Komunikaty PR

W Galerii Jurajskiej powstała komfortka. To nowe udogodnienie m.in. dla osób nie

2023-10-31  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )


W Galerii Jurajskiej oddano właśnie do użytku pierwszą w Częstochowie komfortkę. Jest to specjalnie przystosowany i wyposażony pokój pielęgnacyjny, w którym można m.in. przewinąć lub przebrać osobę niepełnosprawną czy przyjąć w spokoju leki, np. insulinę.

– Komfortki, znane też jako changing places, powstają na całym świecie. W samej tylko Wielkiej Brytanii jest ich już ponad 1,5 tysiąca. To standard, który spotyka się tam chociażby w muzeach, urzędach, na dworcach czy w centrach handlowych. W Polsce pomysł na takie miejsca, które łamią bariery, dopiero się przyjmuje – mówi Anna Borecka, wicedyrektor Galerii Jurajskiej.

– Naszą inicjatywą postanowiliśmy wykonać pierwszy krok i dać przykład w regionie, pokazując jak niewiele trzeba, aby wprowadzić nowe udogodnienie i poprawić w przestrzeni publicznej komfort osób z niepełnosprawnościami, ale także seniorów ze specjalnymi potrzebami czy osób przewlekle chorych, które muszą przyjmować regularnie leki – dodaje.

Komfortka w Jurajskiej powstała w węźle sanitarnym na 1. poziomie handlowym w pokoju pierwszej pomocy. Ogólnodostępne pomieszczenie wyposażono m.in. w leżankę, umywalkę, parawan, wózek inwalidzki oraz jednorazowe materiały higieniczne. Sam pokój jest natomiast na tyle szeroki, aby możliwe było w nim swobodne manewrowanie wózkiem inwalidzkim.

Wejście do niego pozbawione jest natomiast progu. Aby wejść do pomieszczenia należy zadzwonić na podany na drzwiach numer do infopunktu. W ten sposób zapewniona zostaje dodatkowa prywatność, ale także pełne bezpieczeństwo przebywających w nim osób. Komfortka sąsiaduje także z przystosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych toaletą oraz z toaletą dla opiekunów z dziećmi.

– Stworzona komfortka to wygodne miejsce, w którym w godnych warunkach, samodzielnie lub z pomocą opiekuna, każda osoba niepełnosprawna, niezależnie od wieku, może chwilę odpocząć i poleżeć, przebrać pieluchomajtki, a także w razie potrzeby zmienić odzież – mówi Anna Borecka.

– Pokój oddajemy także z myślą o seniorach, osobach przewlekle chorych, ze stomią czy z urazami, które z uwagi na swój stan zdrowia potrzebują chwili prywatności, a także o osobach po zabiegach i operacjach, które mogą mieć nagłą potrzebę zmiany opatrunku i muszą to zrobić w higienicznych warunkach – dodaje.

Dla Galerii Jurajskiej stworzenie komfortki to kolejny krok w pokonywaniu barier. Centrum handlowe dysponuje już 6 toaletami dla osób niepełnosprawnych, które wyposażono w specjalne uchwyty, możliwością wypożyczenia wózka, windami łączącymi wszystkie poziomy, a także zlokalizowanymi tuż przy wejściach oznakowanymi miejscami parkingowymi. Dodatkowo na parkingu obniżono krawężniki i stworzono bezpieczne wjazdy na jego teren.

W obiekcie działają także infokioski m.in. z mapą centrum handlowego, których wysokość i kąt nachylenia dopasowany jest do osób na wózkach. Oprócz tego, podłoga centrum wyłożona jest spełniającą specjalne normy posadzką, która ułatwia poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami. Na terenie całego obiektu nie ma także progów. Jest też dostępny trawelator.

– Oddana właśnie komfortka to nie tylko kolejne udogodnienie w Jurajskiej czy ważny krok w stronę inkluzywności. Liczymy, że w ślad za nami, pójdą także inne przestrzenie publiczne w Częstochowie i zainspirują się pomysłem, a w konsekwencji zdecydują się na stworzenie podobnego miejsca. Potrzeby są naprawdę ogromne – mówi Anna Borecka.

Galeria Jurajska to już drugi obiekt handlowy należący do GTC S.A., który w ostatnim miesiącu zdecydował się na uruchomienie komfortki. Podobny pokój pielęgnacyjny od października działa także w Galerii Północnej w Warszawie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów
Nieruchomości Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
2024-07-24 | 08:00

Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym

Niewiele czasu pozostało, by skorzystać z lipcowej promocji Grupy Murapol, w ramach której deweloper postawił do dyspozycji klientów 260 mieszkań i apartamentów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.