udzielanych kredytów jest także obecna sytuacja gospodarcza i wciąż wysokie raty kredytów hipotecznych, które są uzależnione od wysokości głównej stopy procentowej NBP, która wciąż wynosi 6,75% – przypomina dyr. marketingu Victorii Dom.

 

Korzyści dla klientów i dla rynku mieszkaniowego

 

O ile nie będzie istotnych zmian, to Bezpieczny kredyt 2% da nowe możliwości klientom i będzie pozytywnym impulsem dla całej branży – mówi E. Rathe-Głowacka. I dodaje, że optymizmem napawa ustabilizowanie popytu w ostatnim kwartale 2022 r. i wprowadzenie przez Victorię Dom własnego systemu wsparcia klientów. Dla wielu klientów pomocnym rozwiązaniem przy zakupie własnego „M” była propozycja 20/80, czyli wpłata 20 proc. ceny mieszkania przy podpisaniu umowy, a pozostałej kwoty przy odbiorze kluczy do mieszkania. 

 

***

 

Victoria Dom prowadzi 11 inwestycji w Warszawie i jedną w Krakowie. Wszystkie zaplanowane projekty są wprowadzane zgodnie z planem. W 2022 r. deweloper zakontraktował 1208 lokali. Na ten rok zapowiada zwiększenie tej liczby do 1500. Poprzez swoje spółki deweloper sprzedał w 2022 r. także 93 mieszkania w Berlinie i Lipsku o wartości ponad 42 mln euro. Według zapowiedzi zarządu spółki, w bieżącym roku oczekiwana jest sprzedaż na zbliżonym poziomie.

 

Victoria Dom to deweloper z 25-letnim doświadczeniem, którego filozofią jest maksymalne ułatwienie zakupu mieszkania. Pomaga w tym Dom Kredytowy Victoria. Victoria Dom oddała do użytku ponad 13 tys. mieszkań i domów. Spółka, która prowadzi inwestycje przede wszystkim w Warszawie, w dwa lata temu rozpoczęła również budowę osiedla Viva Piast w Krakowie. Od 7 lat deweloper jest obecny także na rynku niemieckim – w Berlinie i Lipsku.

Victoria Dom jest członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich, posiada certyfikat dewelopera poświadczający wiarygodność i fachowość usług. Victoria Dom była wielokrotnie nagradzana, w tym m.in. nagrodą Deweloper Roku „Gazety Finansowej” i Diamentem Forbesa.

Więcej informacji na stronie: www.victoriadom.pl

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.