Wyjątkowa, pełna zieleni przestrzeń przy nowej inwestycji Eiffage we Wrocławiu

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Wyjątkowa, pełna zieleni i udogodnień przestrzeń powstaje przy nowej inwestycji Eiffage we Wrocławiu
Zróżnicowana roślinność, przestrzeń do zabaw dla dzieci oraz sąsiedzkiej integracji, a także miejsce do napraw rowerów czy strefa bio z uprawą ziół. W ten sposób Eiffage projektuje patio dla mieszkańców Atmo, wyjątkowego osiedla powstającego u wrót do Parku Mieszczańskiego. Odpowiedzialne projektowanie, uwzględniające lokalne uwarunkowania i szacunek do historii, to znak rozpoznawczy dewelopera z francuskiej Grupy Eiffage. Patio będzie korespondowało z powstającym Parkiem Mieszczańskim, w którego tworzenie deweloper także się zaangażował. Atmo, to 2 dwa budynki, w których zaprojektowano 113 mieszkań – w tym komfortowo urządzone kawalerki, przestronne mieszkania rodzinne i wyjątkowe apartamenty o powierzchni 140 mkw. Dostępna jest już tylko połowa lokali.
To będzie jedna z najlepiej przemyślanych i zaplanowanych przestrzeni wspólnych we Wrocławiu. Mieszkańcy Atmo będą mogli cieszyć się zielenią pod oknami swoich mieszkań praktycznie przez cały rok oraz korzystać z różnorodnych udogodnień. Na patio zaplanowano między innymi strefę bio, w której można będzie uprawiać swoje ulubione zioła. Znajdą się tam także karmniki, poidełka dla ptaków i domki dla owadów. Najmłodsi skorzystają ze strefy zabaw, podczas gdy dorośli będą mogli naprawić swój rower, podłączyć do ładowarki samochód elektryczny lub telefon albo zrelaksować się przy książce na jednej z wygodnych ławek lub w przestrzeni zaaranżowanej w formie amfiteatru. Całość dopełni zróżnicowana roślinność, w tym zimozielone krzewy. Z najwyższych pięter Atmo rozpościerać się będzie piękny widok na tereny zielone, a sama inwestycja przylega bezpośrednio do powstającego Parku Mieszczańskiego, w którego tworzenie deweloper również się zaangażował.
- Za każdym razem projekty Eiffage tworzymy z poszanowaniem danego miejsca i wyjątkową dbałością o kontekst architektoniczny. Bierzemy pod uwagę rosnące oczekiwania klientów, wobec niezbędnych na co dzień elementów zagospodarowania terenu osiedla. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić jeszcze więcej funkcjonalnych, ekologicznych i sprzyjających integracji sąsiedzkiej elementów apartamentów Atmo – mówi Tymon Nowosielski, prezes Eiffage Immobilier Polska.
Koncept patio został opracowany w oparciu o wytyczne Eco Avengers – grupy aktywistów doradzających przy tworzeniu przyjaznych ludziom i środowisku przestrzeni miejskich.
- W Atmo zastosowano prefabrykowane balkony. To technologia droższa od tradycyjnej, stąd wciąż nieczęsto spotykana w inwestycjach deweloperskich. Jej zaletą jest znacznie większa trwałość, co wzmacnia funkcję proekologiczną, podobnie jak uwzględnione w projekcie dachy retencyjne. Brak ogrodzeń, czy bezpretensjonalna adaptacja istniejącej tkanki historycznej, są rozwiązaniami istotnie prospołecznymi, które na pewno we współczesny sposób odpowiedzą na potrzeby przyszłych mieszkańców – mówi Paweł Wołejsza, ekspert Polskiego Związku Firm Deweloperskich, aktywista Eco Avengers.
Projekt Atmo powstał w duchu minimalizmu przy założeniu poszanowania dla historii okolicy. Projektanci nie chcieli, by w miejscu, w którym rewitalizację przejdzie budynek dawnej stajni, stare rywalizowało z nowym. Uznano, że skoro częścią inwestycji będzie historyczny, unikatowy obiekt, to trzeba mu dać należytą oprawę. Atmo powstaje na Kępie Mieszczańskiej, która ma za sobą wiele wcieleń. W XVI wieku była zamieszkiwana przez rybaków i flisaków, później była portem miejskim, polem strzeleckim, a w XVII wieku składowano na niej sól i żelazo. Dzisiaj to jeden z najszybciej rozwijających się rejonów Wrocławia, który odzyskuje dawny blask,
a rozbudowująca się infrastruktura, spełnia oczekiwania przyszłych mieszkańców. Atmo ulokowane jest w bezpośrednim sąsiedztwie Nadodrza. Odkryta na nowo dzielnica wyróżnia się oryginalną architekturą kamienic i wyjątkowym klimatem. To artystyczna część Wrocławia, gdzie najłatwiej można znaleźć krawców, zegarmistrzów, kapeluszników lub introligatorów.
----
Atmo w liczbach (budynek C i D łącznie):
- Adres inwestycji: ul. Dmowskiego 13, Wrocław
- Liczba kondygnacji: 6 nadziemnych, 1 podziemna
- Liczba mieszkań: 113
- Liczba lokali usługowych: 6
- Liczba miejsc parkingowych: 136 + 7
- Powierzchnia całkowita: 15 606 mkw.
- Generalny wykonawca: Eiffage Polska Budownictwo SA
- Inwestor: Eiffage Immobilier Polska sp. z o.o.
- Projekt: Maćków Pracownia Projektowa
- Więcej informacji : www.atmo-sfera.pl
---
Eiffage Immobilier Polska
Eiffage Immobilier Polska to deweloper odpowiedzialny za realizację inwestycji mieszkaniowych, inwestycji na wynajem, nieruchomości komercyjnych i handlowych. W portfolio spółki są apartamenty Villa Sadyba w Warszawie, Dom przy Źródle w Starym Podgórzu w Krakowie oraz Stalowa 27 – nowoczesna kamienica w sercu stołecznej Nowej Pragi. Deweloper aktualnie realizuje dwie inwestycje mieszkaniowe we Wrocławiu: Atmo na Kępie Mieszczańskiej oraz HB 1820 na Przedmieściu Oławskim. Firma planuje dalszy rozwój działalności w dużych aglomeracjach w Polsce.
Eiffage Immobilier Polska to część międzynarodowej grupy Eiffage – jednej z 10 największych grup budowlanych w Europie. Do najbardziej uznanych, światowych realizacji Eiffage należą: żagle Opery w Sydney, najwyższy w Europie wiadukt drogowy w Millau oraz szklana piramida Luwru. Eiffage Immobilier Polska łączy najlepsze praktyki międzynarodowej Grupy oraz ponad 30-letnie doświadczenie zdobyte na polskim rynku przez generalnego wykonawcę – Eiffage Polska Budownictwo. Cechą łączącą inwestycje Eiffage jest poszanowanie lokalnej historii i miejsca oraz połączenie dbałości o detal i piękno w kreowaniu przestrzeni do życia.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.