Zielone budynki dla wszystkich, wszędzie!
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC dąży do przeprowadzenia transformacji środowiska budowlanego, aby uczynić je zdrowym i zrównoważonym. Z początkiem 2021 roku stowarzyszenie powiększyło grono firm członkowskich.
W połowie stycznia br. do Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC dołączyły nowe firmy: Bremer, Assa Abloy Mercor Doors, TDJ, Designbotic, NG Concept Polska, Selena FM, Arcadis Polska i PEWA Projekt. Nowi członkowie reprezentują zarówno konsultantów branży, architektów, producentów, wykonawców, jak i deweloperów.
Poszerzenie grona członków PLGBC stymuluje dalszy rozwój organizacji, a przede wszystkim podejmowanie nowych inicjatyw na rzecz zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania budynków w Polsce. Dzięki współpracy z innymi siostrzanymi green building councils z całego świata zrzeszonymi w World Green Building Council, zapewnia także szerokie spektrum dzielenia się wiedzą i doświadczeniami. Stowarzyszenie reprezentuje liderów zielonego budownictwa.
- Cieszymy się, że rośnie liczba firm, które widzą potrzebę świadomego i odpowiedzianego wdrażania idei zrównoważonego budownictwa na polskim rynku. Poszerzenie grona Członków PLGBC stymuluje aktywny rozwój nie tylko naszej organizacji, ale ma także wpływ na cały sektor budownictwa i nieruchomości w Polsce – podsumowuje Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzająca Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.