Zwizualizowane mieszkanie
Proponowane przez deweloperów mieszkania cieszą się bardzo dużą popularnością. Najdobitniej potwierdza to fakt, że zdecydowana większość lokali mieszkalnych sprzedaje się jeszcze przed zakończeniem inwestycji. Nowoczesne technologie, służące prezentacji oferty deweloperów w biurze lub online, nie tylko są w stanie przekonać klientów do zakupu rok, czy dwa przed odbiorem kluczy. Wręcz pozwalają zajrzeć do wnętrz i poznać nowy dom niemal w każdym detalu. Szaleństwo? Dziś to już standard.
Oferty od deweloperów, ich wygląd i charakter oraz sposób prezentacji to ważny element całego rynku mieszkaniowego. Najczęściej premiera sprzedażowa następuje wraz z otrzymaniem pozwolenia na budowę. Ruszają wtedy kampanie reklamowe, a do potencjalnych klientów trafia szereg materiałów prezentujących dany projekt. - Dzięki nowoczesnym technologiom, które na stałe weszły do naszej branży, prezentacja mieszkania klientowi jest bardzo komfortowa, zarówno w biurze sprzedaży, jak i sferze online. Filmy, foldery, dopracowane rzuty 3D mieszkań, wizualizacje wnętrz oraz wiele innych elementów przedstawiają najistotniejsze parametry techniczne i oddają charakter inwestycji. Polski Związek Firm Deweloperskich na bieżąco wspiera wszystkie firmy członkowskie merytorycznie, prezentując podczas szkoleń najnowsze narzędzia prosprzedażowe. Rzecz jasna każda z firm sama wdraża różne rozwiązania w tym zakresie, ale chętnie przekazujemy nasze rekomendacje – mówi Joanna Janowicz, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Poznać ulubioną lokalizację
Wybierając osiedle, na którym planujemy zamieszkać, zwykle zaczynamy od lokalizacji. Jest to podstawowe kryterium, ponieważ chcemy mieć wszędzie blisko, oszczędzając czas, a także cieszyć się spokojnym miejscem, gdzie możemy wypocząć po całym dniu pracy.
- Prezentując naszą ofertę, korzystamy na naszej stronie z interaktywnych map inwestycji, dzięki czemu przyszły nabywca może zobaczyć projekt i jego otoczenie w szerszej perspektywie. Jednocześnie można zweryfikować, jak blisko są tak ważne punkty, jak placówki edukacyjne sklepy, czy usługi. Osoby zainteresowane już konkretnym mieszkaniem, mogą na stronie internetowej zobaczyć także jego rzut z wszystkimi danymi technicznymi, cenę oraz standard wykonania – wskazuje Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu spółki Agrobex.
- Wchodząc na stronę internetową z naszą ofertą i klikając w zakładkę lokalizacja, klient otwiera panoramiczne zdjęcie 3D, będące jednocześnie mapą inwestycji oraz okolicy. Kilkoma kliknięciami sprawdzamy odległość z Osiedla Przy Jeziorach do Poznania, Suchego Lasu, Złotnik i terenów zielonych. A to wszystko w perspektywie 360 stopni, w pełni interaktywnie. Warto też nadmienić, że aktualnie oferujemy dwa typy domów, z czterema i pięcioma pokojami. Wszystkie różnice pomiędzy nimi można dostrzec, oglądając rzuty aksonometryczne parterów i pięter – opisuje Tomasz Pietrzyński, członek zarządu firmy More Place.
Wybieramy mieszkanie
Kiedy postawimy na konkretne miejsce i inwestycję, wybieramy mieszkanie. Na tym etapie także pojawiają się pytania, natomiast można na nie znaleźć odpowiedź dzięki wsparciu doradców klienta z biura sprzedaży danego dewelopera. – Klienci pytają o wiele spraw. Na szczęście, wiele wątpliwości i odpowiedzi "udziela" interaktywna wizualizacja budynków. Wchodząc na przykład na naszą stronę projektu Nowe Ogrody klient może najeżdżając kursorem myszki wybrać kondygnację, a następnie zobaczyć jej rzut, wraz z konkretnym mieszkaniem. To spore ułatwienie, dzięki czemu nie trzeba prezentować całego prospektu i planów architektonicznych. - wyjaśnia Piotr Łopatka, członek zarządu Proxin Development. – W przypadku inwestycji Nautic Park stworzyliśmy interaktywną makietę 3D dostępną w biurze sprzedaży. Dzięki niej klient może sprawdzić nie tylko jaki będzie mieć widok na Bałtyk ze swojego apartamentów ale również jak prezentuje się najbliższa okolica – dodaje Piotr Łopatka.
- Dla naszej najnowszej propozycji, jaką jest Osiedle Malarska pod Poznaniem, przygotowaliśmy wizualizacje kompleksowo – od budynków zewnętrznych do poszczególnych mieszkań, wraz z rzutami aksonometrycznymi. Ponadto prezentujemy wizualizacje strefy sportowej, komercyjnej, zieleni i placu zabaw. Klient może w pełni poznać osiedle, na którym w przyszłości zamieszka – mówi Marcin Ostojski, reprezentujący KDM Deweloper.
Zaglądamy do mieszkań…przed odbiorem kluczy
Wirtualny spacer, przygotowany przez profesjonalną firmę 3Destate pozwala zajrzeć do każdego mieszkania długo przed odbiorem kluczy przez nabywcę. – Poznać ustawność pomieszczeń, ich możliwości aranżacyjne, a nawet zainspirować się stylem wykończenia to duża korzyść. Spacer wirtualny po Apartamentach Bergera pozwala "wejść" do każdego kąta w poszczególnych mieszkaniach, a co warto sprawdzić na naszej stronie www – mówi Agata Nowaczyk, specjalista z biura sprzedaży EBF Development.
- W inwestycji Rodzinny Zakątek w gminie Kórnik proponujemy dwa typy domów szeregowych, o powierzchni 74 i 92 mkw. Dla obu stworzyliśmy realistyczne wizualizacje 3D oraz wirtualny spacer 360 stopni, pozwalający sprawdzić wygląd pomieszczeń w całej okazałości. Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od klientów, dla których taka forma prezentacji była przydatna. Tym bardziej że mówimy o ważnej inwestycji, jaką jest zakup domu, czyli miejscu docelowym, w którym zostajemy na lata – zauważa Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building.
- Profesjonalna prezentacja online przynosi wiele pozytywów. Klient oszczędza czas, ponieważ mieszkanie ogląda z dowolnego miejsca, nie ma więc mowy o jakichkolwiek barierach. Wirtualna prezentacja 3D oraz atrakcyjne wizualizacje domów sprawiają, że nabywca na dłużej zatrzymuje się przy ofercie, jest bardziej zaangażowany, dostrzega więcej elementów, rozwija wyobraźnię i widzi siebie we wnętrzu. Przez to patrzy na naszą ofertę bardziej przychylnie, ale na starcie procesu zakupowego ma mniej wątpliwości, bo np. widzi, jakie meble i sprzęty zmieszczą się w poszczególnych pomieszczeniach. Dlatego dla inwestycji Rodzinne Podolany na stronie internetowej wdrożyliśmy spacer 3D dostępny na dowolnym urządzeniu z połączeniem internetowym. Z kolei w najnowszym projekcie Nowy Gruszczyn postawiliśmy na realistycznie wizualizacje wnętrz i wizualizację całego terenu inwestycji, w stylu rozszerzonej rzeczywistości. To ważne dla klientów dopiero poznających okolicę – podkreśla Katarzyna Wyszyńska z biura sprzedaży Sky Investments.
Łatwo zauważyć, że osób poszukujących własnego M nadal nie brakuje. Zróżnicowane propozycje, atrakcyjnie przedstawione pobudzają wyobraźnię i skłaniają do spełnienia marzeń o nowym domu. Nie może więc dziwić fakt, że lokale mieszkalne znikają z oferty przed zakończeniem budowy, a nabywcy wybierają je na podstawie m.in. wizualizacji. Nowoczesne technologie wiele ułatwiają. Natomiast eksperci podkreślają, że warto podejść do zakupu rozważnie, prosząc dewelopera o dodatkowe materiały, jak: portfolio dotychczasowych inwestycji, prospekt informacyjny nowego osiedla, standard wykończenia, lista możliwych zmian lokatorskich, czy wreszcie harmonogram płatności. Ustawa deweloperska wszystkie te kwestie doprecyzowuje, a w jej ramach działają najlepsi deweloperzy. Z kolei wizualizacja i wszelkie materiały reklamowe sprawiają, że widzimy się w nowym mieszkaniu, co nastraja niezwykle pozytywnie.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.