Żabka Nano debiutuje w Galerii Północnej
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1449704907,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Galeria Północna rozszerza swoją ofertę spożywczą. W obiekcie pojawiły się dwa nowe punkty – tradycyjna Żabka ulokowana na pasażu oraz autonomiczna Żabka Nano, która znajduje się na drugim piętrze.
W obydwu sklepach można kupić produkty znane klientom sieci, m.in. napoje, gotowe dania, kanapki i przekąski marek własnych Żabki oraz świeżo mieloną kawę z ekspresu. Dodatkowo w tradycyjnej Żabce dostępne są ciepłe przekąski na wynos, np. kultowy hot-dog.
Żabka Nano to sklep autonomiczny łączący w sobie sprzedaż stacjonarną z cyfrowymi rozwiązaniami. System kamer, a także technologia oparta na sztucznej inteligencji, sprawiają, że kupujący mogą tu robić zakupy bez kas, skanowania towaru, kolejek i gotówki.
Aby wejść do sklepu w Północnej należy przyłożyć do terminala kartę płatniczą, którą będzie się płaciło. Przy pierwszej wizycie trzeba też podać numer telefonu, na który przyjdzie SMS z rachunkiem za zakupy. Do lokalu można też wejść skanując wygenerowany w aplikacji mobilnej Żappka kod QR.
Robiąc zakupy w Żabce Nano nie trzeba skanować produktów. Wystarczy wziąć towar z półki i wyjść. Specjalny system kamer, działający w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji i machine learning, rozpozna zdjęte produkty, doliczy je do rachunku kupującego, a następnie sfinalizuje transakcję w momencie, kiedy klient wyjdzie ze sklepu.
Płatność za zakupy pobierana jest automatycznie z karty, która została użyta przy wejściu do sklepu lub którą ma się podpiętą do aplikacji Żappka. Rachunek za zakupy otrzymuje się SMS-em lub poprzez aplikację Żappka.
– Dzięki temu otwarciu nie tylko umacniamy naszą ofertę spożywczą, ale przede wszystkim zyskujemy miejsce, które oferuje nowoczesne zakupy z użyciem najnowszych technologii cyfrowych, w tym AI, co podkreśla rozwój Północnej w duchu omnichannelowym. Klienci zyskują natomiast ogrom udogodnień – mówi Patrycja Bucior, specjalistka ds. przychodów dodatkowych w GTC S.A.
– Kupowanie w Żabce Nano jest nie tylko wygodne i proste, ale przede wszystkim szybkie, bo nie mamy tu kas ani nie musimy skanować produktów. Ponadto, samoobsługowy charakter sklepu umożliwia robienie zakupów spożywczych 24/7, w tym w niedziele niehandlowe, co jest dużym ułatwieniem dla klientów, a w godzinach zamknięcia obiektu dla pracowników Północnej – mówi.
Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem
![Skyliner w 100% wynajęty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_54203968,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skyliner w 100% wynajęty
![Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_262116203,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.