Wsparcie od Oddziału Poznańskiego PZFD
Branża deweloperska w całej Polsce aktywnie włączyła się w pomoc w związku z pandemią. Działający na terenie Wielkopolski Oddział Poznański Polskiego Związku Firm Deweloperskich już od wiosny 2020 roku podejmuje szereg działań by wspomóc walkę z koronawirusem.
Jeszcze w kwietniu 2020 roku deweloperzy przekazali łącznie ponad 2,5 miliona złotych na walkę z koronawirusem i wsparcie personelu medycznego w całej Polsce. Na tę kwotę złożyły się darowizny w ramach zbiórki wśród firm członkowskich PZFD „Deweloperzy wspierają lekarzy”, a także wsparcie akcji „Korona z głowy”. Ponadto, każdy z oddziałów PZFD podjął też swoje działania, jak również indywidualnie zaangażowali się poszczególni deweloperzy.
Oddział Poznański PZFD włączył się w walkę z trudną sytuacją już na początku ogłoszonej pandemii. W marcu 2020 przedstawiciele związku odwiedzili Szpital Miejski im. Józefa Strusia przy ul. Szwajcarskiej, który obecnie pełni funkcję szpitala zakaźnego. W następstwie rozmów z dyrekcją szpitala na temat potrzeb placówki, ze środków pieniężnych Oddziału Poznańskiego PZFD sfinansowana została instalacja monitoringu na dwóch oddziałach chirurgii. To w sumie 14 kamer, które zdecydowanie ułatwiają codzienne funkcjonowanie personelu medycznego. Ponadto, na prośbę koordynatora Wydziału Zdrowia Urzędu Miasta Poznania i przy współpracy z firmą Algeco, Oddział zapewnił 10 kontenerów mieszkalnych z toaletami i prysznicami dla czterech ośrodków pomocy. Jeden z nich trafił do Ośrodka dla Bezdomnych przy ulicy Kobylepole w Poznaniu, dwa do Wielkopolskiego Centrum Pomocy Bliźniemu Monar-Markot, trzy do poznańskiego Pogotowia Społecznego. Ostatnie cztery wykorzystywane są przez Ośrodek dla Bezdomnych w Błońsku. Wszystkie służą jako miejsce kwarantanny. Jesienią, minionego roku, ze względu na pogarszającą się sytuację Oddział Poznański PZFD podjął decyzję o kontynuacji wsparcia i przedłużeniu finansowania kontenerów do połowy 2021 roku, korygując plany wydatkowania sporej części środków budżetu Oddziału. - Jako Oddział robimy bardzo dużo, by sprostać tej trudnej sytuacji. Jednak w kontekście rozprzestrzeniającej się pandemii, potrzeby i oczekiwania społeczności, w której funkcjonujemy są ogromne. Dlatego podjęliśmy wspólnie decyzje o dalszym finansowaniu funkcjonowania kontenerów. - mówi Andrzej Marszałek, Prezes Zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.