Komunikaty PR

Wiedzieć więcej, budować lepiej?

2022-11-21  |  18:00
Biuro prasowe

300 firm działających na rynku mieszkaniowym uzyskało dostęp do danych, które pozwolą im jeszcze szybciej i precyzyjniej podejmować decyzje biznesowe. Czy rynek mieszkaniowy na tym zyska? I jaka z tej wiedzy płynie korzyść dla Kowalskiego?

Już od 15 listopada deweloperzy będą mogli na bieżąco sprawdzać jak wygląda sprzedaż, konkurencja, oferty i ceny w okolicy ich inwestycji. Będą mogli również skorzystać z „banku wiedzy” tzn. zgromadzonych w jednym miejscu i opatrzonych komentarzem eksperckim danych makroekonomicznych, które ułatwią im podejmowanie decyzji inwestycyjnych. Wszystko to w duchu demokratyzacji danych, którą zapewnia Otodom we współpracy z PZFD.

Otodom Analytics, bo o tym narzędziu mowa, to nowy produkt, którego podwaliny powstały już w 2015 roku wraz z powstaniem platformy obido.pl.

– Od wielu lat wspieraliśmy klientów w procesie podejmowania decyzji o wyborze wymarzonego mieszkania. Naszym celem – wówczas jako obido – było zapewnienie im jak najlepszych warunków i wiedzy, by decyzja ta była świadoma i możliwie najbardziej satysfakcjonująca. Produktem ubocznym tej działalności była ogromna ilość danych, które przy odpowiedniej agregacji i opracowaniu stanowią nieocenioną wiedzę o rynku. Dziś wiemy, że mogą pracować nie tylko na rzecz klientów, ale wszystkich, którzy współtworzą rynek mieszkaniowy: deweloperów, agentów nieruchomości, samorządów, ale także firm, które w naturalny sposób z rynkiem mieszkaniowym są powiązane – mówi Paweł Gniadkowski, współzałożyciel obido.pl oraz współtwórca Otodom Analytics.

Połączenie sił obido z Otodom w ramach Grupy OLX pozwoliło na rozszerzenie tego katalogu danych i dało podwaliny pod stworzenie narzędzia, które nie tylko w znacznym stopniu przyspiesza dostęp do wielowymiarowych statystyk, ale również stanowi kompendium wiedzy o rynku na wielu różnych płaszczyznach. Zaangażowanie w projekt ekspertów od lat obserwujących i komentujących rynek nieruchomości mieszkaniowych jest gwarancją wiarygodności danych i rzetelności opinii.

– Dane to dziś najważniejszy zasób przy podejmowaniu decyzji biznesowych. W warunkach dynamicznie zmieniającego się otoczenia tym większa jego wartość im szybciej jest aktualizowany, a Otodom Analytics daje nam możliwość bieżącego dostępu do najświeższych statystyk oraz unikalnego w skali rynku komentarza eksperckiego. Jako podmiot od ponad dwóch dekad działający na rzecz profesjonalizacji branży nie mogliśmy nie dostrzec potencjału tego narzędzia. Już od jutra 300 firm zrzeszonych w Związku będzie miało przywilej korzystania z tego zasobu – komentuje Konrad Płochocki, Dyrektor Zarządzający PZFD.

Gdzie korzyść dla Kowalskiego?

Można ją rozpatrywać z kilku różnych perspektyw. Pierwsza to ta, że Otodom dzieli się wiedzą nie tylko z firmami, ale też ze zwykłymi użytkownikami. Na portalu udostępnione zostało nieodpłatnie narzędzie, które w oparciu o dane z Otodom Analytics pozwala przeanalizować samodzielnie i w kilku różnych aspektach ceny nieruchomości w 40 miastach w Polsce, w tym w części z nich również w skali mikro, z podziałem na dzielnice.

Druga opiera się na połączeniu wiedzy o potrzebach i preferencjach nabywców z analizą aktualnej oferty produktowej i cenowej na większości dużych rynków. Pozwala to dostosowywać produkt oraz racjonalizować politykę sprzedażową firm działających na rynku i w otoczeniu rynku nieruchomości (w tym firm budowlanych, wykończeniowych, producentów wyposażenia, dostawców mediów etc).

Trzecia to nieodzowny wkład ekspercki w analizę dostępnych wskaźników makro i mikroekonomicznych, który pozwala łatwiej interpretować zjawiska oddziałujące na mieszkaniówkę z perspektywy finansowej, ekonomicznej, socjologicznej i czysto rynkowej. To ogromna wartość nie tylko dla uczestników tego rynku.

– Dynamika rynku jest tak duża, jak nigdy wcześniej. Bieżący dostęp do danych pozwala oswajać tę zmieniającą się rzeczywistość. Wielość czynników, oraz wzajemne przenikanie się segmentów – również tych wschodzących – może być przytłaczająca, ale przy wsparciu odpowiednich narzędzi pozwala na odnajdywanie korzyści i mitygowanie zagrożeń. Daje niezbędną wiedzę dla konstruowania odpowiedniej polityki mieszkaniowej, strategii rozwoju firm oraz wspiera indywidualne decyzje osób prywatnych. Pod tym względem Otodom Analytics jest unikatowym produktem na polskim rynku – podsumowuje Katarzyna Kuniewicz, szefowa badań Otodom Analytics.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.