Komunikaty PR

Nowa gospodarka tworzywami sztucznymi w FHCS

2020-12-10  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Czech
Sfera Group

ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Do pobrania Vileda ( 0.1 MB )

Freudenberg Home and Cleaning Solutions (FHCS), właściciel marki Vileda, ogłosił że ​​jest sygnatariuszem globalnego zobowiązania Fundacji Ellen MacArthur w zakresie nowej gospodarki tworzywami sztucznymi. Podejmując to zobowiązanie, wiodący globalny dostawca markowych systemów czyszczących, wspiera wizję gospodarki w obiegu zamkniętym, w której produkty z tworzyw sztucznych nigdy nie stają się odpadem.

Więcej niż oświadczenie

Opakowania z tworzyw sztucznych zanieczyszczają rzeki, morza i krajobrazy na całym świecie. Problemem nie jest samo opakowanie z tworzywa sztucznego, ale sposób w jaki się z nim obchodzimy. Od lat wszyscy mówią o „gospodarce w obiegu zamkniętym” – jej główną ideą jest zapobieganie wyrzucaniu plastiku jako odpadu. FHCS chce ten pomysł urzeczywistnić, dlatego w październiku podpisało „Globalne zobowiązanie dotyczące nowej gospodarki tworzyw sztucznych” Fundacji Ellen MacArthur. Dr Andreas Mack, prezes FHCS Global Marketing wyjaśnia: Coraz więcej klientów, a także użytkowników końcowych, przywiązuje większą wagę do zrównoważonego rozwoju. Chęć akceptacji zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych wciąż rośnie. Podpisując globalne „Zobowiązanie dotyczące nowej gospodarki tworzywami sztucznymi” sygnalizujemy, że idą prawdziwe zmiany, poparte działaniami, a nie tylko „zielonymi” sloganami. Jesteśmy więc pierwszym producentem markowych mechanicznych środków czystości do gospodarstwa domowego, który podpisał się pod tym zobowiązaniem.

Zielone cele

Cele, które wyznacza zobowiązanie dla FHCS do 2025 roku, są ambitne:

- firma będzie dążyła, aby do 2025 roku 100% wszystkich opakowań nadawało się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Do tego czasu FHCS sprawdzi wszystkie swoje produkty na całym świecie, wyeliminuje problematyczne lub niepotrzebne opakowania, np. zmieniając laminowaną folię z tworzywa sztucznego na jednomateriałową,

- celem jest osiągnięcie 50% zawartości materiałów pochodzących z recyklingu we wszystkich opakowaniach i 25% zawartości materiałów, pochodzących z recyklingu w opakowaniach plastikowych w 2025 roku,

- zwiększenie ilości materiałów pochodzących z recyklingu w stałych produktach FHCS z tworzyw sztucznych z obecnych 46% do 50%, do 2025 roku,

- opracowanie rozwiązań, umożliwiających przekształcenie opakowań transportowych z systemów jednorazowego użytku na systemy wielokrotnego użytku – w logistyce magazynowej i fabrycznej oraz transporcie B2B.

Dotychczasowe osiągnięcia: małe zmiany mają duży wpływ

FHCS już od dłuższego czasu analizuje wszystkie rozwiązania dotyczące opakowań, co często ujawnia potencjał oszczędności znacznej ilości materiału. Na całym świecie kontrolowane są wszystkie opakowania – tak, aby ustalić, gdzie można zastosować inteligentne rozwiązania, które całkowicie zlikwidują lub zmniejszą ilość materiału. – Możemy być dumni z naszych dotychczasowych osiągnięć. Około 90% naszych produktów jest trwałych i pomaga minimalizować odpady, zapewniając jednocześnie doskonałą wydajność. W ostatnich latach zwiększyliśmy do ponad 40%,  wykorzystanie plastiku, pochodzącego z recyklingu w naszych stałych produktach z tworzyw sztucznych. Prawie wszystkie nasze plastikowe opakowania nadają się do recyklingu. Mamy jednak obowiązek ciągłego doskonalenia i dążenia do gospodarki w obiegu zamkniętym. Dla FHCS przystąpienie do tego zobowiązania jest kamieniem milowym, ponieważ odzwierciedla nasze wieloletnie przekonanie, że rozwój biznesu i zrównoważony rozwój idą w parze – mówi Karin Overbeck, CEO FHCS.

Fundacja Ellen MacArthur (EMF) to organizacja pozarządowa (NGO), zrzeszająca przedstawicieli biznesu, polityki, nauki i instytucji publicznych w celu przyspieszenia przejścia do funkcjonującej gospodarki o obiegu zamkniętym. Podejmując zobowiązanie, dotyczące nowej gospodarki tworzywami sztucznymi, ponad 1000 wiodących firm, uniwersytetów, decydentów i organizacji pozarządowych zobowiązało się do osiągnięcia wspólnego celu: do 2025 r.: używać wyłącznie opakowań plastikowych w 100% nadających się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Sygnatariusze zobowiązania stanowią 20% wszystkich plastikowych opakowań produkowanych na całym świecie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sfera Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.