W Legnicy zawisła wiecha na budowie zaplecza technicznego Kolei Dolnośląskich
W czwartek, 17 listopada symbolicznym zawieszeniem wiechy, zakończony został kolejny, ważny etap prac budowlanych zaplecza technicznego Kolei Dolnośląskich w Legnicy. Generalnym wykonawcą wartej ponad 65 milionów złotych inwestycji jest ALSTAL Grupa Budowlana.
W uroczystości zawieszenia wiechy udział wzięli: Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, przedstawiciele Kolei Dolnośląskich z Prezesem Zarządu Damianem Stawikowskim na czele, a także przedstawiciele generalnego wykonawcy firmy ALSTAL.
- Uroczyste zawieszenie wiechy to znak, że ważny etap budowy został zakończony. Serdecznie dziękuję Inwestorowi Spółce Koleje Dolnośląskie za obdarzenie nas zaufaniem i za bardzo dobrą współpracę przy realizacji tej inwencji. – powiedział Jarosław Szczupak, Prezes Zarządu ALSTAL Grupa Budowlana, dodając: - Zaangażowane naszego zespołu ALSTAL Grupa Budowlana oraz Projektantów i Inspektorów świadczy o tym jak ważny to dla nas projekt. Już na tym etapie widoczna jest jego skala, w którym znajdzie się aż pięć torów najazdowych. Przed nami druga część projektu do której przystępujemy z pełną determinacją.
Inwestycja „Rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru Spółki Koleje Dolnośląskie S.A.” zakłada wybudowanie nowoczesnego obiektu, który będzie podzielony na trzy hale. Znajdzie się w nich pięć torów przejazdowych o długości 110 mb. Budynek o powierzchni całkowitej 6598,33 m2 i kubaturze aż 67105 m3 będzie mieć prawie 14 metrów wysokości. Zostanie on dobudowany do już istniejącej i użytkowanej hali serwisu taboru kolejowego, co jest sporym utrudnieniem dla generalnego wykonawcy.
- Koleje Dolnośląskie od 14 lat budowane są od podstaw i jest to pierwszy regionalny przewoźnik w kraju, powołany do życia w taki sposób – mówił Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Od początku zlecaliśmy serwisowanie naszych pojazdów i w przypadku bardziej zaawansowanych przeglądów robimy to nadal. Teraz dzięki budowie nowej hali serwisowej będziemy jednak w stanie przeprowadzać zaawansowane przeglądy na poziomie P4 we własnym zakresie.
- Jestem przekonany, że dzięki naszemu doświadczeniu i dobrze jakościowo wykonywanej pracy, obiekt będzie spełniał oczekiwania wszystkich użytkowników. To znacząca inwestycja dla Inwestora, całego regionu i społeczności lokalnej. W ALSTAL budujemy możliwości – a ten projekt to kolejny punkt na mapie realizacji naszej firmy, który poświadcza to, że słowa zamieniamy w czyny. – dodał Jarosław Szczupak.
O projekcie
Nowoczesne zaplecze techniczne Kolei Dolnośląskich powstaje w Legnicy przy ulicy Pątnowskiej 1. W ramach kontraktu, generalny wykonawca ALSTAL Grupa Budowlana, zadba o zagospodarowanie terenu, na którym powstaną nasadzenia, droga dojazdowa, a także 28 miejsc parkingowych. Dodatkowo powstanie instalacja wewnętrzna oraz infrastruktura towarzysząca, w której skład wchodzą sieci trakcyjne, układ torowy, a także zbiornik podziemny na paliwo wraz z dystrybutorem.
Rozbudowane zaplecze techniczne będzie podzielone na trzy hale, pozwalające na obsługę pojazdów szynowych o długości 110 mb. Pierwszą z nich stanowić będzie hala myjni automatycznej, w której znajdzie się jeden tor przejazdowy. Mycie pojazdów odbywać się będzie za pomocą szczotkowej myjni automatycznej i ręcznego domywania miejsc.
Kolejną część budynku zaplecza technicznego stanowić będzie miejsce napraw, gdzie zamontowane zostaną trzy tory przejazdowe, a każdy z nich wyposażony będzie w kanały rewizyjne. Kolejną tworzyć będzie hala tokarki podtorowej z jednym torem przejazdowym, który ułożony będzie w poziomie betonowej posadzki.
W halach znajdą się pomieszczenia pomocnicze oraz stanowiska warsztatowe. Nad halą myjni na drugiej kondygnacji zlokalizowane zostanie zaplecze socjalno-biurowe, w których znajdą się pomieszczenia administracyjne, węzły sanitarne, szatnie i serwerownia.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.