Komunikaty PR

Niewłaściwe opakowania mogą spowodować opóźnienie w dostawie prezentów

2020-12-10  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
  • W tym roku Polacy zamierzają kupić przez Internet dodatkowe 2miliony prezentów – co w sumie oznacza, że każdy Polak kupi online średnio około 10 prezentów. Pod tym względem będą to rekordowe święta Bożego Narodzenia dla branży e-commerce.  

  • Okazuje się, że źle zaprojektowane opakowania spowodują ponad 50,5 tys. niepotrzebnych dostaw, przez co do atmosfery dostanie się o1,8 tys. ton więcej dwutlenku węgla.  

  • Niewłaściwe opakowanie ma również wpływ na doświadczenie klientówOkazuje się, że tylko 16 proc. badanych zdecydowałoby się na powtórny zakup w danym sklepiejeśli dostaliby uszkodzoną przesyłkę. 

  • Wiodący dostawca zrównoważonych opakowań, firma DS Smith, zachęca sprzedawców detalicznych do przemyślenia i zainwestowania w zrównoważone i bardziej efektywne opakowania, szczególnie wsezonie świątecznym.  

 
Z nowego badania zleconego przez DS Smith wynika, że w tym roku przez Internet zostanie dostarczonych dodatkowe 2 miliony prezentów bożonarodzeniowych. Wynika to z tego, że pomimo wpływu pandemii COVID-19 staramy się zachować świąteczny nastrój. Według badania przeciętny Polak w te święta kupi przez Internet średnio nawet do 10 prezentów.1 2 

Chociaż ten wzrost będzie korzystny dla zmagających się z trudnościami sprzedawców detalicznych, to eksperci DS Smith ostrzegają, że może skutkować powstaniem aż 30 367 ton niepotrzebnych opakowań, co wiąże się z realnym ryzykiem biznesowym i utratą reputacji.  

  

Źle zaprojektowane opakowania sprawiają, że mniej paczek mieści się w samochodach dostawczych i są one bardziej narażone na uszkodzenia. Ma to wpływ na cały łańcuch dostaw i skutkuje dodatkowymi przejazdami do domów w całej Polsce.  

 

Eksperci z DS Smith obliczyli, że aby doręczyć wspomniane dodatkowe 2 mln prezentów, będzie konieczne wykonanie dodatkowych 22,5 tys. dostaw. Co więcej, źle zaprojektowane opakowania prezentów kupionych online oznaczają transport kolejnych 30 367 ton niepotrzebnych materiałów opakowaniowych. Według ekspertów prawie 50,5 tys. kursów samochodów dostawczych można uniknąć, a co za tym idzie – także emisji 1,8 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla. 

W perspektywie długoterminowej dobór właściwego opakowania może mieć wpływ na wizerunek sprzedawców detalicznych. 42 proc. konsumentów stwierdziło, że jeśli przesyłka będzie uszkodzona, to będą domagać się bezpłatnej wymiany prezentu. 48 proc. ankietowanych deklaruje, że najprawdopodobniej nie dokona powtórnego zakupu u tego sprzedawcy, a 44 proc. osób będzie chciało otrzymać zwrot pieniędzy za uszkodzony prezent. 

Jeśli chodzi o czas dostarczenia prezentów, tu zwyczaje konsumenckie nie uległy zmianie. Pomimo pandemii kupujący nadal oczekują, że zamówione przedmioty dotrą na czas. 39 proc. ankietowanych twierdzi, że nie zdecydowałaby się na ponowny zakup u sprzedawcy, który spóźniłby się z przesyłką, a 36 proc. osób anulowałoby zamówienie, gdyby dowiedzieli się, że ich prezent dotrze z opóźnieniem. 

Dla konsumentów ważne są również walory opakowania. 27 proc. respondentów stwierdziło, że jest dla nich szczególnie istotne, aby opakowania nadawały się do recyklingu lub ponownego przetworzenia.   

Rezultaty przeprowadzonych badań skłoniły DS Smith do zwrócenia uwagi na potrzebę inwestycji w zrównoważone i efektywne opakowania e-commerce w obliczu rosnącej skali sprzedaży online. 

DS Smith przypomina, że odpowiednich opakowań należy używać nie tylko od święta. Inne badanie firmy wykazało, że ponad jedna trzecia osób (36 proc.) angażuje się w odpowiedzialne wykorzystywanie opakowań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.3 Te same badania wykazały, że aż 62 proc. ankietowanych zmieniłoby sklep internetowy na inny, jeśli oznaczałoby to użycie mniejszej ilości opakowań, a 35 proc. chciałoby, aby opakowania były produkowane w sposób wywierający minimalny wpływ na środowisko.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.