Zalasewo Park – czas na ostatni budynek
W podpoznańskim Zalasewie trwa budowa trzeciego, jednocześnie ostatniego budynku w ramach projektu Zalasewo Park. Powstanie 36 lokali o zróżnicowanym metrażu, a wśród nich również dwupoziomowe apartamenty.
Zalasewo Park to projekt mieszkaniowy, który będzie się składać z 3 budynków wielorodzinnych. Pierwszy z nich jest już zamieszkały. Od grudnia minionego roku trwa natomiast podpisywanie aktów notarialnych i przekazywanie kluczy z budynku nr 2, a tym samym cześć lokali jest już obecnie zamieszkała. Jednocześnie trwa intensywna realizacja budynku ostatniego. - Od początku lutego ruszyły prace związane z układaniem i montażem dachówki. Wykonano również hydroizolację na balkonach oraz zamontowano stolarkę okienną na parterze i I piętrze. Na parterze trwają także prace przy instalacjach elektrycznych - mówi Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building. W ramach projektu Zalasewo Park deweloper proponuje mieszkania oraz dwupoziomowe apartamenty. Na parterze i I piętrze powstają mieszkania (2-, 3- i 4- pokojowe) o powierzchni od 45 do 73 m.kw. Z kolei na piętrze drugim do dyspozycji mieszkańców są przestronne apartamenty 3-, 4- i 5- pokojowe o powierzchni od 77 do 131 m.kw. Do dyspozycji mieszkańców jest winda, hala garażowa oraz dodatkowe miejsca postojowe przed budynkiem. Dodatkowo lokale na parterze posiadają ogródki o powierzchni od 30 do 155 m.kw. KM Building zadba również o małą architekturę. Powstaną tereny zielone wokół budynków, chodniki, a także mały skwer z ławeczkami od strony ulicy Kórnickiej. Należy dodać, że wszystkie lokale oddawane są w podwyższonym standardzie lub wykończone pod klucz. Cena metra kwadratowego rozpoczyna się od 4300 złotych brutto dla wolnych mieszkań z budynku nr 2 oraz 4400 złotych brutto – budynek nr 3.
Zaletą lokalizacji inwestycji jest szybki dojazd do Poznania (kilka dróg dojazdowych) oraz bardzo dobrze rozwinięta komunikacja publiczna. Rodziców zadowoli dobre zaplecze szkolno-oświatowe. Ze względu na położenie, Zalasewo to także doskonałe miejsce zarówno dla osób aktywnych, jak i uciekających od zgiełku zatłoczonego miasta. Ulica Kórnicka graniczy z terenami rekreacyjnymi oraz licznymi ścieżkami dla miłośników roweru czy biegania. Warto wspomnieć, że jeszcze w tym roku na terenie Zalasewa powstanie Active Park, czyli miejsce, gdzie będzie można korzystać z m.in. placu zabaw, siłowni czy urządzeń do street workout'u.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.