Żabka Nano debiutuje w Galerii Północnej

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Galeria Północna rozszerza swoją ofertę spożywczą. W obiekcie pojawiły się dwa nowe punkty – tradycyjna Żabka ulokowana na pasażu oraz autonomiczna Żabka Nano, która znajduje się na drugim piętrze.
W obydwu sklepach można kupić produkty znane klientom sieci, m.in. napoje, gotowe dania, kanapki i przekąski marek własnych Żabki oraz świeżo mieloną kawę z ekspresu. Dodatkowo w tradycyjnej Żabce dostępne są ciepłe przekąski na wynos, np. kultowy hot-dog.
Żabka Nano to sklep autonomiczny łączący w sobie sprzedaż stacjonarną z cyfrowymi rozwiązaniami. System kamer, a także technologia oparta na sztucznej inteligencji, sprawiają, że kupujący mogą tu robić zakupy bez kas, skanowania towaru, kolejek i gotówki.
Aby wejść do sklepu w Północnej należy przyłożyć do terminala kartę płatniczą, którą będzie się płaciło. Przy pierwszej wizycie trzeba też podać numer telefonu, na który przyjdzie SMS z rachunkiem za zakupy. Do lokalu można też wejść skanując wygenerowany w aplikacji mobilnej Żappka kod QR.
Robiąc zakupy w Żabce Nano nie trzeba skanować produktów. Wystarczy wziąć towar z półki i wyjść. Specjalny system kamer, działający w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji i machine learning, rozpozna zdjęte produkty, doliczy je do rachunku kupującego, a następnie sfinalizuje transakcję w momencie, kiedy klient wyjdzie ze sklepu.
Płatność za zakupy pobierana jest automatycznie z karty, która została użyta przy wejściu do sklepu lub którą ma się podpiętą do aplikacji Żappka. Rachunek za zakupy otrzymuje się SMS-em lub poprzez aplikację Żappka.
– Dzięki temu otwarciu nie tylko umacniamy naszą ofertę spożywczą, ale przede wszystkim zyskujemy miejsce, które oferuje nowoczesne zakupy z użyciem najnowszych technologii cyfrowych, w tym AI, co podkreśla rozwój Północnej w duchu omnichannelowym. Klienci zyskują natomiast ogrom udogodnień – mówi Patrycja Bucior, specjalistka ds. przychodów dodatkowych w GTC S.A.
– Kupowanie w Żabce Nano jest nie tylko wygodne i proste, ale przede wszystkim szybkie, bo nie mamy tu kas ani nie musimy skanować produktów. Ponadto, samoobsługowy charakter sklepu umożliwia robienie zakupów spożywczych 24/7, w tym w niedziele niehandlowe, co jest dużym ułatwieniem dla klientów, a w godzinach zamknięcia obiektu dla pracowników Północnej – mówi.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.