Komunikaty PR

Wiecha na obiekcie budowanym przez Panattoni dla Phoenix Contact E-Mobility

2020-09-16  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie oraz Phoenix Contact E-Mobility, działający w obszarze elektromobilności, wspólnie świętowały dzisiaj zakończenie pierwszego etapu budowy fabryki na terenie Parku Naukowego-Technologicznego Rzeszów-Dworzysko. Konstrukcję hali i pokrycie jej dachem wykonano zaledwie w dwa miesiące. Od pierwszego kwartału przyszłego roku Phoenix Contact E-Mobility będzie tu produkować i testować różne kable do ładowania AC i DC, dostarczając je między innymi wiodącym producentom samochodów. Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) pomogła w sprawnej realizacji budowy, a w podpisaniu umowy doradzała firma Colliers International

Zakończenie pierwszego etapu budowy uczczono poprzez umieszczenie znaku firmowego na murze nowego zakładu. Zaproszonych gości przywitali i opowiedzieli o całym projekcie  przedstawiciele Phoenix Contact E-Mobility - CEO Michael Heinemann i COO Ralf Döhre - oraz Michał Chodecki, Panattoni. Głos zabrał także Paweł Baj, Burmistrz Głogowa Małopolskiego, wskazując na dobre perspektywy rozwoju regionu rzeszowskiego.

Jak przyznaje Michał Chodecki, BTS Development Director w Panattoni, termin wybudowania i uruchomienia fabryki był wyzwaniem. „Ze względu na pandemię czas potrzebny na uzyskanie niezbędnych zezwoleń znacząco wydłużył się przez co budowa ruszyła z miesięcznym opóźnieniem. W ciągu następnych dwóch miesięcy udało nam się jednak postawić konstrukcję hali i pokryć ją dachem. W sumie zainstalowaliśmy 108 prefabrykowanych słupów, zużyliśmy 170 ton stali, 10 000 metrów kwadratowych blachy na pokrycie dachu oraz 2 000 m kw. wełny mineralnej na jego izolację. Obecnie trwają prace nad siecią gazową, wodną i elektryczną, systemem odzysku ciepła, wentylacją. Rozpoczął się również montaż paneli elewacyjnych. W kolejnym etapie zostanie wykonana posadzka przemysłowa. Klient uzyska wczesny dostęp do obiektu już na początku grudnia, aby rozpocząć montaż linii technologicznych w hali produkcyjnej. Zakończenie inwestycji planowane jest trzy tygodnie później. Data ta, mimo początkowego opóźnienia, nie uległa zmianie” - mówi Chodecki.

Nowa fabryka w Polsce zajmie łączną powierzchnię 15 000 m kw. Z tego 14 000 m kw. to powierzchnia produkcyjno-magazynowa, a 1 000 - biurowa. Plan zakłada rozpoczęcie produkcji już na początku 2021 roku, a w ciągu najbliższych kilku lat w fabryce znajdzie pracę ponad 250 pracowników.

Zespół zarządzający nową fabryką Phoenix Contact E-Mobility pod kierownictwem Dominika Mazura został już zatrudniony i obecnie pracuje w wynajmowanym biurze w centrum Rzeszowa. Kierownik projektu Christoph Paetzold wskazuje na zalety lokalizacji nowej fabryki: „Rzeszów to dynamiczne i szybko rozwijające się miasto z uniwersytetami i siedzibami wielu przedsiębiorstw. Region jest również znany jako „Dolina Lotnicza” ze względu na liczne firmy z tej branży ulokowane w okolicy. Mamy nadzieję, że to środowisko zapewni nam długoterminowy sukces produkcyjny”.

Wątpliwości co do tego nie ma Grzegorz Słomkowski, Wiceprezes Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu: „Branża motoryzacyjna w Polsce od kilku lat przeżywa dynamiczny rozwój i przyciąga znaczących inwestorów. Bardzo się cieszę, że mogę powitać nowego gracza, firmę Phoenix Contact E-Mobility, w naszym wyjątkowym ekosystemie producentów i poddostawców dla branży elektromobilności. Dziś po raz kolejny wybrano Polskę na lokalizację ważnej inwestycji w globalną sieć produkcyjną przemysłu motoryzacyjnego ”– mówi.

Park Naukowo-Technologiczny Rzeszów-Dworzysko, położony blisko lotniska (15 minut jazdy) i korzystający z dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej, oferuje wiele korzyści logistycznych. Obiekt położony jest przy trasie S-19, będącej częścią „Via Carpathia”, która docelowo połączy Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. Ponadto w pobliżu znajduje się autostrada A4, łącząca południowo-wschodnią i południowo-zachodnią granicę Polski, a której przedłużenia biegną przez Niemcy na zachodzie i Ukrainę na wschodzie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zmiany w ustawie wiatrakowej przełożą się na dodatkowe wpływy do budżetów gmin. Do 2030 roku sięgnąć mogą one 935 mln zł

Nowelizacja ustawy wiatrakowej, a szczególnie zmniejszenie wymaganej odległości farm od zabudowań, może zwiększyć potencjał polskiej energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie. Przychody z podatków od takich instalacji mogą wynieść w każdej z gmin nawet kilka milionów złotych rocznie. Na turbinach wiatrowych w gminie zyskają również sami mieszkańcy, ponieważ 10 proc. łącznej mocy zainstalowanej będzie możliwe do objęcia przez mieszkańców na zasadzie tzw. wirtualnego prosumenta. – Wokół energetyki wiatrowej krąży jednak wiele mitów. Konieczna jest edukacja społeczeństwa – podkreśla Anna Kosińska z Res Global Investment.

Problemy społeczne

Ukraińscy uchodźcy w Polsce mają coraz lepszy dostęp do opieki zdrowotnej. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi

Uchodźcy z Ukrainy, którzy przebywają w Polsce, mają coraz lepszy dostęp do polskiego systemu opieki zdrowotnej i coraz lepiej rozumieją, jak się w nim poruszać. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi, blisko co piąty korzysta z usług stomatologicznych, a wśród dzieci obserwowany jest wzrost poziomu wyszczepienia. Statystyki zebrane przez GUS i Światową Organizację Zdrowia pokazują też, że wyzwania, z którymi wciąż się mierzą – jak długie kolejki do specjalistów, duże koszty konsultacji i leczenia czy wysokie ceny leków – pokrywają się z tymi, z którymi boryka się również polskie społeczeństwo.

Ochrona środowiska

Średnie i małe firmy mogą mieć problem z gromadzeniem danych do raportów zrównoważonego rozwoju. Bez nich grozi im utrata partnerów biznesowych

Duże podmioty już w 2025 roku będą musiały opublikować swoje raporty zrównoważonego rozwoju w zgodzie z wymogami unijnej dyrektywy CSDR. To pociągnie za sobą zmiany w całym łańcuchu wartości i wpłynie również na MŚP. Ich więksi partnerzy biznesowi zaczną bowiem wymagać od nich dostarczania określonych danych – dotyczących m.in. ich emisji gazów cieplarnianych i wpływu na środowisko – aby móc je uwzględnić w swoich sprawozdaniach. – Mniejsze firmy, które są partnerami czy podwykonawcami dużych koncernów, będą musiały ten wymóg spełnić – podkreśla Dariusz Brzeziński z Meritoros. Jego zdaniem w praktyce mogą jednak mieć z tym duży problem.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.