Komunikaty PR

Z Doliny Krzemowej do The Park Kraków. Infogain pierwszym najemcą budynku B2

2023-08-10  |  09:50
Biuro prasowe

Trwa proces komercjalizacji kompleksu The Park Kraków, realizowanego przez White Star Real Estate i Cain International. Pierwszym najemcą budynku B2 została firma Infogain. Dla wiodącego dostawcy rozwiązań technologicznych z siedzibą w Dolinie Krzemowej będzie to drugie tradycyjne biuro w Polsce. 

Kompleks The Park Kraków dynamicznie się rozwija – docelowo ma się składać z 8 budynków. Pierwszym najemcą budynku B2 została została firma Infogain, specjalizująca się w inżynierii biznesowych platform cyfrowych z głęboką wiedzą domenową w dziedzinie zaawansowanych technologii, transportu i podróży, handlu detalicznego i ubezpieczeń. Najemca zajmie powierzchnię 650 mkw. na 5. piętrze z tarasem i widokiem na zalew Bagry.

W Infogain pracujemy zgodnie z naszymi podstawowymi wartościami, którymi są: wspólny rozwój, tworzenie wartości dla klientów, innowacyjność oraz dostarczenie najwyższej jakości rozwiązań IT. Wierzymy, że technologia określa przyszłość, dlatego dbamy o rozwój kompetencji naszych pracowników. Przede wszystkim dokładamy wszelkich starań, aby zatrudniać wspaniałych ludzi. Jesteśmy dumni z atmosfery, która panuje w naszej firmie. Bardzo się cieszymy, że już wkrótce stworzymy warunki, w których praca będzie jeszcze bardziej komfortowa dla naszych pracowników. Wybór The Park Kraków na siedzibę naszego pierwszego tradycyjnego biura w Polsce jest nieprzypadkowy – zależy nam na przestrzeni, w której pracownicy będą się dobrze czuli i w której będą mogli korzystać z licznych udogodnień – mówi Krystian Sperka, Vice President & Managing Director w Infogain.

Pierwszy budynek w kompleksie The Park Kraków (B1) uzyskał pozwolenie na użytkowanie w maju 2022 roku, a w styczniu 2023 powitał pierwszego najemcę – firmę OTCF. W IV kwartale bieżącego roku w B1 zostanie otwarty klub fitness My Fitness Place, a za kilka tygodni rozpocznie działalność mały sklep spożywczy. Aktualnie pierwszy budynek jest wynajęty w ponad 80%. Trwają zaawansowane rozmowy negocjacyjne na pozostałą powierzchnię w budynku B1 oraz w budynku B2.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, oddanie do użytkowania budynku B2 zaplanowane jest na III kwartał 2023 roku. Jesteśmy dumni, że pierwsza umowa została podpisana właśnie z Infogain. Cieszymy się tym bardziej, że firma, której działalność skupia się na technologii, na swoje pierwsze tradycyjne biuro w Polsce wybrała The Park Kraków. Dla nas dostarczanie innowacyjnych rozwiązań też jest istotne. Przykładem może być udostępniona najemcom aplikacja mobilna, dzięki której pracownicy mają dostęp do budynku i na powierzchnię biurową z poziomu smartfona, mogą zapraszać gości poprzez wirtualną recepcję, rezerwować sale konferencyjne i hot deski, a także z łatwością zarządzać parkingiem. Podobnie jak nasz nowy najemca, również stawiamy na wysoką jakość obsługi klienta – na rynku wyróżnia nas fakt, że sami zarządzamy obiektami biurowymi, będąc jednocześnie ich właścicielem – podkreśla Bartosz Prytuła, Managing Partner w White Star Real Estate.

Oprócz tradycyjnej powierzchni biurowej, The Park Kraków oferuje także docelowo ponad 3 ha przestrzeni wewnętrznej z dużą ilością zieleni, elementami wodnymi i materiałami naturalnymi, a także infrastrukturą dla rowerzystów. Wszystko to wspiera produktywność i wpływa na dobre samopoczucie osób pracujących w tak przystosowanym środowisku.

Infogain to globalna firma świadcząca rozwiązania i usługi technologiczne, wykorzystując nabyte doświadczenie, rozwiązania chmurowe, mikro serwisy, Internet Rzeczy oraz sztuczną inteligencję. Praca Infogain polega na budowaniu produktów, które używane są przez setki tysięcy bądź miliony użytkowników na całym świecie. Niezależnie czy jest to system rezerwacji biletów lotniczych, system operacyjny popularnego smartfona lub content delivery network dla największych serwisów społecznościowych, Infogain ma świadomość, że ich praca ma wpływ na życie i działanie wielu ludzi, stąd też ich ogromna troska o dostarczanie efektów najwyższej jakości. Infogain oferuje szeroki zakres usług obejmujących cały cykl życia IT: od strategicznego doradztwa i projektowania cyfrowego do zaawansowanej inżynierii i analizy danych.


 

O projekcie:

The Park Kraków będzie docelowo liczył 8 budynków biurowych, w których dostępne będzie ok. 100 tys. m2, wysokiej jakości powierzchni najmu. Cały kompleks The Park Kraków został zaprojektowany zgodnie z zasadami biophilic design, co jak potwierdzają badania – wspiera produktywność, kreatywność i wpływa na dobre samopoczucie osób pracujących w takim otoczeniu. W projekcie przewidziane są także liczne rozwiązania ekologiczne. Na dachach są zainstalowane panele fotowoltaiczne, zwiększające udział zielonej energii, a w budynkach wdrożony jest system optymalizacji zużycia wody, gdzie woda deszczowa wykorzystywana jest do podlewania zieleni. W zewnętrznych strefach spotkań i relaksu przewidziane są fontanny wody pitnej, które pozwolą na ograniczenie zużycia plastiku. Inwestycja jest certyfikowana w systemie BREEAM.

 

O deweloperze (White Star Real Estate) i inwestorze (Cain International): 

White Star Real Estate jest znaną, międzynarodową firmą z wieloletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości, która zrealizowała łącznie prawie 60 wysokiej jakości projektów komercyjnych i mieszkaniowych. Wśród nich znaczącą część stanowi grupa prestiżowych budynków biurowych, a pozostałe inwestycje to magazyny, centra handlowe oraz osiedla domków jednorodzinnych i mieszkań. White Star Real Estate jest także doświadczonym zarządcą nieruchomości i częścią White Star Group, zajmującej się szeroko pojętymi nieruchomościami. White Star Group jest spółką holdingową założoną w celu realizacji usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami oraz inwestowaniem w nieruchomości i private equity, głównie w Europie Środkowej i Wschodniej. 

Cain International to prywatna firma inwestycyjna działająca na rynku nieruchomości w Europie i Stanach Zjednoczonych. Od 2014 roku, firma zainwestowała ponad 5 miliardów dolarów w finansowanie nieruchomości. Cain International inwestuje również w firmy działające w sektorze lifestyle & leisure, rozbudowując w ten sposób portfolio usług, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów. Firma, która powstała ze współpracy pomiędzy jej dyrektorem generalnym, Jonathanem Goldstein oraz Eldridge Industries. Cain International Advisers Limited, oddział firmy odpowiadający za zarządzanie aktywami oraz doradztwo inwestycyjne jest zarejestrowanym doradcą inwestycyjnym (SEC). 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.