Komunikaty PR

Wrocław: gdzie dziś szukamy mieszkań?

2021-01-20  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Choć pierwsza trójka najchętniej wybieranych dzielnic się nie zmieniła, to zauważalne są zmiany w strukturze wiekowej mieszkańców. Na przestrzeni ostatnich 20 lat silnie rozwinęły się tereny Psiego Pola. To właśnie tu liczba ludności wzrosła o… prawie 16 tysięcy. Gdzie dziś szukamy mieszkań we Wrocławiu? Na co zwracamy szczególną uwagę?

Wróciliśmy do miast

Kilkanaście lat temu mieszkanie poza miastem mogło być synonimem luksusu. Duży dom z ogrodem był marzeniem dla wielu osób, jednak wizja ta nie zawsze była w stanie przetrwać próbę czasu. Przestrzeń nie rekompensowała długich dojazdów do pracy. Coraz więcej osób wracało zatem do miast, licząc na wyższy komfort życia. 

Niemal w kontrze do trendu podmiejskiego życia pojawiała się moda na centrum miasta. Być blisko wszystkiego – atrakcji, infrastruktury, parków – oznaczało dla wielu uwolnienie się od przymusu dojazdów i zyskanie czasu dla siebie. 

Lepsza infrastruktura, większe możliwości

Jednak z biegiem czasu osoby poszukujące mieszkań zaczęły zwracać coraz większą uwagę na komfortową, spokojną okolicę. Rozwiązaniem stały się inwestycje budowane w otoczeniu zieleni. Wraz z rozbudową infrastruktury – zwiększaniem siatki połączeń w komunikacji miejskiej czy pojawieniem się nowych możliwości transportu: rowerów miejskich czy hulajnóg i skuterów wypożyczanych na minuty – pojęcie „dogodnej lokalizacji” staje się znacznie obszerniejsze. Miejsce, z którego można dostać się do innych części miasta na różne sposoby, jest dla kupujących atrakcyjne.

Psie Pole z największym przyrostem mieszkańców 

Od lat niezmiennie w czołówce najczęściej wybieranych dzielnic są Fabryczna, Krzyki i Śródmieście. Najwięcej mieszkańców przybyło za to na Psim Polu. W ciągu niespełna 20 lat przybyło aż 15,9 tys. osób. To rekordowy wzrost. Na Fabrycznej liczba mieszkańców wzrosła o 12 tys., a na Krzykach – o 10 tys. Jedynie Stare Miasto i Śródmieście odnotowały spadki – odpowiednio o 14 tys. i 24 tys.

Krzyki najczęściej wybierane przez ludzi między 30 a 35 r.ż.

Interesujący jest również podział dzielnic ze względu na wiek. Według danych Urzędu Statystycznego we Wrocławiu jeszcze 20 lat temu najliczniejszą grupą wiekową na Fabrycznej i Psim Polu były osoby w wieku 45-49, obecnie to 35-39. Odwrotną tendencję natomiast można zaobserwować na Krzykach, Śródmieściu i Starym Mieście – kiedyś zamieszkiwały je najliczniej osoby w wieku 20-24, obecnie: 30-34.

Jakich mieszkań szukają wrocławianie?

Szukając nowego M, bierzemy pod uwagę w dużej mierze lokalizację, cenę nieruchomości oraz standard inwestycji. Na znaczeniu zyskują te osiedla, które są położone w spokojnej, cichej okolicy. 

W ostatnich latach mocno rozbudowują się okolice nad rzeką. Mieszkańcy mają do dyspozycji tereny zielone, dobre do uprawiania sportu czy spacerów. Jednocześnie to, co je wyróżnia, to również często bliskość Rynku, czyli połączenie dwóch bardzo cenionych przez nabywców aspektów. W myśl tej idei zbudowaliśmy Osiedle nad Odrą – inwestycję przy ul. Rychtalskiej – tłumaczy Jakub Orski z biura sprzedaży WPBM „Mój Dom” S.A. – Z drugiej zaś strony klienci często są zainteresowani obrzeżami miasta, ale jeszcze w jego administracyjnych granicach, co zapewnia dobrą infrastrukturę. Nasza najnowsza inwestycja, Nova Stoczniova, mieści się właśnie na Zakrzowie – w spokojnej okolicy, często wybieranej przez rodziny z dziećmi.

Niezaprzeczalnie kupujący zwracają dziś jeszcze większą uwagę na swój komfort. O ile kilkanaście lat temu balkon był atutem oferty, o tyle dziś jest jej obowiązkowym elementem. Pożądane są także ogródki na parterze inwestycji. Wielu planuje zakup mieszkania nieco większego – z myślą o domowym biurze. Dla przyszłych mieszkańców istotna jest też kwestia parkingu – zwłaszcza na obrzeżach często zdarza się, że na rodzinę przypadają dwa samochody. To aspekty, które – obok lokalizacji – mogą okazać się decydujące dla wyboru konkretnego mieszkania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.