Wiecha na obiekcie budowanym przez Panattoni dla Phoenix Contact E-Mobility
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie oraz Phoenix Contact E-Mobility, działający w obszarze elektromobilności, wspólnie świętowały dzisiaj zakończenie pierwszego etapu budowy fabryki na terenie Parku Naukowego-Technologicznego Rzeszów-Dworzysko. Konstrukcję hali i pokrycie jej dachem wykonano zaledwie w dwa miesiące. Od pierwszego kwartału przyszłego roku Phoenix Contact E-Mobility będzie tu produkować i testować różne kable do ładowania AC i DC, dostarczając je między innymi wiodącym producentom samochodów. Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) pomogła w sprawnej realizacji budowy, a w podpisaniu umowy doradzała firma Colliers International
Zakończenie pierwszego etapu budowy uczczono poprzez umieszczenie znaku firmowego na murze nowego zakładu. Zaproszonych gości przywitali i opowiedzieli o całym projekcie przedstawiciele Phoenix Contact E-Mobility - CEO Michael Heinemann i COO Ralf Döhre - oraz Michał Chodecki, Panattoni. Głos zabrał także Paweł Baj, Burmistrz Głogowa Małopolskiego, wskazując na dobre perspektywy rozwoju regionu rzeszowskiego.
Jak przyznaje Michał Chodecki, BTS Development Director w Panattoni, termin wybudowania i uruchomienia fabryki był wyzwaniem. „Ze względu na pandemię czas potrzebny na uzyskanie niezbędnych zezwoleń znacząco wydłużył się przez co budowa ruszyła z miesięcznym opóźnieniem. W ciągu następnych dwóch miesięcy udało nam się jednak postawić konstrukcję hali i pokryć ją dachem. W sumie zainstalowaliśmy 108 prefabrykowanych słupów, zużyliśmy 170 ton stali, 10 000 metrów kwadratowych blachy na pokrycie dachu oraz 2 000 m kw. wełny mineralnej na jego izolację. Obecnie trwają prace nad siecią gazową, wodną i elektryczną, systemem odzysku ciepła, wentylacją. Rozpoczął się również montaż paneli elewacyjnych. W kolejnym etapie zostanie wykonana posadzka przemysłowa. Klient uzyska wczesny dostęp do obiektu już na początku grudnia, aby rozpocząć montaż linii technologicznych w hali produkcyjnej. Zakończenie inwestycji planowane jest trzy tygodnie później. Data ta, mimo początkowego opóźnienia, nie uległa zmianie” - mówi Chodecki.
Nowa fabryka w Polsce zajmie łączną powierzchnię 15 000 m kw. Z tego 14 000 m kw. to powierzchnia produkcyjno-magazynowa, a 1 000 - biurowa. Plan zakłada rozpoczęcie produkcji już na początku 2021 roku, a w ciągu najbliższych kilku lat w fabryce znajdzie pracę ponad 250 pracowników.
Zespół zarządzający nową fabryką Phoenix Contact E-Mobility pod kierownictwem Dominika Mazura został już zatrudniony i obecnie pracuje w wynajmowanym biurze w centrum Rzeszowa. Kierownik projektu Christoph Paetzold wskazuje na zalety lokalizacji nowej fabryki: „Rzeszów to dynamiczne i szybko rozwijające się miasto z uniwersytetami i siedzibami wielu przedsiębiorstw. Region jest również znany jako „Dolina Lotnicza” ze względu na liczne firmy z tej branży ulokowane w okolicy. Mamy nadzieję, że to środowisko zapewni nam długoterminowy sukces produkcyjny”.
Wątpliwości co do tego nie ma Grzegorz Słomkowski, Wiceprezes Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu: „Branża motoryzacyjna w Polsce od kilku lat przeżywa dynamiczny rozwój i przyciąga znaczących inwestorów. Bardzo się cieszę, że mogę powitać nowego gracza, firmę Phoenix Contact E-Mobility, w naszym wyjątkowym ekosystemie producentów i poddostawców dla branży elektromobilności. Dziś po raz kolejny wybrano Polskę na lokalizację ważnej inwestycji w globalną sieć produkcyjną przemysłu motoryzacyjnego ”– mówi.
Park Naukowo-Technologiczny Rzeszów-Dworzysko, położony blisko lotniska (15 minut jazdy) i korzystający z dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej, oferuje wiele korzyści logistycznych. Obiekt położony jest przy trasie S-19, będącej częścią „Via Carpathia”, która docelowo połączy Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. Ponadto w pobliżu znajduje się autostrada A4, łącząca południowo-wschodnią i południowo-zachodnią granicę Polski, a której przedłużenia biegną przez Niemcy na zachodzie i Ukrainę na wschodzie.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.