Komunikaty PR

Wielka sztuka na budynkach. Nowy trend w budownictwie mieszkaniowym

2021-03-01  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Murale na stałe wkomponowały się w miejski krajobraz. Do niedawna ozdabiały tylko stare mury. Teraz coraz częściej nadają barw także nowym budynkom. Przykłady wielkoformatowych murali, które niedawno pojawiły się na warszawskiej Pradze, świadczą o nowym trendzie. Jego elementy widoczne są także we wnętrzach budynków mieszkalnych.

Stanisław Wyspiański namalował „Barki na Sekwanie” w 1893 roku, prawdopodobnie w Paryżu. Oryginał jest w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie. Certyfikowana reprodukcja znajduje się we Wrocławiu – w holu budynku mieszkalnego przy ul. Wyspiańskiego 11.

Wyspiańskiego 11 to adres i jednocześnie nazwa pierwszej inwestycji zrealizowanej we Wrocławiu przez dewelopera Bouygues Immobilier Polska. Francuskie korzenie tej firmy uzasadniają wybór „Barek na Sekwanie”. – Chcieliśmy nawiązać do Paryża oraz wprowadzić element, który nada budynkowi indywidualny charakter. Wybór dzieła patrona ulicy, przy której stoi budynek był oczywisty – wspomina Cezary Grabowski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Bouygues Immobilier Polska.

Wielka sztuka na budynkach

Dzieła sztuki w nowych budynkach mieszkalnych widuje się w Polsce od lat, ale w ostatnim czasie sztuka coraz śmielej wychodzi także na zewnątrz. Głównie pod postacią murali, które ozdabiają już nie tylko kamienice i inne stare budynki, lecz także te zupełnie nowe. W przestrzeni miejskiej nie ma już miejsca na strach przed dużym formatem. Murale pokrywają całe ściany. Niedawno wielkoformatowe murale pojawiły się np. na budynkach Atelier Praga 2 oraz Stalowa 39 na Pradze-Północ w Warszawie (oba budynki zostały oddane do użytku w 2020 roku). – Sztuka uliczna odmienia budynki i czyni je unikatowymi. Dzięki niej zmienia się oblicze całych miast. Mural wprowadza kolor, optymizm, wspomnienia. Budzi emocje. Jest pretekstem do dyskusji. Mieszkańcy bardzo doceniają, gdy deweloper daje im coś niestandardowego, szczególnie gdy jest to element nawiązujący do historii miejsca, w którym kupili mieszkanie – mówi Cezary Grabowski.

Mural na Atelier Praga 2 przedstawia ulicznego grajka z akordeonem. Postać jest przedstawiona do góry nogami. Autorem malowidła jest Mateusz Kołka, znany i doceniony polski ilustrator. – Uliczni grajkowie są nieodłączną częścią praskiej tradycji – uzasadnia Cezary Grabowski.

Mural na Stalowej 39 także odnosi się do tradycji warszawskiej Pragi. Przedstawia on geometryczne wyobrażenie dawnego, kultowego targowiska zwanego przez mieszkańców Bazarem Pachulskiego i Domańskiego. – Wyrazista i barwna Praga to idealne miejsce dla współczesnej sztuki ulicznej, która jest odważna w formie i nie boi się eksperymentować ze stylem. Niewykluczone, że murale będą pojawiać się także na naszych budynkach w innych częściach Warszawy i w innych miastach Polski. Sztuka to nowy trend w budownictwie, z którego chcemy czerpać i który chcemy rozwijać – podkreśla Cezary Grabowski.

Autorem muralu na Stalowej 39 jest Daniel „Chazme” Kaliński. Jego wymiary to 20 m wysokości i 13 m szerokości.

Sztuka współtworzy osiedla

Deweloper Bouygues Immobilier wprowadza do budynków także inne dekoracje wizualne. Graficznym motywem przewodnim osiedla Perspective – Wille Miejskie, realizowanego na wrocławskich Kowalach, jest designerski liść dębu, który pojawi się na korytarzach, balustradach balkonów i w kilku innych miejscach. Z kolej w ukończonym niedawno budynku Centreville wyróżnia się designerskie logo w kształcie serca, jako symbol lokalizacji budynku w centrum miasta. Poza tym w Centreville jedną z wewnętrznych ścian zdobi grafika dużej mapy przedwojennego Wrocławia. – Dziś sztuka, w różnorodnych formach, coraz bardziej współtworzy nasze osiedla. A wszystko zaczęło się w roku 2004 od Rezydencji Renoir, która jest naszą pierwszą inwestycją mieszkaniową zrealizowaną w Polsce. W tym przypadku do sztuki odnieśliśmy się w oczywiście nazwą, której część to nazwisko słynnego francuskiego malarza – wyjaśnia Cezary Grabowski.

Deweloper Bouygues Immobilier w tym roku obchodzi 20-lecie działalności w Polsce. Przez ten czas ukończył 51 inwestycji mieszkaniowych w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu, a także oddał do użytku ponad 7200 mieszkań.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.