Nowa kolekcja Messaggio zaprojektowanej przez Dorotę Koziarę dla Lena Lighting
W najnowszej kolekcji Lena Lighting o dźwięcznej nazwie Messaggio, światło otrzymuje nową rolę. Staje się sygnałem mówiącym o obecności, nastroju, osobowości. Lampy zaprojektowane przez Dorotę Koziarę stwarzają nieograniczone możliwości aranżacji. Projektantka zaczerpnęła z magii jaką tworzą wspólnie światło oraz kolor.
Światło jest jednym z najbardziej inspirujących zjawisk w przyrodzie. Pozwala na poznawanie świata, rozpoznawanie kształtów i kolorów. Ale ma w sobie również magię, która w dawnych kulturach odbierana była jako wiadomości wysyłane człowiekowi przez cały Wszechświat. Dlatego kolekcja lamp Doroty Koziary zarówno swoją nazwą – Messaggio (z włoskiego: wiadomość), jak i formą, odnosi się do tej symboliki. Linia projektantki stworzona dla marki Lena Lighting, pozwala światłu na snucie niepowtarzalnej opowieści o człowieku i jego wnętrzu.
Pierwsza taka kolekcja
Współpraca Doroty Koziary z Lena Lighting rozpoczęła się w 2022 roku. Jej rezultatem jest harmonijna linia lamp Messaggio. Złożona z różnorodnych produktów, dostępna w nieograniczonej gamie barw, stała się pierwszą tak rozbudowaną kolekcją w portfolio marki.
- Kolekcja Messaggio, którą zaprojektowałam dla Lena Lighting, to pierwsza w historii marki linia, która zawiera zarówno lampy wiszące, stojące, jak i kinkiety. Te ostatnie pozwalają na tworzenie dowolnych kompozycji dekoracyjnych.– mówi Dorota Koziara.
Messaggio to wyważone połączenie najwyższej jakości designu, inteligentnych technologii oraz sztuki, które zapewnia niezwykle szerokie możliwości aranżacyjne.
Inspirowane wiadomością
Inspiracją dla kolekcji Messaggio stała się kartka papieru. Niezwykle plastyczna, może składać się w różnorakie kształty, a także być nośnikiem wiadomości. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w designie lamp.
- Obserwowałam cienkie tafle blachy, które zachowują się jak kartki papieru. Mogą wyginać się, falować, łatwo ulegają naporowi grawitacji. Wrażenie lekkości materiału oraz to jak może układać się na maszynach, skojarzyło mi się z listem, wiadomością przesyłaną w świat. To niezwykłe, ile potrafi przyjąć papier i jak długo zachowuje powierzone mu treści. – wyjaśnia projektantka.
Lampy Messaggio są równocześnie uniwersalne i nieszablonowe. Doskonale wpisują się w niemal każdą stylistykę, a przy tym ożywiają wnętrze dynamiką swojej formy. Wyważone proporcje, przemyślane warianty oraz urozmaicona kolorystyka zapewniają nieograniczone rozwiązania.
W odcieniach światła
Kolekcja Messaggio zaskakuje możliwościami aranżacyjnymi, ale również dekoracyjnymi. Projektantka postawiła na indywidualne podejście, w którym liczy się osobista potrzeba oraz upodobania. Kolor, podobnie jak światło, ma niekwestionowany wpływ na emocje i stany, dlatego personalizując lampę, użytkownik może wybierać spośród dziesiątek odcieni z palety RAL lub skorzystać z kilku zestawień zaproponowanych przez samą projektantkę. Wnętrze i obudowa produktu mogą mieć zupełnie inne barwy i odcienie.
- Messaggio okazała się dla nas prawdziwie inspirującym wyzwaniem. Wyróżnia się nie tylko innowacyjną formą, która pozwala na kreowanie zjawiskowych struktur architektonicznych, ale również obszerną gamą kolorystyczną. To pierwsza tak rozbudowana kolekcja Lena Lighting. – mówi Marzena Lesińska, Pełnomocnik Zarządu ds. Marketingu Lena Lighting.
Lampy wiszące mogą występować pojedynczo lub tworzyć kompozycje przestrzenne, zaś kinkiety spektakularne ściany świetlne, które mogą stanowić jedyną dekorację wnętrza, czyniąc je równocześnie niezwykle funkcjonalnym.
Z myślą o planecie
Wysoce energooszczędne lampy Messaggio zostały oparte na modułach LED. Ich żywotność wynosi aż do 99 000 h. Produkty posiadają możliwość sterowania światłem za pomocą systemu DALI. Dzięki temu oczarowują nie tylko dekoracyjnością, ale również ciekawymi efektami świetlnymi, takimi jak nierównomierne przygaszanie poszczególnych produktów czy dostosowywanie natężenia światła do indywidualnych potrzeb.
Lampy występują w trzech temperaturach barwowych: 2700 K, 3000 K i 4000 K.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.