Komunikaty PR

Wielka sztuka na budynkach. Nowy trend w budownictwie mieszkaniowym

2021-03-01  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Murale na stałe wkomponowały się w miejski krajobraz. Do niedawna ozdabiały tylko stare mury. Teraz coraz częściej nadają barw także nowym budynkom. Przykłady wielkoformatowych murali, które niedawno pojawiły się na warszawskiej Pradze, świadczą o nowym trendzie. Jego elementy widoczne są także we wnętrzach budynków mieszkalnych.

Stanisław Wyspiański namalował „Barki na Sekwanie” w 1893 roku, prawdopodobnie w Paryżu. Oryginał jest w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie. Certyfikowana reprodukcja znajduje się we Wrocławiu – w holu budynku mieszkalnego przy ul. Wyspiańskiego 11.

Wyspiańskiego 11 to adres i jednocześnie nazwa pierwszej inwestycji zrealizowanej we Wrocławiu przez dewelopera Bouygues Immobilier Polska. Francuskie korzenie tej firmy uzasadniają wybór „Barek na Sekwanie”. – Chcieliśmy nawiązać do Paryża oraz wprowadzić element, który nada budynkowi indywidualny charakter. Wybór dzieła patrona ulicy, przy której stoi budynek był oczywisty – wspomina Cezary Grabowski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Bouygues Immobilier Polska.

Wielka sztuka na budynkach

Dzieła sztuki w nowych budynkach mieszkalnych widuje się w Polsce od lat, ale w ostatnim czasie sztuka coraz śmielej wychodzi także na zewnątrz. Głównie pod postacią murali, które ozdabiają już nie tylko kamienice i inne stare budynki, lecz także te zupełnie nowe. W przestrzeni miejskiej nie ma już miejsca na strach przed dużym formatem. Murale pokrywają całe ściany. Niedawno wielkoformatowe murale pojawiły się np. na budynkach Atelier Praga 2 oraz Stalowa 39 na Pradze-Północ w Warszawie (oba budynki zostały oddane do użytku w 2020 roku). – Sztuka uliczna odmienia budynki i czyni je unikatowymi. Dzięki niej zmienia się oblicze całych miast. Mural wprowadza kolor, optymizm, wspomnienia. Budzi emocje. Jest pretekstem do dyskusji. Mieszkańcy bardzo doceniają, gdy deweloper daje im coś niestandardowego, szczególnie gdy jest to element nawiązujący do historii miejsca, w którym kupili mieszkanie – mówi Cezary Grabowski.

Mural na Atelier Praga 2 przedstawia ulicznego grajka z akordeonem. Postać jest przedstawiona do góry nogami. Autorem malowidła jest Mateusz Kołka, znany i doceniony polski ilustrator. – Uliczni grajkowie są nieodłączną częścią praskiej tradycji – uzasadnia Cezary Grabowski.

Mural na Stalowej 39 także odnosi się do tradycji warszawskiej Pragi. Przedstawia on geometryczne wyobrażenie dawnego, kultowego targowiska zwanego przez mieszkańców Bazarem Pachulskiego i Domańskiego. – Wyrazista i barwna Praga to idealne miejsce dla współczesnej sztuki ulicznej, która jest odważna w formie i nie boi się eksperymentować ze stylem. Niewykluczone, że murale będą pojawiać się także na naszych budynkach w innych częściach Warszawy i w innych miastach Polski. Sztuka to nowy trend w budownictwie, z którego chcemy czerpać i który chcemy rozwijać – podkreśla Cezary Grabowski.

Autorem muralu na Stalowej 39 jest Daniel „Chazme” Kaliński. Jego wymiary to 20 m wysokości i 13 m szerokości.

Sztuka współtworzy osiedla

Deweloper Bouygues Immobilier wprowadza do budynków także inne dekoracje wizualne. Graficznym motywem przewodnim osiedla Perspective – Wille Miejskie, realizowanego na wrocławskich Kowalach, jest designerski liść dębu, który pojawi się na korytarzach, balustradach balkonów i w kilku innych miejscach. Z kolej w ukończonym niedawno budynku Centreville wyróżnia się designerskie logo w kształcie serca, jako symbol lokalizacji budynku w centrum miasta. Poza tym w Centreville jedną z wewnętrznych ścian zdobi grafika dużej mapy przedwojennego Wrocławia. – Dziś sztuka, w różnorodnych formach, coraz bardziej współtworzy nasze osiedla. A wszystko zaczęło się w roku 2004 od Rezydencji Renoir, która jest naszą pierwszą inwestycją mieszkaniową zrealizowaną w Polsce. W tym przypadku do sztuki odnieśliśmy się w oczywiście nazwą, której część to nazwisko słynnego francuskiego malarza – wyjaśnia Cezary Grabowski.

Deweloper Bouygues Immobilier w tym roku obchodzi 20-lecie działalności w Polsce. Przez ten czas ukończył 51 inwestycji mieszkaniowych w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu, a także oddał do użytku ponad 7200 mieszkań.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.