Nobilia Partnerem Zielonego Funduszu dla Warszawy
Nasadzenia krzewów nad obwodnicą
Sfinansowanie fragmentu większej całości – na takie działania we współpracy z Zielonym Funduszem dla Warszawy zdecydowała się Nobilia, marka, która od lat realizuje szereg działań z zakresu CSR. Tym razem Nobilia włączy się w nasadzenia zieleni niskiej, czyli krzewów, na terenie stolicy.
Troska o planetę i jej zieloną przyszłość jest nam bliska od lat, dlatego z radością weszliśmy we współpracę z Zarządem Zieleni. Cieszymy się, że możemy realnie wesprzeć zieleń w naszym mieście, włączając się tym samym w tworzenie lepszego, zdrowszego środowiska w naszym otoczeniu – komentuje Anna Garmada, właścicielka marki Nobilia.
Inwestycja związana jest z parkiem linearnym powstającym nad Południową Obwodnicą Warszawy (POW) na Ursynowie. Jak wskazują przedstawiciele Zarządu Zieleni m.st. Warszawy – jest to flagowa inwestycja, która już wkrótce się rozpocznie, ponieważ jesienią ruszają prace o charakterze budowlanym. Nasadzenia zaś planowane są na wiosnę 2024 r.
W walce o zieloną przyszłość
Współpraca z Zielonym Funduszem dla Warszawy to nie pierwszy krok Nobilii w kierunku zielonej przyszłości. Marka już kolejny rok aktywnie włącza się w nasadzanie drzew w ramach współpracy z fundacją Las na Zawsze, a także wprowadza ciekawe ekorozwiązania w innych obszarach swojej działalności, w tym: oferowanie certyfikowanych produktów gourmet food z czystymi składami i krótką etykietą, stosowanie przyjaznych dla środowiska opakowań i wypełniaczy, dostarczanie produktów w sposób neutralny dla środowiska, minimalizowanie odpadów produkcyjnych czy korzystanie w 100% z zielonej energii. Więcej informacji o zrównoważonej działalności marki znaleźć można na stronie: www.nobilia.pl/pl/content/zrownowazona-produkcja.
Choć w ramach współpracy z Zielonym Funduszem dla Warszawy Nobilia realizuje nasadzenia krzewów, to możliwości jest znacznie więcej. Firmy mają możliwość adopcji terenów zieleni, zagospodarowania przestrzeni miejskiej czy realizacji projektów wspierających różnorodność biologiczną w mieście oraz edukację przyrodniczą. Wspierając Fundusz, firmy pomagają zapobiegać skutkom zmian klimatycznych, o których coraz częściej alarmują eksperci

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.